Jump to content

Visie vanuit een nieuwe scheerder

lanerios

Recommended Posts

Ik dacht misschien is dit interesant voor sommige mensen. Mocht het niet zo zijn, dan kan het weer gedelete worden.

Waarom niet? een nieuwe scheerder houdt een soort topic bij met zijn ervaringen en bevindingen.

Eerst wat over mezelf. 28 jaar oud, werkzaam in de IT en woonachtig te Zoetermeer. Vroeger in een vorige relatie veel met de hand geschoren. Gewoon van die wegwerp mesjes, beviel goed. Maar door tijd gebrek en omstandigheden overgestapt op elektrisch scheren. Jaren lang veel plezier van gehad, maar nooit echt het gladde resultaat wat ik nou wil hebben.

Tijdje op het tweakers topic zitten lurken, ging dicht. Drama, situaties. En via Lampuhkap hier terecht gekomen.

Nu begon het, waar te beginnen? Met aardig wat hulp hier wat dingen in kunnen slaan;

Vergulde Hand Scheerzeep

Vergulde Hand Aluin blok

Omega Kwast

Bij elkaar voor een groot bedrag van 5 a 6 euro.

In de tussentijd uiteraard aan het kijken naar wat nu? Open mes of krabber. En aangezien m'n handen redelijk trillen (last van tremoren noemt de huisarts het) is een open mes niet echt handig. Dus beginnen met een krabber, ja maar waar? Uiteraard wil ik hem snel in huis hebben en betaalbaar.

Dan kom je al snel bij zaken uit als: Barbiere di Figaro. Alleen als de shipping even duur is als de producten zelf, dan wordt het tijd om even te gaan bedenken. Bestel ik meer? Of bestel ik ergens anders? Teveel keuzes, maar het wordt makkelijker.

Het huidige idee?

http://www.barbieredifigaro.nl/scheermes-de-lux

http://www.barbieredifigaro.nl/scheermesjes-morris-3-stuks

Mesjes zijn zeer goedkoop. Maar dit is meer een test, en zeker niet de bedoeling om constant zulke kleine voorraden mesjes te kopen.

Vanavond komt de post, wat wordt de shaving bowl, wat wordt de aftershave. Eigenlijk de volgende worstelingen :)

http://m.tinydeal.com/product/(GILLETTE)-Fusion-Two-sided.-Manual-Razor-for-Male-83039

En dat is inclusief verzenden!

Of naar de drogist in Seghwaert, die schijnt wilkinson krabbers te hebben. Die zijn meestal rond de 10 euries.

En voor mesjes ff naar de HEMA....

Of een pakje Gillette goals halen, hangen bij DIO Noordhove achter de kassa. Zijn alleen wat "overpriced" als je het mij vraagt...

Wandel eens een toko binnen. Sommige toko's verkopen scheerartikelen. Ik heb daar wel eens een budget krabber gekocht voor een paar euro. Het is geen super kwaliteit, maar het werkt. Je moet toch ergens beginnen:)ahupe4uz.jpg

Een paar jaar geleden hadden ze dat op de west kruiskade in Rotterdam. Daar heb je heel veel toko's zitten. Ik was er een aantal binnengelopen totdat ik raak geschoten had. De aanhouder wint8-)

Ik heb nog een gillette tech en een ball end tech liggen. Met deze gillettes ben ik ook ooit (jaar geleden ;) ) begonnen. Ze zijn optisch niet in topconditie, maar scheren nog prima. Ik wil best één van deze messen naar je opsturen. Stuur maar een pm als je interesse hebt!

Mijn kommetje is gewoon een kommetje uit de kast. Werkt prima.

Ik heb een Tupperware-scheerbakje. Werkt ook goed. En is handig voor op reis; deksel erop, scheerspullen erin, en alles in de koffer.

Tijd voor een wat uitgebreidere post.

Dankzij Marco even langs de Dio Drogist in Zoetermeer gegaan (pas op huis van mn ouders, er 30 seconden lopen vandaan). Wat een geweldige zaak blijft het. Goede behandeling, leuke prijzen, en gewoon genoeg keuze.

Ik ging er heen om "even te kijken" wat ze qua Proraso hadden. Nou, dus redelijk wat voor een beginner als ik:

- Groen, gehele lijn

- Wit, gehele lijn

- Rood, bus scheerschuim

Uiteindelijk met een potje preshave groen weg gegaan. Zoals al gemeld, ik hou van menthol. Dus dit past precies in mijn straatje. En voor de prijs van 8,99 oid kon ik het niet laten.

Ook nog even staan praten met de verkoopster (kom er al jaren :P) en die gaf me nog wat goede tips. Kapper in R'dam bij kop van zuid oid schijnt wat spul te hebben?

Ook had ze nog Gillette Goal mesjes liggen, maar na haar advies deze niet meegenomen. Schijnen niet echt de kwaliteit te zijn die je voor de prijs mag verwachten.

Ook via PM's wat hulp gekregen, bedankt allemaal!

Zo, weer een nieuwe post. Vriendin begint het ook steeds leuker te vinden. We houden wel allebei van wat ouderwetsere dingen (vintage is een gevaarlijk woord. We noemen het liever "having class") :P

Met dank aan Highlander78 krijg ik een Gillette Tech! Bedankt hiervoor Highlander!

Vriendin heeft ook alweer intresse getoond "als je een nieuwe koopt jat ik de oudere krabbers wel" :P

Krijg ik dus bij thuiskomst een envelop (was 5 straten verderop geleverd, want je kent TNT.. niet echt slimme mensen :P)

Pakketje van Highlander!

Met:

Rapira mesje

Feather mesje

Personna mesje

Dorco mesje

Superinox Bolzano mesje

Wilkinson mesje

Elios mesje

Muhle Aloe Vera shaving Cream tester

Muhle Sea Buckthorn Shaving Cream tester

En een:

(en ik hoop dat dit correct is :P) Gillette Tech.

Echt super blij mee! Bedankt! Ik ga het morgen proberen!

Las ik nou dat je vanavond in den Haag bent? Dan kom ik morgen ff die mesjes bij je afgooien. Bruine deur en goudkleurige huisnummers toch? Ik kijk nu naar je huis terwijl ik de hond uitlaat ;)

Zo, tijd voor wat foto's. Excuses voor de bagger kwaliteit, moest racen vanochtend (zwaar verslapen >_>)

5ExALw9.jpg

De mesjes die ik van Highlander heb gekregen. De Wilkinson zit er nu in, wilde niet gelijk m'n gezicht wagen aan een Feather :)

yPIrcSQ.jpg

Testers, klinken erg lekker. Vooral de Sanddorn ga ik testen. Alleen shaving cream? Even uitvogelen hoe en wat :)

d3pNIrZ.jpg

De Krabber. Een Gillette Tech dacht ik? met een mesje er al in. Wat een gaaf ding om te zien :)

NPflRS8.jpg

Proraso op de hoek gekocht. Yay!

Dus nu is de collectie:

Mesjes

Krabber

Proraso Pre Shave

Vergulde Hand scheerzeep

Vergulde Hand aluin

Omega scheerkwast