Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik ken het alleen maar van Asterix en Obelix verhalen :D

Nog nooit gedronken en ik geloof dat ik het niet eerder ben tegengekomen.

Posted

Is best goed te doen als je van zoet houdt :)

Ik heb zelf altijd staan:

Thor's Tranen -> Hennep Mede

Vurige Draak -> Kersen Mede met een beetje chili

Citroen Mede

En echte chili mede (dus gewoon zeer pittig)

Als je van zoet houdt qua alcohol is het erg lekker (en het wisselt goed af met whiskey.)

Posted

Precies waarom die drab al zolang gedronken wordt is me niet helemaal duidelijk, maar mij heeft het nooit kunnen bekoren. Nu is het natuurlijk zo dat al naar gelang het bereidingsprocede en de gebruikte honing de smaak danig kan verschillen tussen de diverse soorten, maar de drie verschillende medes door mij geprobeerd hadden gemeen dat ik ze weeïg vond smaken. Niet mijn ding.

Zo mede onderdeel is van het dieet van nectar en ambrozijn wat men volgt op de Olympus heb ik medelijden met de Goden.

Posted

Klopt, de kwaliteit verschilt gigantisch. Ik heb zelf ook veel drab gedronken..

1.) eco winkels kunnen GEEN mede maken.. wat een drama is dat.

2.) Viking Mede van de liter slijterij is geweldig

3.) Ambrosia Mede (zo heet het merk) is het niveau van 1.

Maar het is inderdaad wel zo, of je vind het niks, of je vind het geweldig.

Posted

Dat is het zeker! Glas chili mede brandt alles schoon :P (misschien een keer proberen na het scheren. Gezicht brandt van het falen van een beginnende scheerder, dus keel ook maar)

@Marco, aangezien ik begrijp dat je in Z'meer woont. Je bent altijd welkom om wat mede te komen proberen :) moet wel zeggen dat de voorraad beetje kaal is (aka alleen citroen mede over denk ik? misschien kersen mede over). Maar volgende week Castlefest, dus Chili mede komt er weer bij.

Posted

Ik zelf niet maar ken ze wel. Larpers en Castlefest bezoekers. Een paar jaar terug heeft iemand die als jaren de financien op Castlefest doet mij daar eens rond laten kijken. Was een geweldige dag.

Ook kom ik veel in een ierse pub waar veel mede fans zitten.

Mijn mening: te zoet. Net als die citroenbiertjes drinkt het als limonade.

Posted

De combinatie van alcohol en zoet kan mij ook niet zo bekoren. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik nog nooit mede heb gedronken, maar wanneer het lijkt op de zoete Zuid-Europese wijnen waaraan ik heb genipt, dan is het niets voor mij.

Posted
De combinatie van alcohol en zoet kan mij ook niet zo bekoren. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik nog nooit mede heb gedronken, maar wanneer het lijkt op de zoete Zuid-Europese wijnen waaraan ik heb genipt, dan is het niets voor mij.

Och, een goeie Sauternes of Trockenbeerenauslese of Port of Maury of of of vind ik allemaal prima te pruimen (druiven?), ook al zoet. Zelfs een bourbon op zn tijd is best te doen. Alcoholische honing daarentegen...

Posted

@purgie, same here. maar echt kostbare hobby :P

En m'n J Walker: Swing is op :( :(

Mede is wat beter betaalbaar, en vooral lekker op Larps, castlefest of gewoon lekker in de zomer in de achtertuin

Posted

Whisky is zeker een dure hobby, zeker als ik naar mijn favoriete winkel in Den haag rijd. Wat hebben ze daar veel whisky's op voorraad en ik ga meestal 50 euro lichter weg daar !

Grappig, Castlefest, daar gaat mijn ex altijd dansen op van die folkore muziek (balfolk). Begreep dat nooit zo, maar ieder zijn hobby :)

Posted

Dansen doen genoeg mensen. Ik ga erheen voor het eten, muziek en de gezelligheid :)

En soms wat nieuwe boardgames.. ook niet soms, vaak.. ok altijd >_<

Posted

Mede, nee dank je, ik heb het nog niet graag in mijn schoenen... ;) . Doe mij maar whiskey, met "ey" want ik drink voornamelijk Ierse ;) .

Posted

Sorry, maar ik verder geen mensen die balfolk doen. Ierse whisky is ook lekker, die groene Bushmills !!