ErikLWD Posted July 27, 2014 Posted July 27, 2014 Hallo, Ik heb een mes gekocht met een lichte frons en een enkele chip. Ik was/ben van plan het mes zelf wat op te knappen qua uiterlijk, maar ik heb nog nooit een mes geslepen en scheer me ook nog relatief kort met een open scheermes. Ik heb weinig ervaring met wat acceptabel is voor wat betreft de toestand van het mes. Valt hier wat van te maken? Ik denk dat het verwijderen van de frons en de chip eigenlijk niet ge veel materiaal weg gaat nemen, maar misschien zie ik het verkeerd.
Snuff Posted July 27, 2014 Posted July 27, 2014 Het mes heeft aan de bovenkant een eigenaardig slijtpatroon (althans dat is wat ik uit de foto's opmaak). Zal redelijk wat metaal moeten verwijdert worden om dit goed te krijgen denk ik (atoma of dmt nodig). Hopelijk niet meer dan een paar euro gekost. Moeilijk te zeggen of het qua scheren wat worden zal.
ErikLWD Posted July 27, 2014 Author Posted July 27, 2014 Het slijtpatroon valt wel mee, dat is meer een vreemde weerspiegeling in de laatste foto. Of ik zie wat over het hoofd
Guest Posted July 27, 2014 Posted July 27, 2014 Zoals ik het zie op foto valt dat slijtpatroon mee enkel zie ik bij de tip een plekje wat me zorgen baart. Wasrschijnlijk bij genoemde chip maar ik zie daar scheurtje zitten. Of is dit ook weerkaatsing van licht ?(foto 1)
ErikLWD Posted July 27, 2014 Author Posted July 27, 2014 Nee, geen scheur. Het ligt aan de foto's. Het viel me nogal tegen om het mes netjes op de foto te krijgen. Doordat hij toch nog wel glimt is het blijkbaar moeilijk voor de camera om lekker te focussen. Ik zal morgen eens kijken of ik wat betere foto's kan maken. Heeft iemand tips om wat betere foto's te maken?
Guest Posted July 27, 2014 Posted July 27, 2014 Goede camera en niet met een mobiel (al kunnen sommige mobieltjes hele mooie foto's maken. ) Probeer zonlicht te vermijden die laat hem glimmen.
ErikLWD Posted July 28, 2014 Author Posted July 28, 2014 Deze foto's zijn gemaakt met een sony fototoestel en de gordijnen waren dicht. Ik had bewust de gsm al niet gebruikt. Straks de spiegelreflex maar eens pakken.
ErikLWD Posted January 13, 2015 Author Posted January 13, 2015 Het is een beetje een bump, maar het mes is al weer een tijdje goed scherp dankzij een van de forumleden hier. Het mes scheert vele malen beter dan mijn Dovo. Jammer eigenlijk dat ik ooit een nieuwe dovo heb gekocht Het mesje ziet er weer mooi uit. Er was aardig wat werk aan, maar er is toch een prima mes uitgekomen. Er is niet eens heel veel afgeslepen geloof ik, maar er ging wel veel tijd inzitten. In elk geval een prima scheerresultaat nu en daar gaat het immers om.
efsk Posted January 13, 2015 Posted January 13, 2015 Dan zien we toch ook graag foto's van het eindresultaat ErikLWD!
ErikLWD Posted June 9, 2016 Author Posted June 9, 2016 Ik lees het nu pas. Ik zal er nog eens even een maken
Recommended Posts