Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb sinds een dag een gold dollar 800. Ik ben een uur bezig geweest met een coticuld, maar het resultaat blijft uit.

Iemand een idee wat ik anders kan doen?

Posted

kun je misschien beschrijven wat je hebt gedaan? Iets over de progressie? Welke stappen? Grit's ? Je routine?

Posted

Een gold dollar zo uit de fabriek heeft behoorlijk wat werk nodig.

Met alleen een coticule gaat het heel lang duren.

Om een mooie bevel te krijgen zul je wat grofer moeten gaan, bv een 1000 steen.

Het zijn ook niet de beste messen om mee te beginnen als je niet weet wat je aan het doen bent.

• 4 months later...
Posted

Oke. Ik weet het. Ik ben een betweter. Ik ben arrogant. Ik ben een patser en een schrijver. Ik wil het grote gelijk aan mijn zijde hebben. Ik heb 80 hele bijzondere (dure) messen waar vele honderden uren arbeid in zit.

Daarnaast ben ik ook nog eens een keer een klootzak. En deze klootzak geeft als antwoord op de vraag: "Iemand een idee wat ik anders kan doen?", het navolgende antwoord.

Flikker het ding in de oud ijzerbak. En koop zoiets nooit meer als beginner. Lees mijn betogen in re. Spaar. En naar afronding daarvan investeer veel in weinig. En dat weinig staat niet voor bagger. Maar voor topkwaliteit.

J

Posted (edited)
Oke. Ik weet het. Ik ben een betweter. Ik ben arrogant. Ik ben een patser en een schrijver. Ik wil het grote gelijk aan mijn zijde hebben. Ik heb 80 hele bijzondere (dure) messen waar vele honderden uren arbeid in zit.

Daarnaast ben ik ook nog eens een keer een klootzak. En deze klootzak geeft als antwoord op de vraag: "Iemand een idee wat ik anders kan doen?", het navolgende antwoord.

Flikker het ding in de oud ijzerbak. En koop zoiets nooit meer als beginner. Lees mijn betogen in re. Spaar. En naar afronding daarvan investeer veel in weinig. En dat weinig staat niet voor bagger. Maar voor topkwaliteit.

J

Hahaha. Ja grotendeels ben ik het met je eens. Koop liever goed materiaal. Echter er zijn nu eenmaal mensen die er niet veel geld aan uit willen of kunnen geven. Een golddollar is geen top mes. De scales zijn ruk, maar het staal is goed. Afhankelijk van het model is de afwerking minder slecht. Een GoldDollar scheerklaar slijpen is een ambacht, maar je krijgt ze echt wel zo ver. En als ze dan scheerklaar zijn, is de edge retention goed.

Helemaal leuk als je er custom scales op zet (als dat in je vingers zit).

Heb je het geld..... yup koop dan een mooi mes van een goed merk (Thiers Issard bijvoorbeeld).... zo niet, dan is er echt nog wel wat voor te zeggen hoor.

Edited by Guest
Posted

Ja NepZeb, je betoog klopt. Ik heb op verzoek van leden aan het duurste model GD zitten pielen. En er juiste scales op gebouwd. En met het ijzer is niks mis. Alleen het is niks voor beginners. Voor het opredderen van shit als dit, dien je over een geëquipeerd werkplaatsje en het nodige vernuft te beschikken.

Als investering in topkwaliteit er niet in zit, laat GD links liggen en oriënteer je op de vintage markt. Waar je voor 35/40/50/60 € hele mooie 6/8ste dingen kan kopen. Ik weet dat. Want ik heb veel van die mooie dingen.

J

Posted
Ho Ho! In het algemeen is men communis opinio dat ik best wel een lieve man ben!

J

Haha en Joost die mening komt niet alleen van menig forumlid, maar ook gegarandeerd van je lieve vrouwtje ;) en daarbij ben je ook nog hééél aardig :lol: