LongShave Posted July 21, 2014 Posted July 21, 2014 Gedoucht Nivea Face Scrub onder de douche EJ DE89L Personna Blue Coconut Vanilla, Shaving Soap,w/ Goat's Milk & Honey Herb Barrel Brush Aluin Osage Rub Voor het eerst de Coconut Vanilla, Shaving Soap,w/ Goat's Milk & Honey gebruikt. De scent is beter dan de TOBS. I.c.m. de Herb Barrel Brush een topper.
marco Posted July 21, 2014 Posted July 21, 2014 Mühle sf Cella Lord s625 HEMA (3*) Aluin Proraso splash Barba (voorheen Prep) asb, met dank aan LongShave. Deze asb ruikt naar tijgerbalsem of die zooi die je in heet water gooit om te stomen. Verkoelt niet echt meer na de Proraso, maar is wel leuk spul. Ik houd er in ieder geval een gladde zachte huid aan over. Prima te gebruiken dus.
cutthroat Posted July 21, 2014 Posted July 21, 2014 Na gisteren een "proef-run" met de Kropp, is het vandaag tijd voor de Koraat. - Koraat 8/8 near wedge Schorkopf - Jerusalem silvertip - TFS zagara e gelsomino preshave - TFS DiVino - Aluin - Florida water - TFS zagara e gelsomino forte asb Terwijl de TFS preshave stond in te weken, een lekker schuimpje van de DiVino geklopt. Wat een heerlijk geurende zeep is dit zeg. Ik vind deze nog lekkerder dan de Italian fern. Maar goed, back on topic. Ingezeept met het heerlijk geurende schuim, en met het nodige respect de Koraat gehanteerd. Dit mes dwingt dat af. Het moment dat je dat respect niet hebt, hapt ie onverbiddelijk naar de baas. Maar vandaag geen enkel probleem. Voorzichtig en inmiddels redelijk geroutineerd werk ik voor het gezicht drie gangen af. Eén met de groei mee, één er dwars op en één er tegenin. Voor de hals gebruik ik twee gangen een beetje diagonaal (tussen WTG en XTG in) en eentje er tegenin. Zonder problemen worden de haren geëlimineerd. Het resultaat is dan ook een DFS. De aluin geeft hier en daar wat prik, maar dan is het de beurt aan de Florida water. Oh boy!! . Dat spul zorgt er wel voor dat je in één keer wakker bent. Gelukkig heb ik de TFS asb onder handbereik om de boel te blussen. Een lekkere scheerbeurt om deze laatste vakantieweek te beginnen.
iwan073 Posted July 21, 2014 Posted July 21, 2014 Shave of the Day - Maandag 21 juli 2014 Geo F. Trumper - Limes Shaving Cream Semogue Owners Club 2-Band Finest Badger 24mm Edwin Jagger DE89 "Barley" Feather Blade Geo F. Trumper - Sandalwood Skin Food Vandaag voor het eerst geschoren met de Limes van Geo F. Trumper. Hoewel ik het schuim van Geo F. Trumper beter vind dan dat van Taylor of Old Bond Street, vind ik de geur van Lemon & Lime lekkerder.
3gor4 Posted July 21, 2014 Posted July 21, 2014 Henckels Friodur 70 1/2 Speick Body Oil als preshave TFS Zagara gelsomino preshave Prorase groen scheercreme Aluin Alcolado glacial TOBS Sandalwood as lotion Vandaag de beurt aan de Henckels, die me tot nu toe nog de beste shave had gegeven met een open straight. Nog steeds iets te veel pullin'N'tuggin maar kon ermee door. 1e pass overal WTG, afgespoeld en TFS preshave in laten werken en daarna weer ingeschuimd. 2e pass hals ATG en wangen, kin en snor XTG gedaan... resultaat die er zeker mee door kan maar nog niet zoals ik die krijg bij me geliefde Muhle R41. Toch ben ik heel erg tevreden omdat ik mijn eerste volle shave is met een open straight zonder nicks n bloedjes. Aluin gaf prik en alcolado gaf er nog heerlijke prik aan bij. Maar na enkele minuten nergens meer scheerbrand, jeuk of andere irritaties. Al met al een goeie shave en op naar meer shaves met de striaght
cutthroat Posted July 22, 2014 Posted July 22, 2014 - Koraat 8/8 near wedge Schorkopf - Jerusalem silvertip - Proraso groen preshave - Klar Kabinett - Aluin - Pinaud Clubman aftershave lotion - DVH asb Vandaag op de wat klassiekere toer. De baard in de week met de Proraso en ondertussen het mes stroppen en een lekker schuimpje kloppen van de Klar. Preshave afspoelen, inzepen, en de stille Koraat jaagt weer met het grootste gemak de haren over de kling. Vandaag een extra pass geprobeerd. Voor het gezicht één keer WTG, één keer XTG en twee keer ATG. Voor de hals twee keer tussen WTG en XTG. Hierbij is het bijzonder opletten met de punt van de Schorkopf, anders hapt ie naar de kaaklijn. Ook nog twee keer een ATG pass. Resultaat is een goede DFS voor de hals, en een nagenoeg BBS resultaat voor het gezicht. Daarna afspoelen met koud water en toen de aluin. Dat gaf behoorlijk wat prik. Maar dit verbleekte totaal op het moment dat de Pinaud de huid raakte. WOW!! Fire in the hole!!! . Snel de DVH gepakt en opgesmeerd om de boel te sussen. Misschien waren vier passes niet zo'n goed idee . Maar ja, als je het niet probeert, weet je het niet. En we blijven gewoon proberen
marco Posted July 22, 2014 Posted July 22, 2014 Mühle sf Proraso groen EJ de89l Lord ss (6*) Aluin Osage Rub Shaveworks The Cool Fix asb Voor komende weken laat ik het opmaakproject van de Cella maar even voor wat het is en stort ik me op de groene Proraso. Nu de beste tijd om het te gebruiken met die hitte Heerlijk! Vooral die Osage Rub achteraf! Fantastisch!!
Robert79 Posted July 22, 2014 Posted July 22, 2014 Weber classic handle Lord ' classic' 3* Muhle silvertip fiber Bartex Bergamotto Neroli forte ASB Bergamotto Neroli Forte Na vier scheerbeurten is dit alsnog weer een goed mesje gebleken voor mij.Een BBS in twee passes, dus mn gemiddelde heb ik toch gehaald en ook nog is zonder schade ! Voor het scheren van mn borst en buikharen heb ik gebruikt mn EJ de8911bl,een Gillette Nacet en Toobs samdelwood scheercreme gebruikt.
iwan073 Posted July 22, 2014 Posted July 22, 2014 Shave of the Day - Dinsdag 22 juli 2014 Arko Shaving Soap Semogue Owners Club 2-Band Finest Badger 24mm Edwin Jagger DE89 "Barley" Feather Blade Floïd Blue
Kamp Posted July 22, 2014 Posted July 22, 2014 Zojuist geschoren met mijn nieuwe herder 7/8, je merkt wel een verschil met de Gold Dollar (het gaat iets soepeler) Setup: D'r Harris' Arlington Henk scheerkraam custom herder 7/8 Fatip /feather voor touch ups Aluin Osaga rub Prep asb Met rechts wtg en xtg met links wtg xtg nog moeite mee, ook de ronding bij de kin nog moeite mee. Mes scheert wel lekker bij de grote stukken, geen problemen met de bovenlip en onderlip, alleen links nog beter proberen te krijgen en de kin. Blijven oefenen!!
Johan Posted July 22, 2014 Posted July 22, 2014 Hoe bevalt je die Prep? Ik heb er al eens mee in de handen gestaan, maar hem toen weer terug gelegd.
Kamp Posted July 22, 2014 Posted July 22, 2014 Hoe bevalt je die Prep? Ik heb er al eens mee in de handen gestaan, maar hem toen weer terug gelegd. Ik vind hem wel lekker een beetje menthol en wordt snel opgenomen en bij ons op de markt kostte hij € 1 dus ik heb er daar een aantal van ingeslagen (ik denk dat ik er nog 6 van heb liggen)
marco Posted July 23, 2014 Posted July 23, 2014 Omega 10019 Proraso groen EJ de89l Lord ss (7*) Aluin Osage Rub Nivea sensitive asb Ik begin weer steeds meer gehecht te raken aan mn omega, wat een heerlijke kwast! Ik denk dat ik de knot er uit ga halen en in het handvat van mn opa's oude kwast ga zetten. Ik had mn Proraso splash al weer klaar staan, die is bijna op namelijk. Maar ik kon het niet laten om de Osage Rub te pakken... Ik ben echt fan geworden! Dus gewoon nog een keer bedankt Eric!!
Razor77 Posted July 23, 2014 Posted July 23, 2014 Gillette Super adjustable met feather Pro Raso Preshave groen Cella Omega Trekpleister Aluin Floïd Blue
iwan073 Posted July 23, 2014 Posted July 23, 2014 Taylor of Old Bond Street - Eton College Shaving Cream Semogue Owners Club 2-Band Finest Badger 24mm Edwin Jagger DE89 "Barley" Feather Blade Biodermal After Shave Balm
cutthroat Posted July 23, 2014 Posted July 23, 2014 - Kropp 5/8 full hollow - Jerusalem silvertip - Proraso groen preshave - TFS tabacco verde forte - Aluin - Pitralon polar - TFS tabacco verde forte asb Vandaag weer de Kropp erbij gepakt. Wat is dat toch een heerlijk mes! Iemand (you know who you are ) wees me op een 8/8 Kropp. Helaas heb ik er op dit moment niet het geld voor, want ik wil de paddle strop van rasurpur ook hebben, dus moet ik jammer genoeg passeren. Maar anders.... In ieder geval, de baard met de Proraso in de week gezet en ondertussen het mes gestropt en een lekker tabacco schuimpje geklopt. Ik verkijk me nog wel eens op de hoeveelheid water die in de kwast blijft zitten. Het is een nogal forse kwast, met als gevolg dat het schuim soms ietsje dunner is dan ik zou willen. Maar goed, Proraso afgespoeld en lekker ingezeept. De Kropp hanteert lekker licht en wendbaar, en het geluid dat ze maakt is ook heerlijk. Het mes trekt wel heel ietsje, dus maar weer eens stroppen op Crox en Feox. Vandaag een WTG, een XTG en een ATG pass voor het gezicht en een pass tussen WTG en XTG in en twee ATG passes voor de hals. Resultaat is een DFS en een heerlijk voldaan gevoel. De aluin geeft wat prik, evenals de Pitralon. Zoals gebruikelijk biedt de TFS asb weer een heerlijk verzorgd gevoel.
LongShave Posted July 23, 2014 Author Posted July 23, 2014 Ik had mn Proraso splash al weer klaar staan, die is bijna op namelijk. Maar ik kon het niet laten om de Osage Rub te pakken... Ik ben echt fan geworden! Dus gewoon nog een keer bedankt Eric!!
LongShave Posted July 23, 2014 Author Posted July 23, 2014 Gedoucht EJ DE89L Personna Blue Musgo Real Shave Cream Classic Herb Barrel Brush Aluin Osage Rub
highlander78 Posted July 23, 2014 Posted July 23, 2014 - Proraso pre-shave - Proraso groen - B&B Omega Blonde Boar (1) - Ator straight - Aluin - Sul Filo del Rasoio Eerste keer met mijn nieuwe boar-kwast. Iets kleiner dan de Semogue 1305. Lekker veel backbone, vind ik persoonlijk prettig. Lather was zo gemaakt met de kwast. Mooie kwast, prettig in de hand. Moet nog wel even ingewerkt worden. Scheren ging redelijk. Klein sneetje, maar geen bloederige taferelen. Stuk onder de neus blijft dramatisch bij eerste pass, alsof ik de haren met een pincet verwijder. Blijf stoeien met het vasthouden van het mes. Wangen zijn geen probleem, maar de nek is lastiger. Moet ook nieuwe strop gaan zoeken, want volgens mij is mijn exemplaar niet helemaal super meer. Sparen voor een paddle strop waarschijnlijk.
Kamp Posted July 24, 2014 Posted July 24, 2014 2e keer geschoren met mijn nieuwe herder 7/8 wat een lekker glad gevoel! Setup: Henk's Scheerkraam custom kwast Tfs Tabocco Verde Herder 7/8 + touch up met Fattip Pinaud bay rum Prep asb Erg glad na wtg en xtg op mijn wangen en nek alleen 1 plekje onder mijn kin een touch up nodig (wilde er niet overheen blijven gaan) was beetje zoeken naar juiste hoek. Maar erg lekker geschoren, kin blijft lastig ging wel een beetje beter!
Marcel Posted July 24, 2014 Posted July 24, 2014 Mijn standaard vakantie SOTD: Simpson Case in best badger Proraso groen zeep Gillette New Improved Tuckaway Polsilver Super Iridium Osage Rub
Recommended Posts