Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nou, uiteindelijk nu 2x geschoren met dit. TL;DR, goed spul erg klonterig.

Hoe ik deze heb getest:

2x hete handoek tegen gezicht. Afdrogen, proraso pre-shave erop en in de tussentijd de lather etc maken.

Bij het openmaken van het potje komt de menthol lucht echt je neus in als een kernbom. Ik vind het heerlijk, maar kan me voorstellen dat mensen liever wat subtieler hebben. Het smeren gaat redelijk, maar het nadeel is dat dit spul redelijk klonterig is. Het is niet een soort creme oid, je krijgt echt losse stukjes die je moet uitsmeren.

Brand eventjes licht, en daarna voelt je huid wel een stuk beter om te gaan scheren.

De prijs; 8,50. Is dat het waard? Ik zeg ja, als je van menthol houdt! Zo niet, blijf er dan ver weg. De menthol is een gigantisch overheersende lucht.

+ Menthol

+ Doet z'n werk

+ Betaalbaar

- Menthol

- Klonterig

Posted

Ik weet niet of ik de enige ben die het zo doet: ik smeer de proraso preshave op mijn vochtige gezicht en nek. Weinig last van klonten, smeert lekker makkelijk uit en doet zijn werk goed. Ik laat het ook zitten. Scheerzeep gaat er overheen. De ervaring die sommigen hebben dat het schuim. Doodslaat heb ik niet.

Posted

Als ik de Proraso Groen Pre-shave gebruik (zelden omdat ik het na een hete douche niet nodig vind), dan was ik het vóór het scheren er af. Anders vind ik het te overheersend bij gebruik van een non-menthol scheerzeep/creme.

Posted

Kan ik mij iets bij voorstellen. De geur is nogal overheersend.

Merk jij verschil met het scheren zelf bij het wel en niet laten zitten van de preshave?

Posted

Ik vind het prima uitsmeren eigenlijk, ik laat het gewoon zitten als ik me ga inzepen. Nooit gedoe mee gehad.

Posted

uitsmeren gaat ook goed, maar het is gewoon erg apart dat het een wat klonterige substantie is. Dat is meer waar ik op doelde :)

Posted
uitsmeren gaat ook goed, maar het is gewoon erg apart dat het een wat klonterige substantie is. Dat is meer waar ik op doelde :)

Ik begrijp wel wat je bedoelt. Het komt wat klonterig uit het potje maar smeert eenmaal op het gezicht prima uit.

Posted

Tja, hebben jullie wel is Bartex gebruikt ? vinden julie die niet klonterig :D

Ik zelf heb nog 2x 300 ml potten liggen en vind het erg lekker spul.

Ik zelf maak mn gezicht een beetje nat en smeer de preshave uit over mn gezicht en ga er met een natte en hete handdoek over ongeveer 1 minuut.Als ik de handdoek van mn gezicht haal dan is de Preshave van mn gezicht af maar is de huid en de haren zacht.Vervolgens smeer ik met de kwast de zeep tegen de richting van de haargroei in.

Posted

Ik heb nu bijna een 300 ml pot Proraso groen preshave gebruikt.

Voor het gebruik van mijn scheerzeep spoel ik het altijd af.

Ik merk alleen geen verschil tussen wel of geen gebruik van deze preshave. Zonder scheer ik me net zo glad.

De enige reden om het nog te blijven gebruiken zou inderdaad de gigantische menthol-eucalyptus geur zijn.

Wel lekker vooral tijdens de zomer.

Posted

Ik gebruik het elke dag en spoel het niet af. Van BdF een Vitis potje preshave gekregen. Dat is vetter (of smeuïger). Maar beiden doen het goed. En eigenlijk denk ik dat ik net zo goed zonder kan .

Posted

Ik smeer 'm altijd op een vochtige huid, masseer goed in (heb dan ook geen klontjes, een hoeveelheid ter grootte van een amandel is voldoende), en ga dan mijn mes stroppen en een schuimpje kloppen. Daarna afspoelen met heet water voordat ik de boel inzeep, omdat ik het heb gehad dat de zeep doodsloeg toen ik deze over de preshave heen smeerde. Daarna altijd op deze manier gedaan en nooit meer problemen.

Met een krabber merk ik niet heel veel verschil tussen met of zonder. Met een open mes merk ik wel degelijk verschil. Ik heb ook een preshave van TFS, maar daar merk ik minder "versoepeling" van de baard. Deze maakt de boel wel vetter.