Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ook maar even voorstellen dan; ik ben Johan, op een ander forum (voor de motorrijders onder ons) ook wel Pommel genaamd. Ik ben als tiener begonnen met natscheren, en er nooit mee opgehouden (ik ben nu 45). Na jarenlang De Vergulde Hand zeep gebruikt te hebben, eerst uit een bakje, daarna met een scheerstaaf, heb ik een poos geleden de scheerfora ontdekt, en is er een nieuwe wereld opengegaan ;) (overig blijf ik DVH lekkere zeep vinden, de negatieve recensies elders ten spijt)

Voor de rest wissel ik zo'n beetje tussen de Gillette Contour en een Gillette Rocket HD. Ooit heb ik van Erwin Beekmans een enorme stapel Wilkinson Sword Profile cassettes ("Made in England") gekocht voor de Gillette Contour, en dat zijn perfecte mesjes. Verstoppen niet, spoelen makkelijk schoon, blijven lang scherp (zeker een keer zo lang als mijn DE mesjes), en kosten in bulk nagenoeg niks. Alleen jammer dat dit soort mesjes tegenwoordig niet meer gemaakt worden!

En verder? Ik ben met weer en wind op de motor te vinden (behalve met sneeuw of ijzel), en daarnaast heb ik een kleine verzameling saxofoons die ik (met wisselend succes ;) ) bespeel ... mijn favoriet sinds een aantal jaren is de bariton.

Genoeg over mij, terug naar het scheren :lol:

Posted
Welkom Johan!

En zou het kunnen dat ik je al eens ben tegengekomen als johant1968?

Klopt ... daar was al een Johan geregistreerd ;)

Posted
Heeee... Pommel! Bekende inderdaad; MF staat in mijn dagelijkse "to-do"... ;-)

Het zou me niet verbazen als de helft van de natscheerders hier motor rijdt :lol:

(of motor gereden heeft)

Posted

Telt een stalen ros ook?

Posted

Hey die Pommel, leuk je ook op dit forum te zien ;) Vaste gasten van het MF scheertopic kunnen we altijd gebruiken :)

Posted
Telt een stalen ros ook?

Mits voorzien van minimaal 1100cc, dan ja.

Aij! Ik heb maar 699cc! :shock:

Posted
Telt een stalen ros ook?

Mits voorzien van minimaal 1100cc, dan ja.

Aij! Ik heb maar 699cc! :shock:

Jaaaaa.... maar dat klinkt wel als duc... dus da's ALTIJD toegestaan.. ;-)