Jump to content

Duitsland shopping guide

Recommended Posts

Posted (edited)

Naast China kom ik ook wel eens in Duitsland, dat is niet zo heel vreemd want ik woon praktische naast de grens net als vele andere Nederlanders en juist voor die mensen is deze guide bedoeld, zie het als een soort pricewatch en informatie waar wat verkrijgbaar is.

Scheercremes en scheerzepen

Voor scheercremes kun je het beste naar de Kaufland, buiten dat ze tot 22:00 uur open zijn hebben ze ook nog een groot assortiment van goedkope scheercremes welke nergens goedkoper te vinden zijn, de merken zie je hier onder.

Florena comfort scheercreme € 0,75, dat is wel met 21% korting, hoelang ze die korting aanhouden zal ik niet weten.

Palmolive scheercremes, classic en sensitive aloë vera € 0,85

Palmolive scheerzeep stick € 0,75

Wilkinson Sword scheercreme € 0,85

Wilkinson Sword scheerzeep bowl € 1,99 dacht ik

Wilkinson Sword scheerzeep stick € 1,45 deze heb ik alleen bij Rossmann gevonden

Nivea milde scheercreme € 1,25

Speick scheercreme € 2,25

De prijzen zijn van Kaufland Herzogenrath, tenzij ik er een andere winkel bij vermeld.

Sommige krijg je natuurlijk ook in andere Duitse supermarkten, zo weet ik uit mijn hoofd dat de Rewe supermarkt ook Nivea scheercreme verkoopt en Palmolive vind je ook wel overal, behalve de aloe vera variant niet.

Buiten scheercremes en scheerzepen krijg je in Duitsland ook scheerkwasten en aftershave balsems, een aan te raden scheerkwast is de Balea Men dassenhaar scheerkwast welke verkocht word voor € 7,95 door de DM Drogisterij, uitstekende beginners scheerkwast vooral voor zijn geld, al verkopen ze ook varkenshaar.

Wat ook best interessant is zijn aftershaves balsems, volgens de Okotest een Duitse consumentenbond doen de Duitse huismerken het zeer goed, zelf heb ik de Balea Men Aftershave Balsem sensitive gekocht en de Rewe aftershave balsem, beide doen het goed, maar ik hou niet zo van de aloë vera geur van de Balea Men en hij smeert iets lastigere.

De Rewe aftershave balsem vind ik dus beter, wel zit daar alcohol in, maar deze balsem werkt echt heel goed, smeert makkelijk, ruikt lekker verfrissend en heeft een zacht prijsje, overigens kun je in praktisch iedere drogisterij in Duitsland aftershave balsems vinden voor € 2,45, ze concurreren met de huismerken niet bepaald op prijs namelijk.

Als je eens bij de Rossmann of Rewe komt of bij een van andere onderstaande winkels, pak dan eens een aftershave balsem mee, in het lijstje onder scoorde die namelijk zeer goed en die van de DM Drogisterij scoorde goed.

full.jpg

Als je vragen hebt vraag gerust, dit topic is trouwens vooral als informatief bedoeld om jullie te helpen, ik zelf vind het namelijk ook altijd fijn als ik de prijs van iets weet voor dat ik ga shoppen.

Duitse Drogisterijen

Ik heb nu bijna wel de meeste grootste drogisterijen in Duitsland bezocht en iedere drogisterij heeft zijn eigen aanbod en prijzen, er zijn volgens drie grote drogisterijen welke vestigingen hebben niet zo ver van de grens met Nederland, dat zijn de DM Drogisterij, Rossmann en Muller Drogisterij, ik zal deze drie even in het kort bespreken.

DM Drogisterij

De DM Drogisterij vind je veel in Duitsland en heeft een uitgebreid assortiment in verzorgings artikelen en het is zo'n beetje de goedkoopste drogisterij in Duitsland, maar aan reclame folders enzo doen ze niet.

In de DM vind je onder andere Wilkinson Classic krabbers welke ongeveer € 3,45 kost en ze hebben van hun eigen huismerk Balea Men veel goede producten, aftershave balsems a € 2,45, scheercreme voor € 0,65 en je vind er ook goedkope gezicht scrubs wat je weer als preshave kan gebruiken.

Verder vind je er Nivea scheercreme, Palmolive classic scheerzeep stick en creme en Waleda scheercreme, kortom een bezoekje aan de DM Drogisterij loont altijd wel, omdat je ook veel goedkope andere verzorgings producten daar kunt krijgen en persoonlijk vind ik hun scheerkwasten ook wel uniek uit zien.

Rossmann

De Rossmann is ook best een fijne drogisterij, maar duidelijk duurdere dan de DM Drogisterij, maar toch kan het lonen om naast de DM Drogisterij ook naar de Rossmann te gaan, in een stad als Aken liggen deze drie toch in dezelfde winkelstraat.

De Rossmann doet dus wel aan reclame, dus je kunt er soms producten met korting krijgen, maar wat betreft scheer artikelen verkoop de Rossmann de Wilkinson Sword scheerzeep stick, een scheerzeep stick welke best goed aangeschreven staat.

full.jpg

Voor de rest kun je beter bij de DM Drogisterij zijn of de Kaufland supermarkt.

Muller Drogisterij.

De Muller Drogisterij is ook weer wat duurdere dan de DM Drogisterij, maar de reden waarom Muller Drogisterij hier toch genoemd word is vanwege het uitgebreidere scheer assortiment, ik heb daar meerdere scheerkwasten gezien, Speick Scheer zeep stick welke ik bij geen andere winkel tegen gekomen ben, maar ook echt alles van Tabac kun je er krijgen.

full.jpg

full.jpg

Wel raad ik je aan wat losse euro's mee te nemen, want ik wou bij deze drogisterij de Speick scheerzeep stick kopen en toen kon ik niet afreken want om te pinnen moest ik minimaal vijf euro besteden en ik wou alleen de Speick scheerzeep stick kopen.

Ik heb trouwens geen aandelen in Duitsland :mrgreen:

Edited by Guest
Posted

Die Palmolive scheerzeep sticks en crèmes zijn hier in Nederland veel duurder. Ik wist inderdaad al dat die in duitsland vele malen goedkoper zijn. Als ik er een keer ben neem ik die zeker mee. Beiden(zowel de crème als de scheerzeep sticks) van Palmolive zijn echt prima producten en creeeren een goed dik schuim. Zeker 1 van mijn favorieten.

Posted
Die Palmolive scheerzeep sticks en crèmes zijn hier in Nederland veel duurder. Ik wist inderdaad al dat die in duitsland vele malen goedkoper zijn. Als ik er een keer ben neem ik die zeker mee. Beiden(zowel de crème als de scheerzeep sticks) van Palmolive zijn echt prima producten en creeeren een goed dik schuim. Zeker 1 van mijn favorieten.

Zeg maar gerust twee keer zo duur, het kost namelijk gewoon meer dan de helft goedkoper in Duitsland, maar dat geld eigenlijk voor veel verzorgingsproducten.

Ik koop tegenwoordig namelijk bijna alles in Duitsland.

Posted

Ik ben vandaag in Aken geweest, daar heb je de DM Drogisterij, Rossmann, Muller Drogisterij in dezelfde winkel straat en bij iedere drogisterij is er wel iets wat je bij de andere niet krijgt.

Helaas heb ik nergens Speick aftershave balsem kunnen vinden, want als ik hem zou kunnen vinden dan wil ik die best kopen als het niet te duur is.

Ik heb dus nog wat geschreven over deze drie drogisterijen in de startpost.

Posted

Gaaf, die Muller drogisterij. jammer dat hier niet zoiets zit, lijkt me ook niet zo moeilijk om daar 5 euro uit te geven ;) Die HJM kwasten zijn volgens mij ook best goede bang for buck, en van Tabac hebben ze zo veel dat ik niet eens kan bedenken wat het allemaal is. (zeep, creme, lotion?)

Posted

Ik wou eerst ook de aftershave balsem van hun huismerk meenemen, maar ze hebben de naam van dat huismerk veranderd en ik heb het niet zo op die plastic flesjes waar die balsems in zitten, dus ik heb die niet mee genomen, anders zat ik net boven de € 5 denk ik.

Maar het zou ook kunnen dat niet alleen de naam van die aftershave balsem veranderd is maar ook de ingrediënten en dan weet ik niet of ik wel de aftershave balsem zou kopen die in 2009 als zeer goed door de Okotest beoordeeld werd.

Maja die aftershave balsems van die Duitse drogisterijen verschillen niet veel van elkaar ze zijn allemaal wel goed, dus echt een miskoop doe je niet, ik vond het flesje gewoon niet handig en mooi, ja ik weet gek he ook naar product verpakkingen kijken :oops:

Die HJM scheerkwasten zat ook een dashaar scheerkwast van € 7,99 bij, maar als ik heel eerlijk ben vind ik die van de DM Drogisterij uniekere uitzien, dat handvat van die goedkope dashaar van de HJM vond ik cheap ogen, maar inderdaad daar zitten veel HJM scheerkwasten tussen.

Als je een scheerkwast wilt uitzoeken ben je echt wel zoet met al die keuze. Ik was trouwens speciaal naar Aken gefiets voor die Muller Drogisterij en ja het assortiment is best wel gaaf.

en van Tabac hebben ze zo veel dat ik niet eens kan bedenken wat het allemaal is. (zeep, creme, lotion?)

Scheerzeep in pot wat Lampuhkap heeft scheerzeep sticks, een hele rij aftershave lotions, kleine flesjes van 75ml tot grotere van 300ml.

En alles staat er eigenlijk tussen, ook de scheercremes enzo, en cologne enzo.

Posted

Ja dat is waar inderdaad, ik kom dus ook niet meer in Nederlandse drogisten, want ze hebben toch niet zo'n groot assortiment als in Duitsland.

Ik heb dus ook best wel lang gesnuffeld in die Muller drogisterij, maar ik baalde er een beetje van dat ik weer geen Speick aftershave balsem gevonden had, dat is de enige duurdere aftershave balsem welke ik wel zou willen kopen.

Ik heb ook geroken aan de Tabac scheerzeep, Weleda scheercreme en ik wou me dus de Speick scheerzeep stick kopen, maar ze stonden mij niet toe om met mijn plastic geld te betalen omdat het bedrag te laag was.

Maar was wel leuk om nog eens in Aken te zijn, ik was daar allang niet meer geweest, ze hadden daar ook nog zo'n winkel van lush, heb daar ook even scheercremes liggen ruiken, maar ik vond het maar niks en was snel weer naar buiten.

• 6 years later...
Posted

Leuk

als je in Vaals op vakantie bent en aan het zoeken bent op internet naar leuke (scheer) winkels in Aken je een draadje uit 2013 terug vindt met nuttige info.  

Deze week kijken of alledrie de winkels er nog zitten.  

Mocht iemand recentere tips hebben (Aken, Maastricht e.o.) hoor ik het graag

Posted

In Maastricht heb je j jaspers, net voor de sint servaasbrug, aan de kant van het station.
Beetje rommelig maart ze hebben vanalles

• I like it 1
Posted
RolfMetHaar schreef op 12-8-2019 om 20:24:

j jaspers

Hij zit er nog steeds. 

Leuk om te kijken.  Maar niets gekocht.  Denk dat de etalage sinds de oprichting niet is  afgestoft

maar zeker leuk om te zien.   

In Aken zitten ze ook nog alledrie in de straat.  Leuke sortering en zeker meer dan de gemiddelde NL drogist.  Maar mijn aluminium ruggengraat heeft stand gehouden ?

• I like it 1
Posted

Vanochtend bij Rossmann in Papenburg. Hadden helaas niet alles voorradig, wat ik online gezien had. Desalniettemin; toch nog wat ingeslagen.