Snuff Posted July 20, 2014 Posted July 20, 2014 The back of the blade is Damascus made from my own bloomery steel (Timahagane) laminated to Iron/Nickel meteorite. The cutting edge steel is high Carbon Timahagane. The Timahagane was smelted from Lake Superior beach sand. Facebook
joostmoree Posted July 20, 2014 Posted July 20, 2014 Bedankt Ron voor deze cursus: Hoe maak ik pattern welded steel. Opvallend is dat Zowada het bij herhaling heeft over "Timahagane". Terwijl het Tamahagane is. J
efsk Posted July 20, 2014 Posted July 20, 2014 (edited) Tamahagane wordt geproduceertD door Tim's vrouw Tam. Spellen... ik wordtd er steeds slechter in... Edited July 20, 2014 by Guest
joostmoree Posted July 20, 2014 Posted July 20, 2014 En samen hebben ze een zoon geproduceerd; die heet Tom
efsk Posted July 20, 2014 Posted July 20, 2014 En samen hebben ze een zoon geproduceerd; die heet Tom En al ras de Tomahagane. Flauwigheid terzijde, was men hier al bekend met http://www.thestraightrazor.co.uk ?
joostmoree Posted July 20, 2014 Posted July 20, 2014 Ik ken hem. Als ik in zijn shop kijk dan zie een afschuwelijk ding te koop en de overige twee zijn verkocht. Zijn galerij aan voltooide restauratieprojecten vertoont eigenlijk niks dan bling bling Wade & Butchers of soortgelijk waarvan de oorspronkelijke scherpe contouren zorgvuldig door de poljistmachine naar de bliksem zijn geholpen. Gruwelijk is zijn wijze van pinning. Van die enorm geschotelde messing Bullseyes. Blijkens de site zit de man in de UK. Maar als je had gezegd: "He's in the deep of Texas" dan had ik dit niet gecontroleerd. Kortom, niks pikstaanderigs te vinden daar. J
efsk Posted July 20, 2014 Posted July 20, 2014 Het is absoluut verschrikkelijke bling wat er staat maar de man doet vreemde dingen met scales. Daarheb ik met enige verbazing naar zitten kijken.
Recommended Posts