iwan073 Posted July 14, 2014 Posted July 14, 2014 Mijn Shave of the Day voor vandaag, maandag 14 juli 2014 Taylor of Old Bond Street - Eton College Shaving Cream Semogue Owners Club 2-Band Finest Badger 24mm Edwin Jagger DE89 "Barley" Feather mesje Floïd Blue After Shave
Razor77 Posted July 14, 2014 Posted July 14, 2014 Gillette Slim Feather SOC 2 band Proraso preshave groen BDF mysterio Proraso Splash
moxie66 Posted July 14, 2014 Posted July 14, 2014 Gillette Slim Astra SP (1) Semogue ltd 2013 Cerda DR Harris Arlington Dickinson's Witch Hazel Speick ASL
Johan Posted July 14, 2014 Posted July 14, 2014 Vanmorgen rustig aan gedaan, omdat ik eerst thuis kon werken (paar telefonische vergaderingen). Schick Krona krabber Polsilver SI mesje Omega 20102 kwast Monsavon Bol à Raser zeep Pitralon Classic aftershave De Pitralon vind ik toch echt wel dé klassieke geur.
Guest Posted July 14, 2014 Posted July 14, 2014 CJB met feather mesje Oude varkenshaar kwast Proraso white Pinaud clubman original
Robert79 Posted July 14, 2014 Posted July 14, 2014 Weber Classic handle Polsilve SI Muhle Silvertip fiber Pre shave Proraso groen Klar Kabinett TFS Bergamotto Neroli Forte ASB Na een lather gemaakt te hebben in de scuttle en de Pre shave opgesmeerd ging de Klar Kabinett erover heen en vervolgens scheren.Dit was de eerste keer dat de Polsilver SI in mn Weber krabber ging.Echt tevreden ben ik niet want ik liep een 5 tal nicks op in de mondhoeken en de hals.Blijkbaar is dit mesje(en ook de Astra's)te scherp voor mijn huid, maar wil deze combi nog wel een paar kansen geven.Gaat het niet werken, dan heb ik nog genoeg andere (en goedkopere)alternatieven. Het resultaat was wel BBS in 2 passes.
iwan073 Posted July 15, 2014 Author Posted July 15, 2014 Mijn Shave of the Day voor vandaag, dinsdag 15 juli 2014 Geo F. Trumper - Sandalwood Shaving Cream Semogue Owners Club 2-Band Finest Badger 24mm Edwin Jagger DE89 "Barley" Feather mesje Geo F. Trumper - Sandalwood Skin Food Hmmmm. Eigenlijk ruikt de Sandalwood scheercrème naar niets. Het is de Skin Food die zo geweldig ruikt. Dat is gewoon geweldig spul. De scheercrème presteert verder wel heel goed. Niets op aan te merken.
marco Posted July 15, 2014 Posted July 15, 2014 Omega 10019 Cella EJ de89l Lord ss (2*) Aluin Proraso splash Nivea sensitive asb Echt geen straf om het potje Cella op proberen te krijgen Ik kan al bijna de bodem zien, maar de zijkantjes zijn nog wel wat voller.
Marcel Posted July 15, 2014 Posted July 15, 2014 Simpson Case in best La Toja stick Gillette New Improved Tuckaway Feather Osage Rub / Vergulde Hand ASB
Okke Posted July 15, 2014 Posted July 15, 2014 ToOBS Lavender scheercreme LS scheerkwast Solingen best quality steel 13/16 Aluin Old Spice Orginal Het schuimkloppen gaat steeds beter. Het werd een dikke massa dat lekker smeert. Heb nu wat scheerzepen staan en blijf het leuk vinden te wisselen en uit te proberen. In 2 passes geschoren. Mijn wangen krijg ik niet goed glad. Ik denk dat ik de huid niet strak genoeg trek. Mijn hals voelt op sommige punten lekker glad. Op andere weer totaal niet. Ik heb bij de tweede pass geprobeerd een klein oppervlakte van het scheermes te gebruiken. Dit voelde beter en maakte het zelfverzekerder. De aluin vertelde dat de onderkant van mijn hals ook goed ingezeept moet worden. Vandaag de Old Spice Orginal van Noxa opgehaald. Vanuit het potje kon ik hem niet goed ruiken. Eenmaal op de hand spring de geur mijn neus in. Heerlijke geur! Het ruikt oud en kruidig
Johan Posted July 15, 2014 Posted July 15, 2014 Vanmorgen ... nu genoteerd terwijl ik in een web conference zit Schick Krona krabber Polsilver SI mesje Arko zeep Omega 10019 kwast Vitos "After Shaving" aftershave De Vitos is echt een aanrader!
Mesmer Posted July 15, 2014 Posted July 15, 2014 Best shave ever! Of in ieder geval tot nu toe. Helemaal glad, geen beschadigingen. Top douche Ralf Aust 6/8" Semogue 620 kwast TFS di'Vino scheerzeep Speick after shave Proraso after shave balm (de gewone) Festini Pereijsje
highlander78 Posted July 15, 2014 Posted July 15, 2014 Ator straight Proraso pre-shave Tabac Cream Aluin Tabac AS Scheren ging heel goed, totdat ik iets te overmoedig het mes onder de neus plaatste. Een mooie snee was het gevolg. Scheerbeurt helemaal afgemaakt met de straight, met een acceptabel resultaat.
marco Posted July 15, 2014 Posted July 15, 2014 @mesmer Gaat je gezicht niet waanzinnig plakken van zo'n festini?
Mesmer Posted July 15, 2014 Posted July 15, 2014 @mesmerGaat je gezicht niet waanzinnig plakken van zo'n festini? In het begin wel maar na een tijdje leer je de juiste hoek kennen en wordt de ervaring steeds beter.
Razor77 Posted July 16, 2014 Posted July 16, 2014 Gillette Black Beauty Feather SOC 2 bands Proraso Pre Shave Groen Cella Floïd Genuine
marco Posted July 16, 2014 Posted July 16, 2014 Mühle sf Klar Kabinett EJ de89l Lord ss (3*) Aluin Proraso splash Nivea sensitive asb Bvlgari Aqva Amara edt Wat is die Klar toch geweldig he!
Lampuhkap Posted July 16, 2014 Posted July 16, 2014 BAM! Week in 2en. Woodsy Wednesday! Vandaag lekker een beetje op de Sandalwood toer, Beetje classic geurtje. Setup: Pearl OC TTO SBF12 in Pearl stand met Personna Lab (2) Semogue 1305 TFS Barbe Blu Castle Forbes Cedarwood & Sandalwood ASB En in het haar vandaag: Reuzel Waterbased Ik was hier wel weer een beetje aan toe. Een lekker simpel, klassiek geurtje. Dus vandaag weer eens na vrij lange tijd de TFS Barbe Blu uit de kast getrokken. Dit is 1 van mijn eerste TFS zepen en volgens mij ook nog eens degene die het langst al bij me is. Heb het meeste allemaal wel eens in de collectie gehad. Heel zacht, subtiel Sandalwood geurtje. Heel licht houtachtig geurtje met een beetje licht zoet tintje eraan. Erg mild, dus kun je goed combineren met een wat sterker geurende aftershave. Vandaag ook de Semogue 1305 weer eens ingezet. Heerlijk grote, zachte varkenshaar kwast. Blijf met deze kwast toch regelmatig wisselende resultaten halen. In mijn geval wil niet altijd het schuim aanwezig blijven in de kwast. Eerste 2 passes zijn dan gewoon mooi dik en zacht en dan de 3e pass, dan lijkt het wel uit de kwast opgelost te zijn. Beetje jammer. Aan de zeep ligt het niet overigens, daar kan ik met iedere andere kwast wel prima resultaten mee behalen. Goed, back on-topic: de shave Ging op zich helemaal niet verkeerd. Keurige 3 pass BBS, geen wondjes, wel een stukje irritatie omdat ik de krabber op de kruislingse pass iets te stijl op de nek had staan. Dus dat vond ie niet zo heel lekker Zoals ik al zei, de eerste 2 passes gingen perfect. Mooi dik schuim in de kwast. Bij de 3e pass was het toch echt te dun, dus daar moest ik even wat zeep bij pakken. Was daarna weer prima De shave lekker afgerond met een drupje Castle Forbes. De geur moet ik nog een beetje aan wennen zo vanuit de fles. Als je hem eenmaal opdoet, zwakt ie al heel erg af. Licht sticky spul, licht vettig. Doet het overigens uitstekend verder. Koelde de irritatie goed af en verzorgt ook lekker. Geurtje is lekker mild, heb niet te klagen In het haar vandaag, het laatste beetje van mijn Reuzel Waterbased. Werkte best lekker mee vanmorgen, alles netjes in model. Begint nu (4 uur later) een beetje af te zwakken en licht in te zakken en op sommige plekken losser te worden. D'r zit nog voor 1~2 dagen in het blik, daarna is ie gelukkig op. Verder wens ik jullie allemaal een hele fijne, zonnige woensdag toe!
Mesmer Posted July 16, 2014 Posted July 16, 2014 In het haar vandaag, het laatste beetje van mijn Reuzel Waterbased. Mijn vriendin en een dertienjarig pubermeisje hebben unaniem besloten dat deze Reuzel stinkt haha. Ik vind het zelf wel lekker ruiken en ook prima presteren. Dus tsja.. Als die twee in de buurt zijn laat ik het maar even staan.
Robert79 Posted July 16, 2014 Posted July 16, 2014 Weber classic handle Polsilver SI 2* muhle silvertip fiber Bartex Proraso groen scheercreme Bergamotto Neroli forte Aluin Vandaag eigenlijk dezelfde problemen als gisteren.Wel een BBS in 2 passes maar wel weer 3 bloedpunten die precies op dezelfde plek kwamen als gisteren met ook een beetje een burning gevoel en een beetje irritatie.Ik probeer juist het uiteinde van de steel te pakken om zo min mogelijk druk uit te oefenen.....zucht. Wel heb ik het idee dat dit mesje nog een drietal beurten mee gaat en dat is nou juist zo jammer.
marco Posted July 16, 2014 Posted July 16, 2014 Het geheim is dat wanneer je denkt dat je ontzettend weinig druk zet, dat je dan nòg minder druk moet zetten....
3gor4 Posted July 16, 2014 Posted July 16, 2014 In het haar vandaag, het laatste beetje van mijn Reuzel Waterbased. Mijn vriendin en een dertienjarig pubermeisje hebben unaniem besloten dat deze Reuzel stinkt haha. Ik vind het zelf wel lekker ruiken en ook prima presteren. Dus tsja.. Als die twee in de buurt zijn laat ik het maar even staan. Beste waterbased pomade die ik tot nu toe heb gehad. Murrays edge wax!! Ruikt heerlijk zoet, prima houvast gedurende de dag, blijft zacht, flinke shine en wast goed uit. Dat in tegen stelling tot american crew die prijzig is. Layrite die hard wordt en geen shine heeft en ook nog eens duurder is. Nog meer lui hier die pomade gebruiken?
Johan Posted July 16, 2014 Posted July 16, 2014 Het geheim is dat wanneer je denkt dat je ontzettend weinig druk zet, dat je dan nòg minder druk moet zetten.... Bloedpuntjes en irritatie klinkt inderdaad als teveel druk of een niet-optimale scheerhoek. Ik ben nu ook een Polsilver SI mesje aan het testen, en ik moet zeggen dat ik het een behoorlijk soepel mesje vind.
marco Posted July 17, 2014 Posted July 17, 2014 Omega 10019 Cella EJ de89l Lord ss (4*) Aluin Osage Rub Nivea sensitive asb Zo, die Osage Rub.... Yeeeeeehaaaaaaaa! Wat een verkoeling!!! Kreeg er spontaan traanogen van! Heerlijk! Ik wilde eigenlijk meteen Cool Fix overheen smeren, maar Eric had me aangeraden om dat nog maar even niet te doen.... Nu begrijp ik dat. Maar natuurlijk moet ik dat wel binnenkort proberen.... Super!
Recommended Posts