Jump to content

Recommended Posts

Posted

De vakantie is weer voorbij, dus we zijn er weer vroeg bij :(

- Kropp 5/8

- Jerusalem silvertip

- Klar Kabinett

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- Kruidvat asb

Een prima scheerbeurt om de week mee te beginnen. Na drie probleemloze passes is het resultaat een goede DFS.

De aluin geeft wat prik en de Pinaud doet hier nog een schepje bovenop. Gelukkig biedt de asb verlichting.

Posted

Semogue Barbear Classico Cerda

Barbiere di Figaro Esclusivo

Gillette New Improved Tuckaway

Feather

Proraso groen splash

Posted

Geen bijzonderheden vandaag :)

Schick Krona krabber

Personna Platinum Chrome mesje

Omega 20102 kwast

Palmolive Classic zeep

REWE ASB

Cella Classica cologne

Klaar :)

Posted

Vandaag voor de 3e keer met de Herder 7/8 geschoren

Setup:

hete handdoek

Prorasso groene preshave

Hete handdoek

SOC 2 band

TFS Scheerzeep Anniversary

Osaga Rub

Prep asb

Voor de eerste keer is mijn kin glad met de straight! :D

Voor volgende keer mijn nek aan de zijkant nog proberen iets glader te krijgen dan een BBS nu een DFS

2 kleine bloedpuntjes. Maar je merkt dat de scheerhoek erg belangrijk is, het begint te wennen. Nu na 5 weken met straight scheren nog maar 5 keer een klein bloedpuntje (even afkloppen) dus niet te hard druk gezet in ieder geval. Nog even verder oefenen tot we een BBS hebben, al is dit al vrij glad met 2 passen (wtg en xtg). :D

Posted

Donders! Heel m'n tekst weg na uploaden. Grrr..

Gillette rocket

Elios Inoxidable (1)

B&B omega Blonde Boar

Mike's barbershop soap

Aluin

Floid zwart

Scheerbeurt verloopt prima, maar ik heb toch prik bij de aluin. Is het de zeep van Mike's? Lijkt namelijk vaker te gebeuren bij deze zeep. Kan ook het mesje van Elios zijn.

In ieder geval BBS, dus zeer tevreden.

Posted

Gilltte Canadian Fat Handle Tech

Astra SP

B&B Omega Blonde Boar

Speick Active

Dickinson's Witch Hazel

Florida Water Cologne

Posted

Snelle scheerbeurt vandaag:

'Zeep uit dat pompje op de wastafel' en heet water ;-)

Bluebeard's revenge cutthroat shavette met derby blade

Palmolive scheercreme original

Aluin

Bluebeard's Revenge Moisterizer

Posted

Chinese Gillette Tech

Dorco mesje

Omega 10019

Klar Kabinett

Baume.be ASB

Voor de eerste keer met het Dorco mesje, ben er niet heel enthousiast over. Trekt behoorlijk, daarom 2x WTG om schade te voorkomen.

Posted
De vakantie is weer voorbij, dus we zijn er weer vroeg bij :(

- Kropp 5/8

- Jerusalem silvertip

- Klar Kabinett

- Aluin

- Kruidvat asb

Een prima scheerbeurt om de week mee te beginnen. Na drie probleemloze passes is het resultaat een goede DFS.

De aluin geeft wat prik en de Pinaud doet hier nog een schepje bovenop. Gelukkig biedt de asb verlichting.

Waar heb je de Klar Kabinett aangeschaft?

Posted

Ik heb van iemand een tijd geleden een plakje gekregen om te kijken of ik het wat vond. Goede zeep met een heerlijke geur. Toch ben ik blij dat ik 'm niet gekocht heb. Dit spul is zo godsgruwelijk zuinig dat je de komende 5 jaar niet meer aan andere zepen toe komt (anders duurt het misschien wel 15 jaar eer dat het blok op is), en dat zou erg jammer zijn ;) . BdF verkocht 'm inderdaad, maar de link die je gaf is 'm niet. Was een blok van 500 gram.

Posted

Ok vandaag test scheerbeurt met de koraat.

Ik moet zeggen hij voelt prettig zwaar in de hand hier hou ik wel van. ;) goed te manoeuvreren zowel gezicht en op de hoofd. Met name bij de oortjes die bij de 8/8 wel heel klein zijn.

Scheerkwaliteit is eigenlijk perfect te noemen, hij jast 3dagen stoppels weg alsof het niks is.

Ok de wapens voor vandaag waren :

MB Ye olde Barbershoppe

Fine badger kwast

Koraat 8/8

Zoals na elke scheerbeurt Aluin.

PC Country club

Resultaat na 1pass krijgt een 9 van me

Heb nog een 2e pass gedaan niet omdat het nodig was maar omdat ik nog zoveel van die lekker geurende zeep in mijn kwast had zitten, ......zonde.

Posted
Ok vandaag test scheerbeurt met de koraat.

Scheerkwaliteit is eigenlijk perfect te noemen, hij jast 3dagen stoppels weg alsof het niks is.

Goed te horen, tot nu toe is blijkbaar iedereen zeer te spreken over Ulrik z'n messen. Ik keek zelf ook wel even op toen ik de eerste keer m'n hoofd scheerde met die 8/8" koraat :)

Posted

Heet water handoek op gezicht

Proraso preshave

Gillette tech met wilkinson mesje

Vergulde hand scheerzeep

Aluin

Tobs sandalwood as gel

Nu in record tijd voor mezelf. 20 minuten, ging lekker goed deze keer. Alleen onder mond en snor is nog even tricky.

Posted

Goed om te lezen dat de Koraat jou ook zo goed bevallen is Rolf. Weer eentje over de streep ;) . Nog even en we kunnen Ulrik vragen om een limited edition "Shaving Society Koraat" te maken :lol:

Posted

Weber Classic Handle

Personna Chrome Platinum 2*

Muhle silvertip fiber

Bartex

TOOBS Sandelwood creme

Proraso ASB Blauw

Na een aantal dagen was het de derde beurt met de Personna en ik vind het een heerlijk mesje om mee te scheren. Wel had ik bij de kin een aantal bloedpunten maar dat kwam meer omdat ik probeerde in het kuiltje van mn kin te scheren en drie passes heb gedaan.Het mesje beviel me zo goed dat ik 100 van de Amerikaanse reds heb besteld.

Posted

- Koraat 8/8 near wedge Schorkopf

- Jerusalem silvertip

- TOBS sandalwood cream

- Aluin

- Arko maximum comfort asb

Vandaag weer eens de TOBS sandalwood erbij gepakt in combinatie met de Koraat. Hoewel ik wel merk dat het met een TFS zeep "smoother" gaat, heeft de Koraat ook vandaag geen enkele moeite om de stoppels te verslinden. Na drie passes, waarbij ik bij de adamsappel iets te enthousiast was (maar geen bloed), is het resultaat ook vandaag weer een DFS.

De aluin geeft wat prik, en de Pinaud doet dit nog eens dunnetjes over. De Arko biedt op dat gebied dan weer de nodige verlichting en verzorging.

Posted

Na twee dagen baard laten staan, nu eindelijk geschoren.

Mühle sf

Klar Kabinett

EJ de89l

Souplex (1*)

Aluin

BORP* splash

Mühle sea buckthorn asb

Zo, dat voelt weer heerlijk fris! Die baard gaat altijd zo vervelend prikken en kriebelen. Afschuwelijk!

Ik moet zeggen dat de Souplex me nog niet heeft kunnen verrassen, maar slecht vond ik 'm ook niet.

Het gebruik van andere zepen dan Proraso ga ik denk ik maar staken zolang het zo heet blijft.

Laten we eerlijk zijn; dat geeft mij met ons klimaat meer dan genoeg tijd voor andere zeepjes ;)

* BORP = Blended Osage Rub Proraso.

Ik had in mn kleine flesje nog een heel klein beetje Proraso zitten, hier heb ik een beetje Osage Rub bij gedaan om eens te kijken wat dit samen doet.

De Proraso mag namelijk wat ijziger, maar de OR mag wat verzorgender.

Op zich geen slechte mix, maar de nieuwe fles Proraso houd ik puur, evenals de Osage Rub.

Posted

Gedoucht

EJ DE89L

Personna Blue

TOBS Sandelwood

Herb Barrel Brush

Aluin

ORAG* splash. Combo van Osage Rub met Alcolado Glacial (Thanx Marco voor het idee!) AG verzorgt (UEKAZ) meer dan de OR.

Art of Shaving ASB Sandalwood

Posted

Morgen naar Denemarken en omdat de straights niet mee gaan scheer ik me deze week en de komende twee weken met een krabber. Weer even oefenen na me een hele tijd met een straight geschoren te hebben. Mijn Fatip Piccolo gaat mee dus daarmee vandaag ook geschoren.

• warme douche
  • Fatip Piccolo krabber
  • Rapira mesje *2
  • Edwin Jagger best badger kwast
  • TFS di'Vino zeep
  • Speick after shave

Perfecte scheerbeurt. Helemaal glad, geen beschadigingen en geen prik van de after shave. De combi Piccolo met een Rapira bleek weer een gouden keuze.

Tevreden man. Nu een Hertog Jan.