Jump to content

Recommended Posts

Posted

Die cowboys zijn gek, dat wist ik al langer (jaren samengewerkt met ze in het beroepsleven) maar zo drijven ze toch wel de zaken ten top.

$300 voor een filarmonica in deze staat? :shock: En dan nog opmerkingen dat het een faire prijs is?

P7130350_zps6fd2ec9f.jpg

P7130348_zpsd4f39fa7.jpg

P7130344_zpsb31b50fd.jpg

Als je weet dat deze messen 20 jaar terug voor minder dan 30 euro nieuw te krijgen waren ......

Joost heeft gelijk, de markt is afgegraasd en je moet of heel veel geluk hebben of heel veel geld willen spenderen.

Of slim zijn en die messen opkopen die weinig of niet gekend zijn bij het grote publiek, daar zitten heel vaak ontzettend fijne scheerders tussen waar menig bekende naam niet kan aan tippen.

Posted

Bij een andere hobbie van mij, Polaroid fotografie, heb ik dat ook zien gebeuren. Camera's die ik een paar jaar geleden voor twee tientjes kon kopen (en daarvoor zelfs voor een paar euro) staan nu voor een paar honderd te koop.

Ebay en marktplaats zijn al lang de vindplaatsen niet meer. Ik moet het hebben van vrienden van vrienden van een kennis die nog een camera op zolder heeft of een rommelschuur ergens in een dorp, kleine rommelmarktjes.

Ik heb dan ook besloten niet actief op zoek te gaan maar oude scheermessen. Als ik er tegenaan loop is het gaaf maar voor nu richt ik mij toch op nieuwe messen. (Een Koraat ofzo haha)

Posted

Het ervoor vragen is éen ding, maar de echte zot is de gek die het ervoor neerlegt natuurlijk. Uiteindelijk zijn het de kopers die bepalen of de prijs het waard is.

Posted

Ik zag een tijdje terug op marktplaats iemand 4 tientjes vragen voor een mes met een enorme hap eruit. Werd verkocht alsof het een juweeltje was.

Maar met een beetje zoeken zijn er echt wel leuke dingen te vinden, moet je wel bereid zijn het zelf op te knappen.

Posted
Het ervoor vragen is éen ding, maar de echte zot is de gek die het ervoor neerlegt natuurlijk. Uiteindelijk zijn het de kopers die bepalen of de prijs het waard is.

Richard, ik denk dat dat het hier niet uiteindelijk is dat de koper bepaalt of het de prijs waard is. Ik heb de indruk dat hij nu al de markt volledig heeft verpest. En de verkopers reageren daar pijlsnel op. Met name in de N.O.S. wereld is boven 6/8ste - doch zie hierna - de bok los. De gemiddelde 7/8ste heeft een prijsniveau dat ca. € 125,00 boven die van een 6/8ste ligt (als deze geen hype is; zie hierna).

Zelfs Revisor lust er pap van. Deze overigens zeer respectabele firma biedt nog maar tussen zijn rariteiten een fractie aan van de hoeveelheid 7/8sten die rond 2 jaar geleden in de aanbieding stonden. En 8/8ste is helemaal foetsie. En de prijzen daarvan zeker met 30/40% opgekropen tot een gemiddeld niveau op naar de € 298,00!! Mij bekruipt het gevoel dat ze kunstmatig het aanbod schaars houden.

Bijvoorbeeld, tot voor ongeveer 1,5 jaar geleden was er geen enkel aanbod meer van een Schulze, breder dan 6/8ste. Tot plotseling een jaar later de 7/8ste Schulze weer opduikt voor € 298,00 resp. €310,00!

Wat de hype en de bok die los is betreft, in de aanbieding is een 6/8ste! Dorko voor € 398,00 een 6/8ste Globusmen voor € 540,00 (ik heb er een, vintage) en . . . een 6/8ste Puma (met weliswaar houten doos) voor . . . . . .€ 570,00!!!

Hiermede vergeleken waren de dik 8/8sten Kroppies van jou en van mij, een koopie!

J

Posted

Ik ben het helemaal met je eens Joost, maar toch moet je je afvragen: als er niemand is die die bedragen ook daadwerkelijk neerlegt, zouden ze dan nog steeds gevraagd worden? Maar goed, die vraag gaat inderdaad twee kanten op. Als het niet voordeliger te vinden is dan wordt de keuze wel beperkt natuurlijk. Wat dat betreft ben ik me bewust van de ietwat versimpelde denkwijze die ik hier hanteer.

Posted

Het bovenstaande mes was binnen de vijf minuten verkocht!

Posted
Ik ben het helemaal met je eens Joost, maar toch moet je je afvragen: als er niemand is die die bedragen ook daadwerkelijk neerlegt, zouden ze dan nog steeds gevraagd worden?

Het antwoord is hiervoor door Ron al gegeven Richard! De bedragen worden zonder met de ogen te knipperen neergelegd! Die "niemand" van jou is er niet.

J

Posted

Man ik ben dolgelukkig. 'k word Rijk! Rijk zeg ik je! Fanstastisch verdienmodel is hier neergelegd. Verkoop roestige spullen aan Amerikanen.

En typemachines aan de Duitsers, maar dat is een ander verhaal.

Ik schud het hoofd, wetende dat ik er zelf aan mee doe :-)

Posted

Idd de markt voor scheergerij wordt verpest, mede door onszelf daar er steeds meer mensen bij komen die het "goedkope" scheren verkiezen boven de mach 5+. Dit drijft de prijs van bv een "ordinaire krabber" of open mes omhoog in no time. Ben er van overtuigd dat dit een tijdelijke iets is en er een Hoop " nieuwe" scheerders afhaken, de vraag naar scheergerij minder wordt en daardoor ook de prijzen weer dalen tot normale proporties.

Posted

Ik denk dat de prijzen binnenkort wel gaan dalen. Er gaan een hele hoop open messen op de markt gestort worden omdat ik een trend ontwaar. Namelijk die van het hele brede mes. Die worden tegenwoordig met bosjes besteld en opgehemeld. Dus de 5/8 en 6/8 messen zijn dan over en worden van de hand gedaan. :)

Posted

Denk dat de liefhebber elke maat die hij bezit lief heeft. Dus daar hebben de grotere maten maten geen invloed op. Denk dat je het meer moet zoeken bij scheerders die geheel stoppen die hun handeltje wil slijten op bv mp.

Posted

Precies Rolf! Dezelfde gedachte drong zich aan mij op maar ik dacht . . . . . laat maar even. . . het is warm en ver ;)

Ik drop mijn 6/8sten niet na alle energie die daarin is gestopt. En daar en boven, van de 5/8sten of daaromtrent zijn er miljarden geproduceerd.

Jan rap en zijn maat schoor zich daarmee. De (oude) voorraad aan redelijke vintages is nog zo groot dat hier eerder de aanbodzijde de prijs bepaalt. De enkeling die afscheid neemt van zijn hobby en aan deze mer à boire waarmede kanalen kunnen worden gedempt, zijn mesjes toevoegt, heeft geen invloed op het principe dat de marktprijs bepaalt.

Als je jezelf bezig houdt met 5/8sten en je wilt gewoon lekker klussen dan is er een bodemloze voorraad voor handen waarin zich geen marktbeweging voordoet.

J

Posted

Vergeet niet dat er nog honderdduizenden messen verborgen liggen onder een dikke laag stof op evenzoveel zolders op deze planeet.

En dan heb ik nog niet eens gehad over die andere planeten!!

Posted
Vergeet niet dat er nog honderdduizenden messen verborgen liggen onder een dikke laag stof op evenzoveel zolders op deze planeet.

En die roesten allemaal weg...

Posted

En dan heb ik nog niet eens gehad over die andere planeten!!

andere planeten? Ojee, zullen ze daar ook zeep maken???

Posted

Tuurlijk maken ze daar ook zeep......Groene!!!

En ze hebben er bier...... Ook met een groen label.

Maar als ik het goed gehoord heb importeren ze wel de D.E mesjes uit Holland.

Posted

Een niet te missen kans: slechts $800 voor deze Heljestrand, niet echt scheerklaar met wat watervlekken en verkleuring van het mes maar ah voor deze prijs kan je niet kieskeurig zijn hé!

attachment.php?attachmentid=474879&d=1405909598

Posted

Ik zag gisteren op de Italiaanse eBay nog een puma staan. Vergeleken daarmee heeft een grofgetande zaag nog een glad snijvlak. Allemaal happen uit het snijvlak. En gewoon €40 als openingsbod :shock:

Posted

Ha Ron!

Op de plaats in jouw bericht bestemd voor de afbeelding, neem ik die niet waar en lees daarvoor in de plaats "Afbeelding"

J