Jump to content

Luxe probleem (I know.......)

LongShave

Recommended Posts

Probleem waar ik tegen aan loop in Nederland is dat er geen één winkel (zowel fysiek als online) te vinden is waar je in één koop al je gewenste scheer producten kan kopen.

In de USA kan het wel maar dan heb je het probleem dat aftershaves niet verzonden mogen worden naar de EU en je in principe niet boven de €22,- kan bestellen ivm de Inklaringskosten.

Zo wil ik graag D.R. Harris, Arlington scheerzeep in Mahoniehouten Kom, de producten van Crabtree & Evelyn ( Moroccan Myrrh en West Indian Lime), Truefitt & Hill, Geo F. Trumper scheercremes (in tube). Toch reguliere merken maar niet in één keer ergens te bestellen.

Misschien moet ik zelf maar een webshop beginnen (niet eens zo'n slecht idee......... ;) )

Probleem waar ik tegen aan loop in Nederland is dat er geen één winkel (zowel fysiek als online) te vinden is waar je in één koop al je gewenste scheer producten kan kopen.

In de USA kan het wel maar dan heb je het probleem dat aftershaves niet verzonden mogen worden naar de EU en je in principe niet boven de €22,- kan bestellen ivm de Inklaringskosten.

Zo wil ik graag D.R. Harris, Arlington scheerzeep in Mahoniehouten Kom, de producten van Crabtree & Evelyn ( Moroccan Myrrh en West Indian Lime), Truefitt & Hill, Geo F. Trumper scheercremes (in tube). Toch reguliere merken maar niet in één keer ergens te bestellen.

Misschien moet ik zelf maar een webshop beginnen (niet eens zo'n slecht idee......... ;) )

waarom ga je niet lekker een weekendje naar Londen???

bijna allemaal in 1 straat... of op loopafstand van St James Street.

heb je zelfs nog tijd voor een aantal musea!!

Klopt, in London is veel te vinden, ook bij de betere drogisterijen.

Als het goed is ben ik er over twee weken weer. Werk, maar hopelijk wel met de mogelijkheid om nog wat rond te neuzen.

Niet eens zo een raar idee om weekeindje London te doen onder de mom van gezellig en educatief musea kijken. En met gevulde beurs door St james street te lopen. Zal het eens voorstellen van dat weekeinde aan moeders de vrouw. ;)

waarom ga je niet lekker een weekendje naar Londen???

bijna allemaal in 1 straat... of op loopafstand van St James Street.

heb je zelfs nog tijd voor een aantal musea!!

Als daar alles in 1 koop is aan te schaffen, is dat zeker geen slecht idee!

Ik kan me eigenlijk geen enkele situatie bedenken waar ik al mijn spullen in 1 winkel kan kopen. Snap het probleem dan ook niet zo

Het probleem ontstaat als je voor ieder los boodschapje porto moet betalen. Dat kan behoorlijk in het budget hakken.

Duidelijk.

Ik koop zelf niet alles tegelijk. Soms de ene maand bij de ene winkel zoals bdf wat spullen. De maand er na een kwast bij een andere winkel. Sowieso weet ik nooit wat ik allemaal wil hebben om vervolgens klaar te zijn.

Al zou er een winkel zijn waar je enorm veel kun krijgen dan nog zie ik bijvoorbeeld ineens ergens een synthetische Plisson kwast die ze daar dan natuurlijk niet hebben. Of klinkt hier ineens het geluid van enorm veel lof voor een bijzondere zeep die alleen rechtstreeks bij de maker gekocht kan worden.

Duidelijk.

Ik koop zelf niet alles tegelijk. Soms de ene maand bij de ene winkel zoals bdf wat spullen. De maand er na een kwast bij een andere winkel. Sowieso weet ik nooit wat ik allemaal wil hebben om vervolgens klaar te zijn.

Al zou er een winkel zijn waar je enorm veel kun krijgen dan nog zie ik bijvoorbeeld ineens ergens een synthetische Plisson kwast die ze daar dan natuurlijk niet hebben. Of klinkt hier ineens het geluid van enorm veel lof voor een bijzondere zeep die alleen rechtstreeks bij de maker gekocht kan worden.

Je laatste alinea snap ik niet maar ik wil niet maanden wachten bij een aanschaf. Momenteel wil ik een aantal artikelen kopen die niet in één koop, zowel online als in een fysieke winkel, aan zijn te schaffen.

Ik denk dat Mesmer bedoelt dat je sommige producten nooit en te nimmer in reguliere webshops zult kunnen kopen maar alleen bij de tent die dat product exclusief op de markt brengt.

Dat begrijp ik en is natuurlijk niet meer dan logisch.

Het ging mij om zijn laatste zin: "Of klinkt hier ineens het geluid van enorm veel lof voor een bijzondere zeep die alleen rechtstreeks bij de maker gekocht kan worden".

Zoals ik in mijn Topic start al aangaf gaat het om reguliere merken die overal te koop zijn maar niet bij 1 winkel.

Ik bedoelde met die zin dat het mij regelmatig overkomt dat ik van plan ben iets te kopen bij een webshop, soms samen met nog wat andere producten, en dat ik hier dan enorm positieve geluiden over bijvoorbeeld een zeep lees. Dan denk ik, en denk ik nog eens met soms of ehm.. vaak.. Als resultaat dat ik mijn oorspronkelijke bestelling verklein en ergens anders die opgehemelde zeep ga kopen.

Als dit forum (en andere fora en groepen) er niet was, dan was de kans ook groter dat ik alles gewoon bij de trekpleister kocht.

Als dit forum (en andere fora en groepen) er niet was, dan was de kans ook groter dat ik alles gewoon bij de trekpleister kocht.

Dan had je je Aust moeten missen Mesmer!