Jump to content

Recommended Posts

Posted

De franse scheerclub CCC organiseert hun jaarlijkse bijeenkomst in Belgie op 23 en 24 Augustus. Voor meer info zie:

http://www.coupechouclub.net/boutique/ (gebruik google vertaler)

Mochten er mensen zijn die interesse hebben kun je daar je reservatie maken. Helaas zullen de voordrachten in het frans zijn maar het zou toch interessant kunnen zijn voor de nederlandstaligen om elkaar daar eens te ontmoeten en er zal vast genoeg te bekijken zijn. Ik zie dat Wim (decraew) aanwezig zal zijn. Eventueel carpoolen voor sommige mensen?

Geldenaken - Jodoigne

Wat foto's van een vorige

bijeenkomst

Wie gaat?

Posted

Nee, Nederlandse scheervrienden ontmoet ik liever gewoon in Nederland.

Ik versta geen Frans en kan ook niet zeggen dat ik fan ben van het Franse volk....

Posted

Ik zal dat eens overwegen. Wellicht best grappig eens een keer. Niet dat ik het frans dermate machtig ben dat ik versta wat er gebeurt...

Wat doen die mannen met baarden daar?

Posted
Nee, Nederlandse scheervrienden ontmoet ik liever gewoon in Nederland.

Ik versta geen Frans en kan ook niet zeggen dat ik fan ben van het Franse volk....

Het eerste begrijp ik volkomen, voor het tweede zijn er wel enkelen die kunnen vertalen waar nodig (natuurlijk niet optimaal, het blijft behelpen). Derde punt vind ik wat minder, je kan naar mijn bescheiden mening een volk niet over één lijn beoordelen.

Posted

Franse leidinggevenden zijn wat anders dan Nederlandse managers over het algemeen, is mijn ervaring ...

Maar ik ben het met Snuff eens, zoals in ieder land zijn er ook in Frankrijk toffe, en minder geschikte, gasten. En ik maak me sterk dat de verhouding ongeveer hetzelfde zal zijn als in andere landen.

Posted

Ik scheld niemand uit of discrimineer niemand, ik geef simpelweg een argument waarom ikzelf geen behoefte hier aan heb. Ik hoef voor niemand andere volken wel of niet aardig te vinden. Ik heb simpelweg alleen maar slechte ervaringen met het volk en heb er daarom geen zin in.

Natuurlijk hoop ik dan ook dat dat mag en dat ik dat zo mag vinden omdat dat nou eenmaal mijn mening en ervaring is.

Jullie mogen van mij Frankrijk leuk vinden en de taal verstaan, zo vrij ben ik dan ook weer.

Discussie nu gesloten en zand er over? Anders een beetje vervuiling van het topic.

Posted
Ik scheld niemand uit of discrimineer niemand, ik geef simpelweg een argument waarom ikzelf geen behoefte hier aan heb. Ik hoef voor niemand andere volken wel of niet aardig te vinden. Ik heb simpelweg alleen maar slechte ervaringen met het volk en heb er daarom geen zin in.

Het spijt me Marco, maar hier protesteer ik wel tegen. In Frankrijk wonen mensen, en geen volken. Net zoals in andere landen trouwens.

Posted
ik geef simpelweg een argument waarom ikzelf geen behoefte hier aan heb.

Discussie nu gesloten en zand er over? Anders een beetje vervuiling van het topic.

Ieder zijn mening natuurlijk en gezien je toch al van het open scheermes was afgestapt is het eigenlijk niet eens een punt. Zand erover, andere dingen genoeg om over te praten 8-)

Posted

Misschien gaat Bart van coticule.be een uitleg geven. Indien hij dit doet zal het in het Engels zijn, met Franse slides. Ik ga wellicht maar enkel op 24/08.

Posted

Dat zou al bijna een reden zijn te gaan, een uitleg van Bart. Ik houd m nog steeds in het achterhoofd.

Posted
Dat zou al bijna een reden zijn te gaan, een uitleg van Bart. Ik houd m nog steeds in het achterhoofd.

Hou dan vooral de 24e in het achterhoofd, Bart rijdt met me mee dus zal er de 23e niet bijzijn.

• 4 weeks later...
Posted

Als ik de fotoreportage bekijk op het Franse CCC forum valt me 1 ding op, haast al die mannen lopen met een stoppelbaardje! :-)

Posted
Die waren vast zo druk met eten en vooral drinken dat ze geen tijd hadden om te scheren ;)

Ja zo te horen hebben ze het er van genomen

Voor wie de foto's wil zien: bijeenkomst

Posted

Wat een prutser als je zo je demonstratie eindigt! Dan wordt het toch tijd dat je met het schaamrood op je kaken huiswaarts keert om in solitaire opsluiting te gaan oefenen tot je erbij neervalt ;)

atelie39.jpg

Posted

Zeker weten! Wel jammer dat Rolf daarna wel Richard heeft gesneden... Zal wel wraak zijn geweest voor die te hete handoek ;)

Posted
Zeker weten! Wel jammer dat Rolf daarna wel Richard heeft gesneden... Zal wel wraak zijn geweest voor die te hete handoek ;)

Je moet m niet zo plagen. Hij keek heel beteuterd :lol:

Posted
demonstratie scheren

Nu ja hij doet het toch maar, van alle heren die op forums berichten intikken en de meest ongelooflijke BBS toestanden ervaren met een straight, te oordelen naar hun berichten, haakt negen op de tien af als ze gevraagd worden te scheren met publiek erbij ;)