ErikLWD Posted July 27, 2014 Posted July 27, 2014 Hallo, Ik heb een mes gekocht met een lichte frons en een enkele chip. Ik was/ben van plan het mes zelf wat op te knappen qua uiterlijk, maar ik heb nog nooit een mes geslepen en scheer me ook nog relatief kort met een open scheermes. Ik heb weinig ervaring met wat acceptabel is voor wat betreft de toestand van het mes. Valt hier wat van te maken? Ik denk dat het verwijderen van de frons en de chip eigenlijk niet ge veel materiaal weg gaat nemen, maar misschien zie ik het verkeerd.
Snuff Posted July 27, 2014 Posted July 27, 2014 Het mes heeft aan de bovenkant een eigenaardig slijtpatroon (althans dat is wat ik uit de foto's opmaak). Zal redelijk wat metaal moeten verwijdert worden om dit goed te krijgen denk ik (atoma of dmt nodig). Hopelijk niet meer dan een paar euro gekost. Moeilijk te zeggen of het qua scheren wat worden zal.
ErikLWD Posted July 27, 2014 Author Posted July 27, 2014 Het slijtpatroon valt wel mee, dat is meer een vreemde weerspiegeling in de laatste foto. Of ik zie wat over het hoofd
Guest Posted July 27, 2014 Posted July 27, 2014 Zoals ik het zie op foto valt dat slijtpatroon mee enkel zie ik bij de tip een plekje wat me zorgen baart. Wasrschijnlijk bij genoemde chip maar ik zie daar scheurtje zitten. Of is dit ook weerkaatsing van licht ?(foto 1)
ErikLWD Posted July 27, 2014 Author Posted July 27, 2014 Nee, geen scheur. Het ligt aan de foto's. Het viel me nogal tegen om het mes netjes op de foto te krijgen. Doordat hij toch nog wel glimt is het blijkbaar moeilijk voor de camera om lekker te focussen. Ik zal morgen eens kijken of ik wat betere foto's kan maken. Heeft iemand tips om wat betere foto's te maken?
Guest Posted July 27, 2014 Posted July 27, 2014 Goede camera en niet met een mobiel (al kunnen sommige mobieltjes hele mooie foto's maken. ) Probeer zonlicht te vermijden die laat hem glimmen.