Barbiere di Figaro Posted July 5, 2013 Posted July 5, 2013 OK forumleden, Met de vakanties voor de deur of al begonnen, moeten we ons scheergerei terugbrengen tot het hoognodige (omdat je dan je vrouw / vriendin ook in toom kunt houden) of juist niet? Wat nemen jullie mee? Toch nog een mooie selectie of net zoveel als je zult opmaken gedurende de vakantie? Of gaat het scheren ook op een laag pitje? Kan het zelf niet laten om de Italianen te verrassen met Italiaanse zeep die ze nog niet kennen. maar neem één Pearl mes en ik denk de Polsilver Iridium mesjes en een Lijun kwast mee. Waarschjinlijk Prep als verzorging na het scheren omdat die ook met licht verbrande huid aangenaam is. Ik ben benieuwd!
Guest Posted July 5, 2013 Posted July 5, 2013 Ligt eigenlijk aan de duur, de laatste keer was ik maar twee weken in China en inplaats een scheerzeep stick had een bijna lege tube Speick scheercreme meegenomen en een bijna lege tube Proraso scheercreme groen. Voor de rest had ik een paar mesjes mee genomen en mijn Chinese Gillette Tech en verder mijn Edwin Jagger Best Black Badger scheerkwast en Nivea preshave. Als ik wat langer zou gaan dan neem ik wellicht mijn scheeretui mee.
Lampuhkap Posted July 5, 2013 Posted July 5, 2013 Ik neem altijd mijn scheeretui mee. Inhoud: Merkur 34C HD Pakje Astra Simpson Wee Scot (had afgelopen jaar nog de Vergulde Hand kwast mee) Chicman scheerstick dit jaar(kan nog wijzigen) Afgelopen jaar had ik Proraso in een tester potje mee, en heb ik een pot Tabac zeep gekocht. BAUME.BE reistube ASB (kan ook nog wijzigen)
talibeard Posted July 5, 2013 Posted July 5, 2013 Ik ga 21/2 week kamperend naar Frankrijk en neem mee; - één krabber; de Lord LP1822 of de LM68 uit de voormalige DDR. - één zeep; Tabac stick. Ben niet zo weg van Tabac maar de stick op vakantie is wel handig. - géén preshave; dat gebruik ik normaal altijd wel dus dat is even wennen. - twee kwasten; Omega 50014 en de Il Ceppo (verslijt ik die misschien ook nog ooit). - mesjes; pakje Lord Super Stainless (Super) want op vakantie geen experimentjes. - twee aftershaves; Pinaud Bay Rum en een Florida Water. Vanwege de plastic flessen. - Arko C crème als balm voor als het toch een keertje tegenvalt..... Lijkt me ruim voldoende en al decadent genoeg met 2 kwasten en 2 aftershaves!
DoubleB Posted July 5, 2013 Posted July 5, 2013 Ik heb tijdje terug een schitterend toilettasje gehad van Geo F Trumper. Die gaat mee en meestal gaat er op vakantie alleen het hoognodige mee. - 1 DE (wss een Weber) - CJB Kamisori met een Feather Super erin, reserve mesjes niet nodig) - pakje Astra SP - Simpson Special Best - La Toja Scheerstick - Klein flesje Proraso aftershave - Klein flesje Thayers non-alcohol witch hazel (ook lekker om op te splashen na dagje strand) - Onbewerkte Shea Butter (heerlijk spul tegen droge huidvan zon en zee en heeft natuurlijke UV filter) - Doosje aluin lucifers (voor het geval dat)
ocellaris Posted July 5, 2013 Posted July 5, 2013 Dit zal de eerste vakantie zijn zonder wegwerp scheermesjes En dit jaar gaan we ook niet ver en niet lang. Dus kies ik voor gemak, krabbertje en tabac... of nee, ik vergeet alles gewoon mee te nemen, dan mag ik weer nieuw spul halen
Marcel Posted July 5, 2013 Posted July 5, 2013 Ik ben nog aan het dubben tussen m'n NEW Improved Tuckaway of m'n NEW Tuckaway qua krabbers. Beiden open comb en erg compact. M'n kwast wordt de Simpson Case. Er gaat in ieder geval een stick La Toja mee en waarschijnlijk nog een andere zeep. De aftershave ben ik nog niet helemaal uit. 1 kwast, 2 zepen, 1 krabber en aftershave. Lijkt me voldoende voor 2 weken Oh ja, en een paar mesjes natuurlijk...
Oogje Posted July 6, 2013 Posted July 6, 2013 Krabber, ieniemienie busje Proraso (vloeken in de kerk anyone? ) en Astra. Iets zegt me dat ik me toch weinig ga scheren op vakantie.
marzman Posted July 6, 2013 Posted July 6, 2013 Dit jaar geen vakantie voor mij (nou ja, in ieder geval nu niet), maar de Gillette Blue is redelijk compact en past in het Rimei doosje (met het Rimei handvat dan, het originele handvat is te lang) verder heb ik een koker voor mijn kwast en ik zou een creme meenemen voor een hotel, maar voor een camping denk ik ook gewoon een spuitbusje.
Shave and More Posted July 6, 2013 Posted July 6, 2013 DE89L, aangebroken tube Ingram (mega frisse menthol), EJ kwast + Dermalogica post shave. Met bovenstaand speel ik op safe Als mijn huid net iets teveel zon heeft gekregen, is het best gevoelig. De DE89L is niet agressief, heerlijk frisse menthol van de Ingram en de Dermalogica Post Shave is super verzorgend en verzachtend.
wimbouman Posted July 6, 2013 Posted July 6, 2013 Zolang het in de Freitag past mag het mee. In ieder geval altijd: - Een shampoo bar van QCS of Chagrin Valley, fungeert ook als pre-shave - Een harde zeep, vaak een kleine Haslinger in een plastic doosje - Een Muhle synthetische kwast, 23 mm, want die droogt mooi snel, is lekker robuust en kan echt alles opschuimen - Een tube Simpsons balm, mooi all round spul - Een Pearl mesje, want die komen in zo'n mooie blauwe doos waar ook de mesjes bij in passen - Med preps, meest all round mesje dat ik ken, en mooi per stuk verpakt En er moet altijd wat ruimte zijn om nieuwe spullen mee terug te nemen .
talibeard Posted July 6, 2013 Posted July 6, 2013 En er moet altijd wat ruimte zijn om nieuwe spullen mee terug te nemen . Zeker weten! Wat is vakantie zonder souvenirs!
Lampuhkap Posted July 6, 2013 Posted July 6, 2013 Zo heb ik aan mijn vakantie in Disneyland Parijs met het 20 jarige bestaan daar, bij Dapper Dan's voor veel te veel geld een pot Tabac gekocht Was daar ook wel erg blij mee moet ik zeggen al heb ik er wel 10 euro meer voor betaald dan de gangbare winkelprijs :+
Marcel Posted July 16, 2013 Posted July 16, 2013 Ik ben op pad gegaan met een Gillette New Improved Tuckaway in reiscase, Simpson Case, La Toja stick, TFS LE. Pelli Sensibilli, wat mesjes en een kleine verstuiver met Osage Rub. En dat gaat uitstekend allemaal. Komend weekend zal ik me maar weer onderwerpen aan keuzestress, als ik weer thuis kom
marzman Posted July 16, 2013 Posted July 16, 2013 De laatste keer had ik nog een Fusion bij, ik denk dat ik nu voor de Gillette Blue zou gaan en dan misschien toch een spuitbus. Ligt aan het soort vakantie, in een hotel kun je ook wel met een kwast aan de slag en dan is het inderdaad zeker zo leuk om te kijken wat het lokale aanbod is
Pastapipo Posted July 16, 2013 Posted July 16, 2013 Ik denk dat ik mijn goedkope kruidvat kwast meeneem, maar hoe kan ik die het best laten drogen? Met een stel vrienden in tentjes in de ardennen, dus netjes op een kastje oid gaat hem niet worden. Miss maar eens leren hoe ik scheerschuim met m'n handen in m'n gezicht aan moet brengen, tot nu toe alleen een paar keer schuim met kwast geprobeerd.
Johan Posted July 16, 2013 Posted July 16, 2013 Hetzelfde als wanneer ik op (zaken)reis ga; een Vero kwast, Palmolive creme, mijn Mühle R89, en genoeg mesjes (Personna). Waarschijnlijk Nivea, Florena of Sanex aftershave. Ik gebruik al een paar jaar geen aftershave met heftige alcoholpercentages meer.
Bass Posted July 17, 2013 Posted July 17, 2013 Er gaat niet veel mee op vakantie. De eerste stop is Frankrijk ('O jee, scheerspullen vergeten, nu moet ik nieuwe kopen.'), heeft iemand nog tips voor typisch Franse zepen en after shave? Monsavon zag ik al voorbij komen op dit forum en ik wil ook in een filiaal van Occitane en Provence kijken. Daarna gaan we door naar Spanje, waar La Toja de klok schijnt te slaan.
Shave and More Posted July 17, 2013 Posted July 17, 2013 Frankrijk = Martin de Candre Als je in de buurt komt van Fontevraud-l'Abbaye, zeker even een stop maken!
Lampuhkap Posted July 17, 2013 Posted July 17, 2013 Ja, maar dan moet je wel rekening houden met een pot van kleine 35+ euro
Bass Posted July 17, 2013 Posted July 17, 2013 Ik ben niet te beroerd om goed geld neer te tellen voor goede producten. Mijn schoenen zijn van Santoni, mijn scheermes van Feather en de koffie van Palombini (dat is niet eens een heel duur merk, trouwens, want Jolly Caffè is veel duurder). 35 euro voor een pot scheerzeep is wat aan de prijzige kant, maar hé, als het goed spul is, dan is het goed spul. Is Martin de Candre enigszins eenvoudig te verkrijgen? Bij de Carrefour? Dat zal wel niet. Is er een Franse drogisterij-keten waar ik op moet letten?
Lampuhkap Posted July 17, 2013 Posted July 17, 2013 Nee het is geen supermarktzeep nee http://www.martin-de-candre.com/ http://www.savonnerie-martin-de-candre.com/fr/8-savon-a-raser
Bass Posted July 17, 2013 Posted July 17, 2013 Ziet er zeer... eh... 'smakelijk' uit: http://www.martin-de-candre.com/savon-a-raser.html. We blijven maar kort in Frankrijk, dus ik weet niet of ik een winkel tegen het lijf loop waar ze MdC hebben.
Lampuhkap Posted July 17, 2013 Posted July 17, 2013 Ik heb zelf hier een pot staan, van de unscented versie. Erg lekker spul, erg geconcentreerd (je gaat er superlang mee doen, zeker met de 200ml pot)
Shave and More Posted July 17, 2013 Posted July 17, 2013 Dus eigenlijk in verhouding helemaal niet zo duur
Recommended Posts