Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik ben op zoek naar een knot voor in het handvat van mn opa's kwast.

In principe ga ik voor een varken, maar nu zie ik bij the golden nib toch ook wel mooie dassen. Mijn eerste kwast was een das, maar kan me niet meer echt herinneren hoe dat voelde, omdat ik daarna alleen nog maar varkens en een silvertip fibre heb gehad.

Nu mijn vraag, waar we het hier vast wel eens eerder over hebben gehad:

Welke prikt het minste?

Bij the golden nib beschrijven ze namelijk elke soort als heel erg zacht.

Ik dacht me te herinneren dat de "betere" knots, zoals silvertip of high mountain white ofzo, juist veel meer prikken. In geprik heb ik geen zin, maar het moet ook geen slap floppy dingetje zijn.

Dus als ik voor een das ga, wat is dan de beste keuze voor mij?

Posted

Zacht met backbone? Finest badger, wat in dit geval 2 band haar is, lijkt mij dan een goede optie als ik zie wat je nu fijn vind.

Posted

Heb goede ervaring met de silvertip en de finest badger van nib Beide prikken niet en idd beide voelen zacht aan. Als je van wat backbone houd is wat Marcel al zegt de Finest badger de beste optie. Persoonlijk vind ik het wel mooie bos haar met die witte kruin.

Posted

Ik zit nu te kijken of ik een bulb of een fan shape moet hebben. Beetje lastig te bepalen.

Een bulb schijnt beter te zijn voor komschuimen, wat ik doe, maar moet met verf-bewegingen worden aangebracht blijkbaar. Nu breng ik zelf mn schuim in draaiende bewegingen aan, maar daar zou je beter een fan voor kunnen gebruiken schijnbaar. Maar deze schijnen wel minder geschikt te zijn voor komschuimen omdat door de vorm het schuim sneller langs de randen van je kom gaat zitten ipv in je kwast.

Iemand hier iets zinnigs over te zeggen?

Posted (edited)

Ik blijf roepen liojuny shaving op ebay. Ik heb er wel vijf kwasten van (24 en 26mm) en de kwaliteit is fantastisch. Ik heb ook simpson kwasten dus ik kan vergelijken. Liojuny kwast in een grote maat kost 2 tientjes en 2 weken verzenden. Valt bij alle vijf na een jaar gebruik geen haar uit.

Edited by Guest
Posted

Snuffel er nu ook even. Altijd lastig te vinden zijn winkel classic2012. Via google kom je er. Niet via ebay. Op dit moment is hij gesloten tot 15 augustus. Ik heb er vijf besteld. Allen zeer netjes verpakt verstuurd.

Posted
Ik blijf roepen liojuny shaving op ebay. Ik heb er wel vijf kwasten van (24 en 26mm) en de kwaliteit is fantastisch. Ik heb ook simpson kwasten dus ik kan vergelijken. Liojuny kwast in een grote maat kost 2 tientjes en 2 weken verzenden. Valt bij alle vijf na een jaar gebruik geen haar uit.

Heb je een URL? Ik kan het niet vinden op Ebay. Thanx!

Posted

Wel godallemachtig!

En dan te bedenken dat ik alleen de knot nodig heb.... ff 1266 euries slopen...

Posted

Oh ja, ik weet niet of je nog steeds samen een webshop wilt beginnen, maar dan gaan we ook dit soort prijzen vragen ;)

Posted
Ik zit nu te kijken of ik een bulb of een fan shape moet hebben. Beetje lastig te bepalen.

Een bulb schijnt beter te zijn voor komschuimen, wat ik doe, maar moet met verf-bewegingen worden aangebracht blijkbaar. Nu breng ik zelf mn schuim in draaiende bewegingen aan, maar daar zou je beter een fan voor kunnen gebruiken schijnbaar. Maar deze schijnen wel minder geschikt te zijn voor komschuimen omdat door de vorm het schuim sneller langs de randen van je kom gaat zitten ipv in je kwast.

Iemand hier iets zinnigs over te zeggen?

Nog even een bump naar deze vraag...

Posted

Hmm, lastig. Gelukkig zijn best wat fabrikanten die een tussenvorm maken, een hybride fan/bulb dus. Dat vind ik zelf een prettige vorm voor kopsoppen. Maar dezelfde kwasten worden vaak net zo fanatiek voor het gebruik in een kom ter hand genomen.

De hier vaak besproken Semogue SOC 2 band lijkt mij een goed voorbeeld van zo'n tussenvorm, ronddraaiende bewegingen werken hier erg prettig mee. Kwasten van bijvoorbeeld Thater zijn vaak extreem bulbvormig naar mijn idee, niet mijn kopje thee.

Posted

Ik had de classicshop bij mijn opgeslagen verkopers staan. Dit is de pagina. Als je geen artikelen kunt vinden moet je even de resultaten verfijnen zodat niet alleen resultaten op ebay.nl getoond worden, maar wereldwijd.

Posted
Oh ja, ik weet niet of je nog steeds samen een webshop wilt beginnen, maar dan gaan we ook dit soort prijzen vragen ;)

Boeken inzake e-commerce en starten eigen webshop zijn besteld.

Posted

Eerst veel lezen, contacten leggen, naam verzinnen en domein registeren (heb er al een aantal geregistreerd vorige week).

Mijn secretaresse zal t.z.t. contact met je opnemen.

Posted

Ik heb contact gehad met Tony van TGN. Ik weet welke knot het gaat worden.

Een 22mm finest badger, fan-shape.

Deze week de bestelling plaatsen :D

Inklaringskosten zijn geen probleem, hij verstuurt alles naar het buitenland standaard gemarkeerd als "gift" met het bedrag van 10 dollar, zonder factuur.