YdieresiS Posted July 22, 2014 Share Posted July 22, 2014 Mijn huidige flesje Nivea ASB raakt aardig leeg, dus ik ben op zoek naar wat anders. Ik heb veel gelezen over splashes en ben benieuwd naar de Osage Rub en Floid splashes. Het enige dat me nog tegenhoudt is dat die flessen redelijk aan de prijs zijn en ik niet weet of mijn huid er tegen kan. Als ik na het scheren een eau de toilet op spuit, dan prikt dat behoorlijk en ik weet dus niet of dat met die splashes ook gaat gebeuren. Heeft iemand enig idee of dit een gelijkwaardig prikkend gevoel kan geven, of is de receptuur dusdanig anders dat het wel meevalt. Tevens heb ik een ASB proefpakje gehad van Muhle, maar ik kan zo snel niet vinden waar deze te koop is. Weet iemand waar de ASB's van Muhle te koop zijn? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted July 22, 2014 Share Posted July 22, 2014 Die splashes prikken allemaal afhankelijk van het scheerresultaat. De ene wat meer dan de andere. Ik vind Osage Rub niet zo verzorgend. Meer als verkoelende splash (die naar groentjes ruikt/ de snoepjes) waarna nog wel een balm nodig is. Van Floid ken ik alleen de Floid Black en vind dat een hele prettige as voor in de herfst/ winter. Niet met dit weer. Mijn favoriet op dit moment is de after shave van Speick. Te koop bij elke EkoPlaza. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted July 22, 2014 Share Posted July 22, 2014 De ene splash is de andere niet qua prik, nog afgezien van het scheerresultaat. Ik kan niet 1-2-3 een lijstje oplepelen van sterk prikkende of minder sterk prikkende aftershaves, maar het verschil kan behoorlijk groot zijn in mijn ervaring. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted July 22, 2014 Share Posted July 22, 2014 Ik kan je niets aanbevelen, omdat geur iets heel persoonlijks is. Maar zelf ben ik uiterst tevreden over de Vitos "after shaving" splash die BdF verkoopt. Ergens op het forum staat ook een review van mij over die aftershave. Wat ik vanmorgen heb gedaan, en veel vaker doe, is het volgende: Ik laat een klein beetje water in het kommetje van mijn hand lopen, en doe daar een paar druppels Cella Classica cologne in (ook BdF). Dat gebruik ik als een splash, en daarna doe ik er een beetje niet-ruikende balsem overheen. Ondanks de verdunning prikt dat trouwens wel meer dan de Vitos, die overigens ook glycerine bevat. De Cella is alleen een lekker geurwatertje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SakasakaHeyhey Posted July 22, 2014 Share Posted July 22, 2014 Eerlijk gezegd denk ik dat alle splashes waar alcohol in zit, prikken. Wanneer je daar niet goed tegen kan, zou ik eerder kiezen voor een verzorgende asb zonder alcohol. De asb van Muhle kan je onder andere hier kopen: http://www.manandshaving.nl/search/search.aspx?q=Muhle+after+shave Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted July 22, 2014 Share Posted July 22, 2014 After shave prikt omdat er alcohol in zit en je dat op een huid splashed die beschadigt is doordat je er een mes overheen gehaald hebt. Het "gevoelig" maken van je huid doe je dan toch echt zelf. Afhankelijk van de samenstelling van de after shave prikt het meer of minder maar als er alcohol in zit dan prikt het. Al scheer ik me wel eens zo geweldig dat die prik er zo goed als niet is. Ik ken iemand die serieuze wonden gelijk brandwonden in zijn gezicht kreeg nadat hij de splash van zijn vader gebruikt had. Dat bleek echt een overgevoelige reactie te zijn, mogelijk een allergische. Ik vind de normale prik niet erg maar als je het echt niet wil dan zou ik het bij een alcoholvrije splash houden of een balm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted July 22, 2014 Share Posted July 22, 2014 De volgende keer toch maar even kijken als ik het bericht krijg dat er in de tijd dat ik een bericht opstel iemand anders een bericht geplaatst heeft haha. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SakasakaHeyhey Posted July 22, 2014 Share Posted July 22, 2014 Ha Mesmer, beter 2x dan helemaal niet8-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
YdieresiS Posted July 22, 2014 Author Share Posted July 22, 2014 Wat ik vanmorgen heb gedaan, en veel vaker doe, is het volgende:Ik laat een klein beetje water in het kommetje van mijn hand lopen, en doe daar een paar druppels Cella Classica cologne in (ook BdF). Dat gebruik ik als een splash, en daarna doe ik er een beetje niet-ruikende balsem overheen. Wat voor niet geurende balsem heb je dan? Die Nivea geurt wel iets, niet heel erg, maar wel iets. Ik heb eigenlijk al prik zo lang als ik scheer, ik had het met de Gilette Fusion ook, met het scheren met de Philishave en met de DE en Straight ook. Ik denk dus dat mijn huid er niet zo goed tegen kan, nu weet ik niet of dit door de alcohol komt of door de techniek. Maar de ASB's prikken minder. Ik hoorde goede verhalen over de Floids en laatst ook wat over Osage Rub, dus vandaar dat ik wel iets wil proberen (eens iets anders), maar ik twijfel nog een beetje dus. Mijn huid moet wel verzorgd blijven. Dank voor de link van de Muhle ASB's. Wel een beetje duurder dan ik had gehoopt, maar ik zal het nog eens goed overwegen. Ik had ook goede ervaring met de Edwin Jagger ASB samples (ook met de shaving cream trouwens). Ik moet nog maar eens goed nadenken over mijn keuze. Misschien is een splash toch niets voor mij. Of kijken naar iets zonder alcohol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted July 22, 2014 Share Posted July 22, 2014 Tja, ik vind de Nivea Sensitive vreselijk stinken. Daar zit iets in waar mijn neus niet tegen kan. De Sanex Sensitive ASB is redelijk geurloos, en momenteel gebruik ik vooral de REWE ASB (uit Duitsland, eigen merk van de REWE). Naast dat de Nivea nogal chemisch ruikt, naar mijn mening, vind ik hem ook iets te olieachtig. Ik heb liever een wat vloeibaardere aftershave. Overigens beweren hele volksstammen dat de Nivea helemaal geen geur heeft, dus het is duidelijk iets waarvoor mijn neus gevoelig is, maar heel veel neuzen niet. UEKAZ dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted July 22, 2014 Share Posted July 22, 2014 @YdieresiS: Als je wat meer verzorging wilt van bijvoorbeeld Floid of Osage Rub, dan zou je kunnen overwegen om bijvoorbeeld wat glycerine toe te voegen. Ik heb dat gedaan met de Osage Rub die ik nu bij me heb op vakantie. Ik heb een kleine pompverstuiver van 50ml bijna gevuld met aftershave en daar enkele druppels glycerine bij gedaan. Werkt voor mij als een trein. Glycerine kun je bij elke drogist wel vinden en is niet duur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
YdieresiS Posted July 22, 2014 Author Share Posted July 22, 2014 Allemaal goede reacties. Reacties waar ik wat mee kan. Ik hoorde ook dat een splash over het algemeen wat minder prikt dat een eau de toilet. Dus dat het op zich wel dragelijk moet zijn. Glycerine klinkt wat explosief, maar dat is met nitro erbij Haha. Een geurloze ASB met een splash lijkt me wel wat. Glycerine kan daarna ook altijd nog. Misschien is het met naderhand een geurloze ASB overstappen wat beter voor mijn huid, dan kan ik daarna altijd nog glycerine toevoegen. Die pompverstuivers, zijn die ook goed verkrijgbaar bij de plaatselijke drogist? Of is dat beter te krijgen via eBay en dergelijke? Eens kijken of ik van mijn vrouw wat budget mag vrijmaken voor experimentjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted July 22, 2014 Share Posted July 22, 2014 Mijn pompverstuiver komt van de action of de DA, dat ben ik vergeten. Uit een simpel reissetje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
michigalex Posted July 22, 2014 Share Posted July 22, 2014 Ik heb ook een gevoelige huid, maar zowel floid Black als floid suave werken bij mij super! Eerst een kleine prik, daarna trekt het weg en wordt m'n huid lekker soepel en zacht. En ze ruiken nog super ook!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted July 22, 2014 Share Posted July 22, 2014 De ene splash is de andere splash niet qua prik. De Floid suave geeft naar gelang het scheerresultaat meer of minder prik, maar vind ik prima te doen. De Pinaud Clubman aftershave lotion daarentegen geeft een veel heftigere prik (ook hier afhankelijk van het scheerresultaat). De Florida water kan er ook behoorlijk wat van, maar dat is dan ook een cologne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
moxie66 Posted July 22, 2014 Share Posted July 22, 2014 Thayers Witch Hazel (Toner of Astringent) werkt ook goed. ontsmet, werkt helend en geeft een zachte huid. in de Astringent zit weinig alcohol en in de toner geen. zie: http://www.thayers.com/store/?main_page=index&cPath=3 helaas moeilijk te krijgen en in de VS goedkoop maar hier dus duur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
3gor4 Posted July 22, 2014 Share Posted July 22, 2014 Moet je nou ook invoer rechten betalen, als je dat soort dingen uit de VS besteld? En witch hazel aka toverhazelaar/ hamamelis ken je dat soort dingen niet in één of ander reform winkel kopen? Of is dat niet hetzelfde als die van thayers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
moxie66 Posted July 22, 2014 Share Posted July 22, 2014 Moet je nou ook invoer rechten betalen, als je dat soort dingen uit de VS besteld? En witch hazel aka toverhazelaar/ hamamelis ken je dat soort dingen niet in één of ander reform winkel kopen? Of is dat niet hetzelfde als die van thayers? Als het goed is niet aangezien het onder de 21 euro kost. Ik heb het via ebay gekocht, wel duur rond de 12 euro oid. Ik heb gezocht naar toverhazelaar in de kringloop maar heb het niet echt kunnen vinden. Toverhazelaar is qua geur niet heel erg aantrekkelijk. Thayers daarentegen bevat bijvoorbeeld lime of rose en altijd aloe vera. Misschien moeten we iemand van het forum naar de VS sturen met een lijst.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted July 22, 2014 Share Posted July 22, 2014 (edited) Speick aftershave bevat volgens mij ook toverhazelaar, en misschien Nivea ook wel. Het is trouwens gewoon hamameliswater; dat kun je hier ook wel vinden. Het zit ook in Fresh-Up; jammer dat dat geen betere geur heeft. Edited July 22, 2014 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
moxie66 Posted July 22, 2014 Share Posted July 22, 2014 Speick aftershave bevat volgens mij ook toverhazelaar, en misschien Nivea ook wel. Het is trouwens gewoon hamameliswater; dat kun je hier ook wel vinden. dank voor de tip (naam). gevonden op hekserij.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
cutthroat Posted July 23, 2014 Share Posted July 23, 2014 Kun je er gelijk een bezem bij bestellen Link to comment Share on other sites More sharing options...
YdieresiS Posted July 23, 2014 Author Share Posted July 23, 2014 Ik had een reactie getypt dacht ik maar goed. Ik heb in ieder geval de Floid Amber besteld en nog wat ASB's en zeep. Moet nu alleen nog even wachten tot Barbiere di Figaro weer gaat leveren. Daarna kan ik mijn bestelling fijn uitproberen. Dank voor alle reacties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts