lanerios Posted July 17, 2014 Posted July 17, 2014 Mensen mensen, wat een opties.. Ik zit een beetje rond te kijken. Maar ik heb geen idee waar te beginnen. Ik lees over milde krabbers, over verschillende vormen schuim etc. Nu zit ik voor mezelf een lijstje te maken, en te kijken wat het allemaal gaat kosten: 1.) Krabber (iets als een TTO?) 2.) Aluin? 3.) Schuim 4.) Mesjes 5.) Aftershave: L'oreal Hydra Energetic aftershave. (Een van de weinige waar ik niet echt gigantisch jeuk van krijg ><) 6.) Kommetje: Aardenwerk van Castlefest (dus rond de 10-15 euro voor een mooie wil wel wat unieks) 7.) Kwast (bijna vergeten!) Mis ik iets? Sorry voor de domme vragen Edit: Ik heb de startpost van http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1589144 helemaal gelezen, erg verduidelijkend. Maar nog niet helemaal
LongShave Posted July 17, 2014 Posted July 17, 2014 Denk dat de introductie je wel wat verder kan helpen. viewtopic.php?f=6&t=4
Mesmer Posted July 17, 2014 Posted July 17, 2014 In de basis heb je nodig - krabber - mesjes - zeep - kwast - aftershave en of aftershave balm Sommige gebruiken aluin maar daar heb ik zelf niets mee. Je kunt het zo duur of zo goedkoop maken als je wil. Veel beginners starten met en Edwin Jagger DE89 krabber Voor de rest.. Bedenk wat je budget is en kijk rond. Afhankelijk van je budget komen we hier tot heel andere voorstellen. En bij geen budget raak je gegarandeerd meer kwijt dan je voor mogelijk had kunnen houden haha
lanerios Posted July 17, 2014 Author Posted July 17, 2014 Denk dat de introductie je wel wat verder kan helpen. http://www.shavingsociety.nl/viewtopic.php?f=6&t=4 Klopt, die had ik al gelezen Heb ik zeer veel aan gehad.
FairArie Posted July 17, 2014 Posted July 17, 2014 Wat Mesmer al zegt; budget bepaalt veel, zo niet alles. 1.) Krabber ik ben begonnen met de EJ DE89, zaten 5 Derby mesjes bij. Krijg de indruk dat je meestal wel een doosje mesjes mee krijgt bij een nieuwe krabber. 2.) Aluin? ik gebruik een blokje* van het Kruidvat, er zijn genoeg andere die het niet gebruiken. Kost een paar euro, doe je heel lang mee. Maar ook hier heb je veel en duurdere varianten. 3.) Schuim hoeft niet duur te zijn, palmolive stick, vergulde hand, tube Proraso koop je voor een paar euro. 4.) Mesjes ik ben tevreden over Derby en "don't fix what ain't broken". 100 mesjes voor minder dan een tientje. 5.) Aftershave: L'oreal Hydra Energetic aftershave. (Een van de weinige waar ik niet echt gigantisch jeuk van krijg ><) is een persoonlijke keuze. Ik gebruik Niveau aftershave balm; gebruik altijd een balm omdat ik die als meer verzorgend ervaar. Die gigantische jeuk hoeft trouwens niet van je aftershave te komen. Zou mij niet verbazen als het van je elektrische gereedschap komt. Heb je geen scheershop in de buurt waar je een keer een scheerbeurt kan beleven / advies kan vragen. 6.) Kommetje: Aardenwerk van Castlefest (dus rond de 10-15 euro voor een mooie wil wel wat unieks) ik gebruik een simpel RVS schaaltje. 7.) Kwast (bijna vergeten!) kwast hoeft niet duur te zijn. Voor een paar euro koop je er een die goed genoeg is. Je kan het zo gek (duur) maken als jij wilt. *: De combinatie van nat scheren met een scherp mes, aluin en een verzorgende aftershave balm voorkomen bij mij een hoop irritatie. Gebruik ik de aluin niet, blijft er toch een bepaalde huid irritatie.
lanerios Posted July 17, 2014 Author Posted July 17, 2014 Bedankt voor alle informatie. Hier heb ik echt heel veel aan. Ik ga denk ik morgen maar in de stad het e.e.a al inslaan (Zoetermeer heeft gelukkig een grote Kruidvat, dus genoeg opties)
SakasakaHeyhey Posted July 17, 2014 Posted July 17, 2014 Hi lanerios welkom hier! Budget is belangrijk en daarnaast je persoonlijke keuzes. Zelf zou ik in het begin eerder investeren in een kwast, krabber en goede scheerzeep en aftershavebalm. Hier op de vraag en aanbod pagina kan je wel eens iets leuks scoren. Verder hoeft het niet per definitie duur te zijn om goed te werken. Scheerzeep opschuimen doe ik in een soepmok. Die staat toch in de kast;-) Kijk eens bij BdF naar de refils. Kan je voor een leuke prijs goede zeepjes proberen. Mocht je interesse hebben dan kan ik je Derby-mesjes toesturen om te proberen. Stuur mij maar een pb
Mesmer Posted July 17, 2014 Posted July 17, 2014 Mijn favoriete aftershave is die van Speick. Kun je in elke Eko Plaza kopen. 12 euro volgens mij maar weet dat niet zeker. De palmolive scheercrème is te koop bij bijna elke drogist voor rond de 2 euro. Presteert prima. Voor het opschuimen gewoon een kommetje uit de kast trekken.
Kogel Posted July 17, 2014 Posted July 17, 2014 De meningen zijn verdeeld maar een varkensharen kwast is goedkoop en dat merk je ook. Zijn erg hard. En ik houd daar helemaal niet van. Ik heb de kruidvatkwast in de garage staan om motoronderdelen mee af te kwasten. Niet mijn gezicht. Een dassenharenkwast is lekkerder maar ook duurder. Die kan je overigens op ebay in china ook goedkoop kopen (ik heb er 5 van Liojuny shaving) maar dan moet je wel 3 weken geduld hebben. Ik dacht dat kruidvat op DA ook HJM kwasten hadden, die zijn ook wat zachter dan de 3,50 euro kwast van Kruitvat.
Mesmer Posted July 17, 2014 Posted July 17, 2014 Ik heb naast een paar dassenharen kwasten ook een Semogue 620. Een varkensharenkwast van net geen 18 euro. Het duurt even voor die kwast op gang kwam maar presteert nu beter dan de veel duurdere dassen.
Lampuhkap Posted July 17, 2014 Posted July 17, 2014 Een goede krabber is idd een belangrijk stukje van je scheerervaring. Goede beginnerskrabbers: Edwin Jagger DE89, Muhle R89, Merkur 34C HD, Pearl TP SHD26, om maar enkele voorbeelden te noemen Trekpleister heeft een uitstekende kwaliteit Omega 10019 in de schappen staan (zwart handvatje). Is wel varkenshaar, zal aardig wat shaves nodig hebben om tot volle potentie te komen. Is tenslotte varkenshaar en dat moet splijten en dat duurt soms even. Kwaliteit van de haren zijn top, handvatje wat minder, maar voor de prijs die het heeft (nog geen 3 euro) kan je niet tobben. Mesjes kun je hier via het forum o.a wel lospeuteren her en der en er zijn genoeg online winkels die sample-packs verkopen met allerlei verschillende merken, zodat je kan proberen wat voor jou werkt en wat niet. Zeep, belangrijkste misschien wel van je hele shave. Dat kan de hele beurt maken of breken. Potje Proraso, daar zijn wel vrijwel allemaal wel bekend mee geraakt in het begin van ons scheeravontuur. Als TFS/BdF fan zou ik zeggen, kijk eens op de site van Barbiere di Figaro voor de TFS/BdF Refills. Erg goede zepen voor relatief weinig geld! En we hebben hier op het forum een kortingscode voor die shop! Een goede aftershave balsem is ook wel wenselijk. Proraso heeft een hele fijne ASB. Alle TFS/BdF zepen hebben allemaal matching ASB opties Aluin is optioneel, wel handig overigens, zeker in het begin. Kost ook de wereld niet. Even bij de Kruidvat naar binnen en een blok scoren! Kommetje --> soepkom uit de kast trekken
Marcel Posted July 17, 2014 Posted July 17, 2014 Genoeg suggesties tot dusverre. Met een hint over je budget, zoals eerder gezegd, kunnen wij wellicht wat doelgerichter advies geven.
lanerios Posted July 18, 2014 Author Posted July 18, 2014 Budget, ik zou zeggen 50 exclusief kom, want dat wordt een vaste aankoop Maar ik weet niet of ik het daarmee red. Ik ga hopelijk dit weekend naar zierikzee om te kijken naar: http://www.barbershopvandam.nl/ Even lekker laten scheren, kijken hoe het bevalt, en maar wat spulletjes meenemen
Johan Posted July 18, 2014 Posted July 18, 2014 Feather Popular krabber: 12,50 Omega Trekpleister kwast:4,- Palmolive Classic creme: 2,- Nivea of Sanex aftershave: 5,- Doosje HEMA scheermesjes: 2,10 Klaar voor onder de 30 euro. Succes! Als alternatief voor de Feather krabber: BdF heeft ook erg mooie krabbers die maar weinig duurder zijn. En mooier gemaakt, eerlijk is eerlijk.
FairArie Posted July 18, 2014 Posted July 18, 2014 Even lekker laten scheren, kijken hoe het bevalt, en maar wat spulletjes meenemen Goed plan! En ze kunnen je daar vast ook adviseren over de krabber, en je kan er een paar vasthouden om te vergelijken. Wil je een lange krabber of juist een kortere, een zwaardere of juist een lichtere, dunne steel of juist iets dikker. Als je er een paar in je handen hebt gehad, weet je snel genoeg wat je wel en niet prettig vind aanvoelen.
Lampuhkap Posted July 18, 2014 Posted July 18, 2014 Mesjes kan dus wel goedkoper ---> Astra mesjes Palmolive is leuk qua prestatie, maar het ruikt helemaal nergens naar.
lanerios Posted July 18, 2014 Author Posted July 18, 2014 Huidige lijst: Krabber -> Internet? 10-15 euro Aluin -> Vergulde Hand 1.99 Schuim -> Vergulde Hand 1.80 Mesjes -> Internet? Derby? 100 voor minder dan 10 euro (uit dit topic deze tip?) Aftershave -> Heb ik al 0.00 Kommetje -> Aardenwerk van Castlefest 10 a 15 Kwast -> Kruidvat 3.55 Iemand nog input over wat handiger is? Ik kan niet vinden van welk materiaal de kwast is gemaakt helaas: http://www.kruidvat.nl/kruidvat-for-men-scheerkwast/p/759697/fromsearch
Lampuhkap Posted July 18, 2014 Posted July 18, 2014 Again, kwastje van de Trekpleister is een wat beter dingetje en bijna een euro goedkoper 100 Derby mesjes in 1x kopen ga je spijt van krijgen, ik zou zeggen, samplepack Vergulde hand zou ook mn eerste keus niet zijn, maar tis geen slechte start.
Timbo35 Posted July 18, 2014 Posted July 18, 2014 Huidige lijst: Krabber -> Internet? 10-15 euro weishi 9306, verschillende kleuren Aluin -> Vergulde Hand 1.99 Schuim -> Vergulde Hand 1.80 nivea scheercreme Mesjes -> Internet? Derby? 100 voor minder dan 10 euro (uit dit topic deze tip?) 100 astra's Aftershave -> Heb ik al 0.00 komen er nog wel bij na dit bezoek aan SS Kommetje -> Aardenwerk van Castlefest 10 a 15 Kwast -> Kruidvat 3.55 omega trekpleister a 4 euro Iemand nog input over wat handiger is? Ik kan niet vinden van welk materiaal de kwast is gemaakt helaas: http://www.kruidvat.nl/kruidvat-for-men-scheerkwast/p/759697/fromsearch
Johan Posted July 18, 2014 Posted July 18, 2014 Mesjes kan dus wel goedkoper ---> Astra mesjesPalmolive is leuk qua prestatie, maar het ruikt helemaal nergens naar. Mesjes kan inderdaad veel goedkoper, maar HEMA mesjes koop je per pakje bij ongeveel iedere HEMA, lekker laagdrempelig dus. Gezien de prijs van een tube Palmolive lijkt het me geen issue dat er geen duur luchtje aan zit Ik zou zelf zeggen; eerst proberen met iets goedkoops, en investeren in duurdere cremes of zepen zodra je zeker weet dat het je bevalt.
Lampuhkap Posted July 18, 2014 Posted July 18, 2014 Omega 10019 Ziet er zo uit: http://cdn-img-a-tata.infibeam.net/img/2acf123a/Omega/10019/upload/front/Omega-10019_d2509.jpg?wid=700[/img]
Treb Posted July 18, 2014 Posted July 18, 2014 De meningen zijn verdeeld maar een varkensharen kwast is goedkoop en dat merk je ook. Zijn erg hard. En ik houd daar helemaal niet van. Een varkensharen kwast moet je eerst even "inwerken", daarna wordt ie alleen maar zachter. De haren zijn wellicht wat minder buigzaam, sommige mensen houden daar wèl van. Smaken verschillen, daarom is er ook zoveel keuze. De zwarte Trekpleister Omega 10019 is een leuk kwastje om mee te beginnen. Vind je het niks dan heb je geen groot bedrag uitgegeven. Voor zo'n 10~12 euro koop je al een wat betere Omega (10049 bijv.). Voor rond de 20 euro koop je een leuke varkensharen Semogue die vanaf het eerste gebruik al zachter is dan menige Omega kwast en ook niet die typische nat varken geur heeft. Ik zou eerst eens voor een relatief klein bedrag een setje kopen bestaande uit: krabber: Edwin Jagger DE89 of vrijwel identieke Mühle R89 of een Merkur 23C kwast: Omega 10019 of 10049 mesjes: klein sample pack van de populairste mesjes (je bent er vrij snel achter welk mesje de voorkeur geniet) zeep/creme: Palmolive, Vergulde Hand Als het bevalt kan je altijd nog (veel) meer geld gaan uitgeven. Geef jezelf wel de tijd om het scheren onder de knie te krijgen. Zaken als aluin, aftershave (lotion/balsem) zijn niet strikt noodzakelijk. Ik kan prima uit de voeten zonder, geen post-shave irritaties. YMMV.
Kogel Posted July 18, 2014 Posted July 18, 2014 @treb. Ik ben het met je eens maar een vakensharenkwast is in het begin dus niet zo lekker. En dat moet je weten om een teleurstelling te voorkomen. Ik heb ook een hele lange varkensharenkwast van kruidvat oid en die is heel erf flappy.
wimbouman Posted July 18, 2014 Posted July 18, 2014 De Omega van b&b heeft me dan wel weer verbaasd. Een boar van 15 euro, en zo uit de doos goed te gebruiken. Als je die nou neemt? En een Pearl van BDF? Blijf je onder de 50 euro. Ik sponsor wel een setje DE mesjes!
Recommended Posts