Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

"Ulrik is ondertussen in overweging gegeven de productie van Koraat V in aanvang te nemen. Moet iets worden a la Koraat IV maar dan met een Spanish point. Over de spine versiering wordt nog nagedacht.

Welk model scales ik in mijn hoofd heb, houd ik onder de pet. Maar in ieder geval met een voering. En de Mallee Burl uiteraard.

Unquote

Edited by Guest
Posted

Ha Nox!

De stelling kan ik een beetje ontzenuwen. Soms pak ik in een scheerbeurt bij de eerste pass de een en bij de tweede pass een andere. Na enig nadenken. Na jaren kan je jezelf permitteren je over te geven aan dergelijke decadenties. ;)

J

P.S. Ik heb immers mijn messen niet alleen voor het eindresultaat maar vooral om er klotenderwijs mee tot een eindresultaat te komen.

Posted
Joost je weet dat je maar 1 mes per keer kan gebruiken?

Ik las hier eerst "elk mes maar 1 keer kan gebruiken".

Posted
Joost je weet dat je maar 1 mes per keer kan gebruiken?

Ik las hier eerst "elk mes maar 1 keer kan gebruiken".

Dat zou dan weer redelijk aansluiten bij de koop drang van Joost.

Joost ik ben wederom zeer nieuwsgierig naar het eindresultaat. Ik reageer niet met grote regelmaat op je topics, maar met enigszins voyeuristische inslag volg ik je creaties op de voet.

Posted
Soms pak ik in een scheerbeurt bij de eerste pass de een en bij de tweede pass een andere. Na enig nadenken.

Succes met het tot een mooi geheel brengen van het alweer 5de exemplaar!

Als je bij een scheerbeurt wisselt na de eerste pass is dat dan gewoon omdat je dat zo wil of omdat het resultaat je die dag tegenvalt? Je hebt het immers over "na enig nadenken"? Het is mij ook al een paar keer voorgevallen dat ik naar een ander mes greep omdat het gewoon niet optimaal voelde die dag en het rare is dat achteraf bleek niks mis te zijn met het mes want de volgende scheerbeurt verliep weer helemaal top. Zal wellicht met de stand van de maan te maken hebben....

P.S. Ik heb immers mijn messen niet alleen voor het eindresultaat maar vooral om er klotenderwijs mee tot een eindresultaat te komen.

Kies je woorden voorzichtig beste scheervriend, men kon er wel eens uit concluderen dat je na al die jaren nog altijd aan het kloten bent om jezelf glad te krijgen :lol:;)

Posted
Over de spine versiering wordt nog nagedacht.

Welk model scales ik in mijn hoofd heb, houd ik onder de pet. Maar in ieder geval met een voering. En de Mallee Burl uiteraard.

Als je verder gaat in je eigen stijl qua handvaten zou dit volgens mij niet misstaan:

rasiermesser_auftrag_4.jpg.small.jpg

rasiermesser_zierr0025fccken_fertig_1.jpg.small.jpg

Posted

Kies je woorden voorzichtig beste scheervriend, men kon er wel eens uit concluderen dat je na al die jaren nog altijd aan het kloten bent om jezelf glad te krijgen :lol:;)

Unquote

Voorzichtig mijn woorden herkiezend concludeer ik dat ik aan de messen zit te kloten doch niet er mee! :)

J

Posted
Over de spine versiering wordt nog nagedacht.

Als je verder gaat in je eigen stijl qua handvaten zou dit volgens mij niet misstaan:

rasiermesser_auftrag_4.jpg.small.jpg

rasiermesser_zierr0025fccken_fertig_1.jpg.small.jpg

Ron,

Over de door jou gepresenteerde vijlwerken aan de bovenkant van de tang ga ik nadenken.

De door jou getoonde afbeelding van het vijlwerk op de rug is dat van de special (eenmalig stuk) die Ulrik heeft gemaakt en wordt tentoongesteld in zijn Galerie Album 3. Dit ontwerp had ik al gekozen voor Koraat IV. Naar aanleiding van die keuze deelde Ulrik mij op 20 juni j.l. mede:

"Den Kullenrücken kann ich aber nicht ganz so ausführen wie in Album 3. Das Messer aus Album 3 ist nämlich ein Einzelstück und hat einen rechteckigen Rücken. Dadurch sehen die Kullen anders aus, als bei einem runden Rücken. Es sieht aber sehr ähnlich aus: http://www.koraat-knives.at/4.jpg

Oder ich schleife den Rücken eckiger, dann wird aber die Breite des Messers nur noch knapp 8/8 breit sein.

Het is dus voor Koraat IV de at/4.jpg geworden. Ik kan besluiten diezelfde Kullen te nemen doch zoals door Ulrik medegedeeld, de rug hoekiger laten slijpen maar dan geef ik wat 8/8/ste breedte prijs.

J