Kogel Posted July 22, 2014 Posted July 22, 2014 Ik heb een Jura volautomaat. Al heel veel jaren. 5 jaar geleden ging hij stuk en heb ik even nagedacht over Nespresso maar dat is echt heel erg duur. Dus een nieuwe Jura gekocht. Bonen koop ik online bij Koffiecentrale.nl. Die snappen wat online winkelen is. Vandaag voor 2200 besteld morgen in huis. Ik ben een fan van Caffe Diemme en Antica Tostatura Triestina Nessun Dorma. Heerlijke koffie's. Kost wat maar goedkope en niet lekkere koffie is ergens rond de 20 euro per kilo. Dure en lekkerdere koffie is 25 oid. Dat scheelt dan 5 euro per maand oid. En dan drink je verrekt lekkere koffie. Iemand nog leuke tips voor koffie? Frans
michigalex Posted July 22, 2014 Posted July 22, 2014 Ik heb al verschillende bonen gebruikt, maar al paar keer terug gevallen op bonen van DE Rood. Ik zal eens kijken op die site thanks!!
michigalex Posted July 22, 2014 Posted July 22, 2014 Ik drink alleen in weekend en in vakanties thuis koffie. Rest op het werk. Dit apparaat zat er in toen ik het huis kocht.
marzman Posted July 22, 2014 Posted July 22, 2014 Mooi hoor, wist niet eens dat er 'inbouwkoffieapparaten' bestonden. Ik houd ook wel van verse koffie, maar heb er nog geen apparaat voor. Heb ook maar een klein keukentje.
Noxa Posted July 22, 2014 Posted July 22, 2014 Al jaren nespresso drinker. Later als ik groot ben een echt koffiezetapparaat.
Buffel Posted July 22, 2014 Posted July 22, 2014 Tegenwoordig alleen nog maar filter koffie met de chemex of clever dripper . Bonen koop ik meest bij fascino http://www.fascino-coffee.com Binnen een paar dagen na branden in huis, veer verser kan bijna niet. Vroeger wel een rancilio Silvia gehad, erg lekker maar iets te veel gedoe vind ik.
Snuff Posted July 22, 2014 Posted July 22, 2014 en heb ik even nagedacht over Nespresso maar dat is echt heel erg duur. Die hebben we een tijd gehad maar je betaald je blauw aan die capsules, wel lekker maar als je er elk zo'n 6-8 per dag neemt Toestel ging trouwens na enkele maanden stuk, nieuwe gekregen (refurbished) en weer hetzelfde liedje. Nu koffie op de ouderwetse manier, gewoon opgieten. Er is een koffiebranderij in de stad dus dat is geen probleem.
Marcel Posted July 22, 2014 Posted July 22, 2014 Hier een Nespresso voor als het lekker moet en, vloer niet ik weet het, een senseo voor de slobberbakkies. Nu op vakantie heb ik een Moka. Ook lekker, maar ik beschouw mezelf niet als koffiekenner.
Mesmer Posted July 22, 2014 Posted July 22, 2014 Ik besteed het grootste gedeelte van de dag op mijn werk of onderweg tussen huis en werk. Op het station vaak koffie van de Julia's omdat die het beste is al vind ik wel dat ik ook koffie van huis mee kan nemen om zo meer geld over te houden voor de hobbies maar ja.. Het koffieapparaat op mijn werk heeft ook verse bonenkoffie, althans.. Dat staat er op. Het is te drinken maar echt geweldig is het niet. Thuis staat een Senseo waar ik Dark Roast pads in leg. Als het even kan drink ik koffie in cafe's waarvan ik weet dat ze goede koffie hebben.
SakasakaHeyhey Posted July 22, 2014 Posted July 22, 2014 Ik koop bij dezelfde toko als Buffel. Genoeg keuze en goede kwaliteit en service. Ik heb een vol automaat staan, maar een lekker bakkie helemaal met de hand gezet, vind ik ook heerlijk.
moxie66 Posted July 22, 2014 Posted July 22, 2014 Ik koop bij dezelfde toko als Buffel. Genoeg keuze en goede kwaliteit en service. Ik heb een vol automaat staan, maar een lekker bakkie helemaal met de hand gezet, vind ik ook heerlijk. Dank voor de tip daar ga ik ook eens kijken, klinkt goed! en de chemex zal er ook wel komen. Gebruik nu een French press en een Quick Mill 820. Bonen haal ik bij 't Zonnetje op de Haarlemmerdijk.
SakasakaHeyhey Posted July 22, 2014 Posted July 22, 2014 Kijk ook eens naar de coffee vacs; daar blijven je bonen lekker vers in:)
3gor4 Posted July 22, 2014 Posted July 22, 2014 Wij hebben jarenlang een jura gehad die ik cadeau van mijn ouders kreeg toen ik op kamers ging wonen. Deze heeft voor net iets meer dan 10 jaar trouwe dienst geleverd totdat er mechanisch iets kapot ging. Altijd heerlijke esspresso mee weten te zetten uit de zwaarste DE arabica bonen. Momenteel geniet ik van een nespresso apparaat maar naar mening komt het niet overeen met de vers gemalen jura koffie. Heb ook nog een senseo staan waar ik altijd de darkroast bij nam maar dat is het ook net niet. Helaas zijn die half/ vol automatische koffiezet apparaten best prijzig.
SakasakaHeyhey Posted July 22, 2014 Posted July 22, 2014 Inderdaad nieuw heel duur. Ik heb wel een adresje voor je: http://www.rubinati.com/ Daar heb ik mijn apparaat ook vandaan. Zijn demo modellen die in een winkel hebben gestaan en ja ze zijn wel gebruikt. Het apparaat ziet er nog als nieuw uit en je krijgt er garantie bij. Goed bedrijf, vriendelijk, betrouwbaar en service gericht. Ik ben heel blij met mijn apparaat en heb zo veel geld bespaart.
Kogel Posted July 22, 2014 Author Posted July 22, 2014 Senseo is vies. Ik verdenk philips van het toevoegen van een heel klein beetje dreft voor de schuimlaag. Nespresso is zeer ok. Vooral omdat je kan varieren. Maar dat is echt heel erg duur. Ik ben echt al 15 jaar dolgelukkig met Jura. Even zoeken naar de juiste bonen maar den heb je ook koffie!
highlander78 Posted July 23, 2014 Posted July 23, 2014 Na jaren Senseo wilde ik ook een kwalitatief betere kop koffie. Momenteel maal ik verse koffiebonen met een Hario handmaler. Vervolgens gebruik ik een Hario V65 slow dripper of een cafetière voor het vervaardigen van het bakje koffie. Nadeel is dat het redelijk wat werk is en daar heb je niet altijd zin in. Nu aan het rondkijken voor een automatische maler en een Rancillio Silvia. Grappig genoeg staat de senseo nu op het werk. De koffie op ons werk is namelijk echt niet weg te krijgen.
efsk Posted July 23, 2014 Posted July 23, 2014 Volledig eens met Kogel: Senseo is VIES. Als dat beter is dan de koffie op het werk moet je je toch af gaan vragen of ze daar geen hekel aan je hebben.
lanerios Posted July 23, 2014 Posted July 23, 2014 Senseo is echt bocht.. Ik heb nu: Nespresso Die eerder gepostte Bialletti, En voor vakanties nog een Nespresso staan die gewoon meegaat in de auto. Vooral als we naar center parcs gaan.. die hebben die gigantisch ranzige Dolce Gusto >_>
highlander78 Posted July 23, 2014 Posted July 23, 2014 Haha! De koffie is een terugkerend agendapunt. Maar zal tijdens de volgende ronde functioneringsgesprekken eens vragen of er een relatie is.
marco Posted July 23, 2014 Posted July 23, 2014 Heb hier een Gaggia volautomaat met wisselende inhoud. Illy, Lucaffé, soms zelfs Perla of Velours Noir, eigenlijk van alles wat. Toen we op de zaak naar nieuwe koffie gingen zoeken heb ik ook van alles meegenomen om thuis te proeven. Onder andere Peze en de gehele professionele lijn van Lavazza. En die smaakt stukken beter dan het bocht wat ze in de supermarkten verkopen van Lavazza. Vreemd genoeg zijn die Perla bonen (nou ja, niet alle soorten) best goed te drinken. Bij ons in de lunchroom schenken we Lucaffé, dus daar neem ik soms een kilo'tje van mee. Erg goede bonen. Ook wel eens wat van Simon Levelt geprobeerd, vond ik niet heel erg bijzonder. Eigenlijk, hoe de echte koffienerds zich er ook tegen verzetten, vind ik Illy gewoon nog steeds het lekkerste (mits goed gezet!)
marco Posted July 23, 2014 Posted July 23, 2014 Oh ja, nog op de verlanglijst: Blanchedael (vers uit Limburg) Bushgaglione (of zoiets, ben ff de spelling kwijt) Danesi. Nog verdere tips?
lanerios Posted July 23, 2014 Posted July 23, 2014 welke lunchroom is dat? Dan kom ik daar een keer langs enige lekkere koffie in Zoetermeer is bij de Doppio helaas En dat is ook nog "te doen" om het zo maar te zeggen.
Wulf Posted July 23, 2014 Posted July 23, 2014 Ik maal verse bonen in een koffiemolen en gebruik een perculator voor een espresso of ik gebruik een cafetiere (french press) voor een gewone bak koffie en soms schuim ik mijn melk op met een slagroom beker (zo deed mijn oma het ook altijd). Ik vind koffie op deze manierhet lekkerst, ik vind filter koffie niet lekker meer sinds ik dus verse bonen maal en een Senseo is al helemaal een gifmengapparaat zo vies is de "koffie" die daaruit komt. Alleen een favoriete soort bonen heb ik nog niet, ik probeer steeds een andere uit als mijn voorraad bonen weer op is.
marco Posted July 23, 2014 Posted July 23, 2014 Ben nog steeds niet bij doppio geweest, maar blijkbaar mis ik niks... Tot nu toe vind ik de koffie bij het DE caffe de beste in Zoetermeer, wat al aangeeft hoe triest het gesteld is.... Bij de Brandstore hebben ze ook een koffiehoek, daar schenken ze Buscaglione (volgens mij is deze spelling ook niet goed...) maar daar heb ik het ook nog niet geproefd omdat ik er vanuit gaan dat ze in een kledingwinkel waarschijnlijk gewoon servings/pads zullen gebruiken. Lunchroom is De heren van Beest.
Recommended Posts