lanerios Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 Zo, 2x geschoren. Kan uiteindelijk wat meer meepraten over het gehele proces (let op, dit is met een krabber). Ik heb de kwast van de Trekpleister. Werkt redelijk, maar paar dingen waar ik wat irritaties aan heb: 1.) verliest meer haren dan sommige vrienden van me, en dat is toch erg lastig. 2.) schuimt goed, maar al het schuim zit aan de zijkant van de kwast. Onderop zit bijna nooit iets. Ook een ander punt, ik hoor vaak dat 2 passes nodig zijn voor het scheren. Nu zou ik dat graag willen proberen, maar ik merk nog dat mijn huid de eerste keer gewoon te geirriteerd is om er een 2e pass overheen te doen. Is dit normaal met beginnend scheren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 Ik ken de kwast van de trekpleister niet. Als je vrienden zoveel haar verliezen gaat het niet goed met ze Doe eens een google search op "face lathering video" en "bowl lathering video" dan krijg je voorbeelden van hoe je best kan terwerkgaan. Als je huid na één pass geirriteerd is dan heb je veel te veel druk gezet op je krabbertje of een mesje gebruikt dat niet compatibel is met je huid. Doe eens een google search op "shaving with a safety razor". O ja en alle begin is moeilijk, we helpen je er wel overheen, succes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
lanerios Posted July 29, 2014 Author Share Posted July 29, 2014 Ik zet juist totaal geen druk Maar het kan zijn omdat ik me eens in de 6 weken scheerde, en nu om de dag dat mijn huid gewoon een fuck you aan het geven is Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 Precies wat Snuff zegt. Met als toevoeginging, wat ik al eens eerder heb verkondigd: Als je denkt dat je al geen druk zet, zet dan nòg minder druk! Je moet jezelf aaien met je krabbertje. En anders inderdaad een ander mesje pakken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 Ik zet juist totaal geen druk Maar het kan zijn omdat ik me eens in de 6 weken scheerde, en nu om de dag dat mijn huid gewoon een fuck you aan het geven is Dat zal ook wel schelen. Je huid is het gewoon niet gewend, probeer het een beetje op te bouwen. Verder is het een samenspel van goed schuim, scherp mesje en goede techniek. Ik heb de eerste maanden ook maar 1 pass per keer gedaan net zo lang totdat ik het onder de knie had. Oefening baart kunst! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 Die kwast kan ook nog wat inwerken gebruiken om wat zachter te worden. Week je hem een paar minuten in warm water voordat je gaat scheren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lanerios Posted July 29, 2014 Author Share Posted July 29, 2014 Jep, wat ik meestal doe is dat ik hem in de scheerkom met lauw water zet terwijl ik ga douchen. Hij gaat er dan pas uit als ik de pre shave erop heb zitten en de hete handoek treatment heb gedaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 En hoe ziet je schuim er uit? Als slagroom of dikke yoghurt? Of als een schuimparty of een bakje afwas-sop? De eerste twee opties zijn goed, van de laatste twee krijg je irritatie en stukken loshangend gezichtsvlees.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
lanerios Posted July 29, 2014 Author Share Posted July 29, 2014 schuimparty.. Beetje zo'n MTV wet t-shirt foam contest iets... Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 Dat is niet goed! Dan wordt je huid niet goed beschermd. Je moet zorgen dat je schuim geen grote belletjes bevat en er dus uitziet als slagroom. Het moet lekker dik en romig zijn. Als het te luchtig of te waterig is dan betekent dat meestal niet veel goeds. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lanerios Posted July 29, 2014 Author Share Posted July 29, 2014 Dat wordt dus oefenen vanavond met gewoon even zeep maken.. zoveel tutorials gekeken, het leek zo simpel. Maar toch niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 Als je het eenmaal door hebt is het niet zo moeilijk meer Link to comment Share on other sites More sharing options...
SakasakaHeyhey Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 Gewoon blijven proberen lanerios. Het kan zijn dat je te weinig zeep pakt of te veel water of iets daar tussen in. Probeer wat verschillende dingen uit totdat je een lekkere dikke romige substantie hebt. Zoals eerder gezegd; het lijkt een beetje op dikke yoghurt/slagroom. Wat ik zelf doe is een heel klein beetje water op mijn scheerzeep waardoor de zeep zachter wordt. Wanneer ik mijn slagroom ga kloppen gooi ik dat beetje water in mijn scheerkom en laad mijn kwast royaal met scheerzeep. Daarna lekker kloppen en dat gaat bij mij 9 van de 10 x goed. Met het kloppen ben ik zo'n 2 minuten mee bezig. Het kost tijd; dat is ook een factor om rekening mee te houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
highlander78 Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 Ik maak mijn lather de laatste tijd iets aan de droge kant in de kom. Vervolgens maak ik m'n gezicht nat en maak de lather op m'n gezicht af. Werkt prima voor mij, is een soort van face-lathering. Juiste water-zeep verhouding leer je vanzelf, is aan het begin lastig om in te schatten. Mijn belangrijkste leerpunt was echt de combinatie hoek en druk. Zeker het zo licht mogelijk scheren is belangrijk voor irritatievrij scheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 Check ook goed welke richting het haar op je gezicht groeit. Hoe op je wangen, hoe op je nek, onder je neus.. Neem de tijd dat goed voor de spiegel te bestuderen. Dat is bij iedereen anders dus zomaar de scheermethode kopiëren van een youtube filmpje werkt vaak niet. Ik vermoed dat je, naast te veel druk / niet optimale hoek, ook al in je eerste pass tegen de haargroei in scheert. Een eerste pass met de haargroei mee, en ook echt overal met de haargroei mee zal waarschijnlijk al veel verschil maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 Jeps, meteen tegen de groei in met de eerste pass doet meestal pijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
lanerios Posted July 29, 2014 Author Share Posted July 29, 2014 Aah... dus dat gaat er fout. Zucht.. ik ga de komende scheerbeurt echt even rustig kijken. Ik wil weer veels te snel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 Aah... dus dat gaat er fout. Zucht.. ik ga de komende scheerbeurt echt even rustig kijken. Ik wil weer veels te snel. ATG (Against The Grain) tegen de haargroei in mag je vanaf nu achterwege laten. Vooral in de oefen fase doe je jezelf daar geen plezier mee. Check even op dit kaartje welke kant jouw baard op gaat. De volgende keer dat je gaat scheren scheer je alleen met de baardgroei mee (With The Grain). Dit doe je net zolang totdat je het krabbertje onder de knie hebt en je zonder wondjes, sneetjes of branderig gevoel kunt scheren, daarna kun je overdwars op de haargroei of tegen de haargroei in gaan scheren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts