lanerios Posted July 28, 2014 Share Posted July 28, 2014 2 in 1. Afgelopen zaterdag naar Kapper Eric gegaan in Leiden. Zitten in de Ketelboetersteeg, redelijk bij het centrum. Kwam er binnen, en het was druk. 1 persoon aan het werk, druk met kappers dingen bezig, en ik had even rustig de tijd om de 2 grote kasten met shaving supplies te bekijken. Ze hebben van alles: Proraso Taylor of Old Bond Street (wat een naam.. TOBS dus) En nog meer merken waar ik de naam niet van weet (scheerzeep in houten verpakking etc) Bij de kassa liggen: Krabber: Muhle Feather EJ Mesjes: Veel verschillende, niet echt op merken gelet. En 4 a 5 verschillende open messen. Medewerker vroeg wat ik nu gebruikte, ik gaf aan vergulde hand, maar dat ik een keer wat lekkers wilden voor na de shave. Hij adviseerde te kijken naar de spullen van tobs. Uiteraard gedaan (Staan in gesloten kast, dus ook geen stof erop. Ziet er erg mooi uit) en de sandalwood viel gelijk op. Qua geur, qua verpakking. Heerlijk klassiek gewoon. Nog even staan praten over krabbers, en het advies gekregen om geen Muhle te kopen, maar voor de goedkopere en net zo goede EJ te gaan. Op zijn site (scheerwinkel.nl) staan er nog veel meer bleek. En jep, dat klopt. Uiteindelijk voor 18 euro een heerlijke after shave gel gehaald. Daar nu meer over: TOBS Sandalwood After Shave Gel. Sandalwood is een bekende geur schijnbaar, hoef ik niet uit te leggen. Dit spul komt in een tube, je hebt vrij weinig nodig om lekker fris voor de dag te komen en ook de consistentie is erg goed (itt een Proraso pre shave die gewoon klonterig is). Voor de prijs van 18 krijg je redelijk wat, en moet ook wel zeggen dat in vergelijking met een L'oreal aftershave die ik heb (van 13 euro) dit gewoon 100x beter is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LongShave Posted July 28, 2014 Share Posted July 28, 2014 2 in 1. Afgelopen zaterdag naar Kapper Eric gegaan in Leiden. Zitten in de Ketelboetersteeg, redelijk bij het centrum. Kwam er binnen, en het was druk. 1 persoon aan het werk, druk met kappers dingen bezig, en ik had even rustig de tijd om de 2 grote kasten met shaving supplies te bekijken. Ze hebben van alles: Proraso Taylor of Old Bond Street (wat een naam.. TOBS dus) En nog meer merken waar ik de naam niet van weet (scheerzeep in houten verpakking etc) Bij de kassa liggen: Krabber: Muhle Feather EJ Mesjes: Veel verschillende, niet echt op merken gelet. En 4 a 5 verschillende open messen. Medewerker vroeg wat ik nu gebruikte, ik gaf aan vergulde hand, maar dat ik een keer wat lekkers wilden voor na de shave. Hij adviseerde te kijken naar de spullen van tobs. Uiteraard gedaan (Staan in gesloten kast, dus ook geen stof erop. Ziet er erg mooi uit) en de sandalwood viel gelijk op. Qua geur, qua verpakking. Heerlijk klassiek gewoon. Nog even staan praten over krabbers, en het advies gekregen om geen Muhle te kopen, maar voor de goedkopere en net zo goede EJ te gaan. Op zijn site (scheerwinkel.nl) staan er nog veel meer bleek. En jep, dat klopt. Uiteindelijk voor 18 euro een heerlijke after shave gel gehaald. Daar nu meer over: TOBS Sandalwood After Shave Gel. Sandalwood is een bekende geur schijnbaar, hoef ik niet uit te leggen. Dit spul komt in een tube, je hebt vrij weinig nodig om lekker fris voor de dag te komen en ook de consistentie is erg goed (itt een Proraso pre shave die gewoon klonterig is). Voor de prijs van 18 krijg je redelijk wat, en moet ook wel zeggen dat in vergelijking met een L'oreal aftershave die ik heb (van 13 euro) dit gewoon 100x beter is. Leuke review! Fijn dat je zo goed en deskundig geholpen bent. Dat scheelt altijd de helft vind ik. Die TOBS Sandalwood After Shave Gel moet ik ook maar eens proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted July 28, 2014 Share Posted July 28, 2014 Ik nijg er ook sterk naar om eens Sandalwood in huis te halen, ik hoor er veel goeds over maar ik heb geen idee waar het naar ruikt en of het mijn ding is. Kan iemand iets zinnigs zeggen over de geur, is het ergens mee te vergelijken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lanerios Posted July 28, 2014 Author Share Posted July 28, 2014 Het is echt lastig te vergelijken. Ik zou zeggen houtachtig, maar dat help niet echt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted July 28, 2014 Share Posted July 28, 2014 2 in 1. Afgelopen zaterdag naar Kapper Eric gegaan in Leiden. Zitten in de Ketelboetersteeg, redelijk bij het centrum. Kwam er binnen, en het was druk. 1 persoon aan het werk, druk met kappers dingen bezig, en ik had even rustig de tijd om de 2 grote kasten met shaving supplies te bekijken. Ze hebben van alles: Proraso Taylor of Old Bond Street (wat een naam.. TOBS dus) En nog meer merken waar ik de naam niet van weet (scheerzeep in houten verpakking etc) Bij de kassa liggen: Krabber: Muhle Feather EJ Mesjes: Veel verschillende, niet echt op merken gelet. En 4 a 5 verschillende open messen. Medewerker vroeg wat ik nu gebruikte, ik gaf aan vergulde hand, maar dat ik een keer wat lekkers wilden voor na de shave. Hij adviseerde te kijken naar de spullen van tobs. Uiteraard gedaan (Staan in gesloten kast, dus ook geen stof erop. Ziet er erg mooi uit) en de sandalwood viel gelijk op. Qua geur, qua verpakking. Heerlijk klassiek gewoon. Nog even staan praten over krabbers, en het advies gekregen om geen Muhle te kopen, maar voor de goedkopere en net zo goede EJ te gaan. Op zijn site (scheerwinkel.nl) staan er nog veel meer bleek. En jep, dat klopt. Uiteindelijk voor 18 euro een heerlijke after shave gel gehaald. Daar nu meer over: TOBS Sandalwood After Shave Gel. Sandalwood is een bekende geur schijnbaar, hoef ik niet uit te leggen. Dit spul komt in een tube, je hebt vrij weinig nodig om lekker fris voor de dag te komen en ook de consistentie is erg goed (itt een Proraso pre shave die gewoon klonterig is). Voor de prijs van 18 krijg je redelijk wat, en moet ook wel zeggen dat in vergelijking met een L'oreal aftershave die ik heb (van 13 euro) dit gewoon 100x beter is. Heeft hij ook aangegeven waarom geen muhle te kopen?. Daar ben ik nou nieuwsgierig naar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted July 28, 2014 Share Posted July 28, 2014 Ja, daar ben ik ook nieuwsgierig naar waarom de Muhle niet.Ik vind dat die mooie handles heeft. Een EJ DE8911bl is ook niet alles wat betreft kwaliteit, weet ik uit ervaring. Betreft de Sandelwood gel, die lijkt me ook lekker en heb zelf de scheercreme, maar ik heb nog drie flesje Proraso,een fles TFS Bergamotto Neroli Forte, een Jermyn str aftershave en de Jermyn str Cologne. Dus tegen die tijd dat die op zijn, ben ik met pensioen ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
lanerios Posted July 29, 2014 Author Share Posted July 29, 2014 Muhle is erg goed, maar een bepaalde EJ's leveren gelijk niveau qua kwaliteit. En vooral voor beginners (zoals ik) is een EJ gewoon wat beter blijkbaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 De kop van beide krabbers is identiek, dus qua scheren zou er op dat vlak geen verschil mogen zijn. Beide fabrikanten hebben een eigen handvat en of de verschroming identiek is weet ik ook niet. Het verschil zal hem voornamelijk in de portemonnee zitten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted July 29, 2014 Share Posted July 29, 2014 Voor zover ik weet is de kop gelijk (komt denk ik zelfs van precies dezelfde productiestraat), maar zijn de handvaten van de Edwin Jagger krabbers zwaarder, en bieden ze iets meer grip (van horen zeggen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts