Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb van Buffel een gold dollar gewonnen. Nu 4 x mee geschoren ( rechts met rechts en links met links). In het begin heel voorzichtig maar langzaam gaat het iets beter.

Ik heb alleen moeite met de ronding van kin en kaaklijn, iemand nog tips hiervoor?

Dus dit nog even glad gemaakt met de Fattip grande. De rest met een wtg al erg glad en met 4 x scheren nog geen wondjes gehad( even afkloppen :lol: ).

Ben nu 3 weken vrij en ben van plan om deze tijd te benutten om deze scheervorm flink te oefenen! :D

Nog bedankt voor de Gold Dollar Eelco.

Groet, Wim

Posted

Man, kin en kaaklijn heeft me ook veel moeite gekost voor dat een beetje wilde. Zet je vrije hand een stukje boven de kaaklijn op de wang en trek naar boven. En dan nog wat harder trekken. Kin is de andere kant op: vrije hand op de hals en omlaag trekken. Dan krijg je de huid van kaaklijn en kin op een wat vlakker stuk en dat scheert een stuk beter. Heeft een tijd geduurd voor ik dat goed had, dus blijf oefenen!

Posted

Huid strak trekken en meer met de hiel van het mes werken.

Korte vloeiende beweging, dan zou het al beter moeten gaan.

Blijft het lastigste stukje.

Posted

Ik vind de kin ook erg lastig, kaaklijn vind ik nog meevallen. Bij de kin ben ik eerder bang om me te snijden. Ook omdat het vastshouden van het mes wat minder natuurlijk voelt zodra ik mn kin ga scheren. Moet nog op zoek naar de goede houding van mn hand denk ik.

Posted

Ik doe het zo:

Bij de eerste pass scheer ik met de haargroei mee onder mijn neus en dan mijn wangen. Daarbij trek ik de huid iets naar boven zodat je, als je de huid op je wang weer laat zakken, voorbij je kaaklijn hebt geschoren. Ik scheer ook nog even een stukje onde mijn bakkebaarden naar beneden,

Daarna scheer ik mijn hals, ook onder mijn kin, tegen de haargroei in. Dat is mijn eerste pass.

Bij de tweede pass scheer ik mijn wangen tegen de haargroei in met een ruitenwisser beweging en ga van links naar rechts en van rechts naar links onder mijn neus door.

Het haar wat nog op mijn kin zit scheer ik dan ook van links naar rechts en anddrsom heel voorzichtig weg maar bij de eerste pass heb ik daar al het meeste van boven naar beneden weg gehaald.

Zo ongeveer haal ik tegenwoordig een bbs resultaat.

Posted
Ik doe het zo:

Bij de eerste pass scheer ik met de haargroei mee onder mijn neus en dan mijn wangen. Daarbij trek ik de huid iets naar boven zodat je, als je de huid op je wang weer laat zakken, voorbij je kaaklijn hebt geschoren. Ik scheer ook nog even een stukje onde mijn bakkebaarden naar beneden,

Daarna scheer ik mijn hals, ook onder mijn kin, tegen de haargroei in. Dat is mijn eerste pass.

Bij de tweede pass scheer ik mijn wangen tegen de haargroei in met een ruitenwisser beweging en ga van links naar rechts en van rechts naar links onder mijn neus door.

Het haar wat nog op mijn kin zit scheer ik dan ook van links naar rechts en anddrsom heel voorzichtig weg maar bij de eerste pass heb ik daar al het meeste van boven naar beneden weg gehaald.

Zo ongeveer haal ik tegenwoordig een bbs resultaat.

Ik doe grofweg hetzelfde en voor mij werkt dit ook prima. Inderdaad de huid op je kaaklijn naar boven of naar onder trekken zodat het makkenlijker gaat.

Je kin is inderdaad een rotstukje :)

Posted

ATG gaat mij met het mes niet lukken. Xtg gaat wel op de wangen. Kin vind ik ook het lastigste merk wel sinds ik drie keer per week met een straight scheer het elke Weel beter wordt. Dus het is ook gewoon goed om het een beetje op zijn beloop te laten