Jump to content

Restauratie Gillette Old Type Single Ring uit 1907

jctsoares

Recommended Posts

Het lelijke eendje blijkt een Gillette Old Type Single Ring triple Silver plated model 102 uit 1907 te zijn.

Serienummer: A185461 op de binnensteel gegraveerd en onderaan de buitensteel staat:

BR.PAT.N°28.763 of 02

Ben zelf tevreden en scheert geweldig :-)

Excuus voor de rode gloed op de fotos maar dat komt door de slechte tl kunstverlichting.

Ik twijfel of ik de 4 buitenste tanden nog tracht recht te zetten met verhitten zoals ik bij de New heb gedaan. Ten eerste vanwege het risico op breken en ten tweede omdat hier ook zilver op de messing basis zit en bang ben dat dan het zilver loslaat ... en verder is het niet storend en geeft meteen leuke "vintage look".

14719105714_2506c3b10f.jpg

PhotoGrid_1406075710034 by João Carlos Soares, on Flickr

14721495755_d2db7e108d.jpg

PhotoGrid_1406076012357 by João Carlos Soares, on Flickr

14718316931_4f4b6339d4.jpg

PhotoGrid_1406076605453 by João Carlos Soares, on Flickr

Da's een flinke metamorfose! Ben je er lang mee bezig geweest? Viel het roestige mesje eigenlijk mee?

Zat geen mesje en was gewoon bagger, geen roest tussen de tanden. Ik vermoed dat ie in de aarde heeft gelegen. Ben lange avond zoet geweest, ongeveer 5 uur.

Eerst met heet water weken, daarna tandenborstel met beetje tandpasta, het diy bad met gist, zout en kokend water. Zilver verandert dan van zwart naar dof grijs en als laatste gewoon zilverpoets met zachte doek en op moeilijke plekjes tandenborstel om poetsmiddel te verwijderen.