lanerios Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 Ik dacht misschien is dit interesant voor sommige mensen. Mocht het niet zo zijn, dan kan het weer gedelete worden. Waarom niet? een nieuwe scheerder houdt een soort topic bij met zijn ervaringen en bevindingen. Eerst wat over mezelf. 28 jaar oud, werkzaam in de IT en woonachtig te Zoetermeer. Vroeger in een vorige relatie veel met de hand geschoren. Gewoon van die wegwerp mesjes, beviel goed. Maar door tijd gebrek en omstandigheden overgestapt op elektrisch scheren. Jaren lang veel plezier van gehad, maar nooit echt het gladde resultaat wat ik nou wil hebben. Tijdje op het tweakers topic zitten lurken, ging dicht. Drama, situaties. En via Lampuhkap hier terecht gekomen. Nu begon het, waar te beginnen? Met aardig wat hulp hier wat dingen in kunnen slaan; Vergulde Hand Scheerzeep Vergulde Hand Aluin blok Omega Kwast Bij elkaar voor een groot bedrag van 5 a 6 euro. In de tussentijd uiteraard aan het kijken naar wat nu? Open mes of krabber. En aangezien m'n handen redelijk trillen (last van tremoren noemt de huisarts het) is een open mes niet echt handig. Dus beginnen met een krabber, ja maar waar? Uiteraard wil ik hem snel in huis hebben en betaalbaar. Dan kom je al snel bij zaken uit als: Barbiere di Figaro. Alleen als de shipping even duur is als de producten zelf, dan wordt het tijd om even te gaan bedenken. Bestel ik meer? Of bestel ik ergens anders? Teveel keuzes, maar het wordt makkelijker. Het huidige idee? http://www.barbieredifigaro.nl/scheermes-de-lux http://www.barbieredifigaro.nl/scheermesjes-morris-3-stuks Mesjes zijn zeer goedkoop. Maar dit is meer een test, en zeker niet de bedoeling om constant zulke kleine voorraden mesjes te kopen. Vanavond komt de post, wat wordt de shaving bowl, wat wordt de aftershave. Eigenlijk de volgende worstelingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 http://m.tinydeal.com/product/(GILLETTE)-Fusion-Two-sided.-Manual-Razor-for-Male-83039 En dat is inclusief verzenden! Of naar de drogist in Seghwaert, die schijnt wilkinson krabbers te hebben. Die zijn meestal rond de 10 euries. En voor mesjes ff naar de HEMA.... Of een pakje Gillette goals halen, hangen bij DIO Noordhove achter de kassa. Zijn alleen wat "overpriced" als je het mij vraagt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
lanerios Posted July 21, 2014 Author Share Posted July 21, 2014 Hmm, darn.. Seghwaert vandaag nog? Ga ik het erop wagen? Denk dat ik dan vriendin boos heb.. Priorities, priorities Link to comment Share on other sites More sharing options...
SakasakaHeyhey Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 Wandel eens een toko binnen. Sommige toko's verkopen scheerartikelen. Ik heb daar wel eens een budget krabber gekocht voor een paar euro. Het is geen super kwaliteit, maar het werkt. Je moet toch ergens beginnen:) Een paar jaar geleden hadden ze dat op de west kruiskade in Rotterdam. Daar heb je heel veel toko's zitten. Ik was er een aantal binnengelopen totdat ik raak geschoten had. De aanhouder wint8-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
highlander78 Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 Ik heb nog een gillette tech en een ball end tech liggen. Met deze gillettes ben ik ook ooit (jaar geleden ) begonnen. Ze zijn optisch niet in topconditie, maar scheren nog prima. Ik wil best één van deze messen naar je opsturen. Stuur maar een pm als je interesse hebt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
lanerios Posted July 21, 2014 Author Share Posted July 21, 2014 ook een goede tip inderdaad Ik ga vanavond maar even wat plannen maken. Ook op zoek naar een aftershave met Munt oid, blijft heerlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
lanerios Posted July 21, 2014 Author Share Posted July 21, 2014 Dankzij de tips van Marco een leuke aanwinst. Proraso pre shave met menthol en eucalyptus. Ruikt heerlijk. Het enige wat nog moet ik het mes haha Link to comment Share on other sites More sharing options...
SakasakaHeyhey Posted July 22, 2014 Share Posted July 22, 2014 Alcolado Glacial is ook heerlijk lanerios:mrgreen: Link to comment Share on other sites More sharing options...
lanerios Posted July 22, 2014 Author Share Posted July 22, 2014 Ziet er ook leuk uit! Ben nu in PM verwikkeld met Highlander over wat krabbers. Heb nu alles behalve de shaving bowl en de krabber. Bowl wordt tijdelijk gewoon een soepkom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mesmer Posted July 22, 2014 Share Posted July 22, 2014 Mijn kommetje is gewoon een kommetje uit de kast. Werkt prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted July 22, 2014 Share Posted July 22, 2014 Mijn kommetje is gewoon een kommetje uit de kast. Werkt prima. Ik heb een Tupperware-scheerbakje. Werkt ook goed. En is handig voor op reis; deksel erop, scheerspullen erin, en alles in de koffer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted July 22, 2014 Share Posted July 22, 2014 Lanerios, Stuur me ff een pm met je huisnummer (welke lijn ook al weer?) en wanneer je thuis bent, dan gooi ik van de week ff wat verschillende mesjes bij je langs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lanerios Posted July 22, 2014 Author Share Posted July 22, 2014 Tijd voor een wat uitgebreidere post. Dankzij Marco even langs de Dio Drogist in Zoetermeer gegaan (pas op huis van mn ouders, er 30 seconden lopen vandaan). Wat een geweldige zaak blijft het. Goede behandeling, leuke prijzen, en gewoon genoeg keuze. Ik ging er heen om "even te kijken" wat ze qua Proraso hadden. Nou, dus redelijk wat voor een beginner als ik: - Groen, gehele lijn - Wit, gehele lijn - Rood, bus scheerschuim Uiteindelijk met een potje preshave groen weg gegaan. Zoals al gemeld, ik hou van menthol. Dus dit past precies in mijn straatje. En voor de prijs van 8,99 oid kon ik het niet laten. Ook nog even staan praten met de verkoopster (kom er al jaren ) en die gaf me nog wat goede tips. Kapper in R'dam bij kop van zuid oid schijnt wat spul te hebben? Ook had ze nog Gillette Goal mesjes liggen, maar na haar advies deze niet meegenomen. Schijnen niet echt de kwaliteit te zijn die je voor de prijs mag verwachten. Ook via PM's wat hulp gekregen, bedankt allemaal! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted July 22, 2014 Share Posted July 22, 2014 Het personeel daar is inderdaad erg aardig en volgens mij allemaal familie. Die Gillette goals zijn gewoon veel te duur. 2,95 voor vijf mesjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
lanerios Posted July 23, 2014 Author Share Posted July 23, 2014 Zo, weer een nieuwe post. Vriendin begint het ook steeds leuker te vinden. We houden wel allebei van wat ouderwetsere dingen (vintage is een gevaarlijk woord. We noemen het liever "having class") Met dank aan Highlander78 krijg ik een Gillette Tech! Bedankt hiervoor Highlander! Vriendin heeft ook alweer intresse getoond "als je een nieuwe koopt jat ik de oudere krabbers wel" Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted July 23, 2014 Share Posted July 23, 2014 Geinig vriendinnetje Leuk dat ze je hobby deelt! De meeste van ons krijgen meestal alleen maar meewarige blikken en rollende ogen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
lanerios Posted July 23, 2014 Author Share Posted July 23, 2014 haha, vriendin en ik houden allebei van wat.. stijl om het zo maar te noemen. Ik accepteer haar corset verslaving (blijft ook geweldig btw), en zij accepteert mijn scheer hobby haha Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted July 23, 2014 Share Posted July 23, 2014 Goed geregeld! Link to comment Share on other sites More sharing options...
lanerios Posted July 24, 2014 Author Share Posted July 24, 2014 Krijg ik dus bij thuiskomst een envelop (was 5 straten verderop geleverd, want je kent TNT.. niet echt slimme mensen ) Pakketje van Highlander! Met: Rapira mesje Feather mesje Personna mesje Dorco mesje Superinox Bolzano mesje Wilkinson mesje Elios mesje Muhle Aloe Vera shaving Cream tester Muhle Sea Buckthorn Shaving Cream tester En een: (en ik hoop dat dit correct is ) Gillette Tech. Echt super blij mee! Bedankt! Ik ga het morgen proberen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted July 24, 2014 Share Posted July 24, 2014 Las ik nou dat je vanavond in den Haag bent? Dan kom ik morgen ff die mesjes bij je afgooien. Bruine deur en goudkleurige huisnummers toch? Ik kijk nu naar je huis terwijl ik de hond uitlaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
lanerios Posted July 24, 2014 Author Share Posted July 24, 2014 Haha jep! Den Haag is niet doorgegaan. Veel te warm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
highlander78 Posted July 24, 2014 Share Posted July 24, 2014 Lanerios, veel plezier met de spullen! Moge al uw scheerbeurten irritatievrij zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted July 24, 2014 Share Posted July 24, 2014 Groot gelijk! Ik zie je morgen wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lanerios Posted July 25, 2014 Author Share Posted July 25, 2014 Zo, tijd voor wat foto's. Excuses voor de bagger kwaliteit, moest racen vanochtend (zwaar verslapen >_>) De mesjes die ik van Highlander heb gekregen. De Wilkinson zit er nu in, wilde niet gelijk m'n gezicht wagen aan een Feather Testers, klinken erg lekker. Vooral de Sanddorn ga ik testen. Alleen shaving cream? Even uitvogelen hoe en wat De Krabber. Een Gillette Tech dacht ik? met een mesje er al in. Wat een gaaf ding om te zien Proraso op de hoek gekocht. Yay! Dus nu is de collectie: Mesjes Krabber Proraso Pre Shave Vergulde Hand scheerzeep Vergulde Hand aluin Omega scheerkwast Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted July 25, 2014 Share Posted July 25, 2014 Leuke krabber! Vanavond wil ik ff mesjes bij je langsbrengen, maar mijn vrouw gaat misschien de deur uit, dus weet niet hoe laat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts