Jump to content

Recommended Posts

Posted

Mijn vrouw is vandaag ziek, dus toen ik vanmorgen me ging scheren om naar het werk te gaan was mijn dochter van 11 maanden in de badkamer met me.

Je kon erop wachten dat dit natuurlijk verkeerd zou aflopen. ;)

Ik schoor me met de fatip grande met een feather blade. Nu zit er bij de fatip de hoekjes van het mesje onbeschermd en toen mijn dochter me aan mijn been trok en ik naar beneden keek en niet goed opgelet is dit hoekje in mijn wang geduwd. :o

Natuurlijk op te lossen met een stippen.

Maar nu dacht ik ben ik de enige die zo'n fout maakt of zijn er nog andere :D

Ik hoor graag jullie verhalen hoe het fout ging. :lol:

Posted

Geen kinderen hier. Maar wél een vrouw, die gaat lopen stofzuigen op het moment dat ik rustig denk te gaan scheren.

Posted

Ik heb me jaren geschoren met kleine kinderen om me heen. Wen je vanzelf aan. Houdt ook vanzelf weer op ;)

Als ze wat ouder zijn vinden ze het leuk om een "witte neus" te halen :D

Posted

Hier ook kleintjes. Scheren met een straight doe ik niet als ik weet dat ze de badkamer in kunnen schieten, verder heb ik er geen problemen mee gehad. Al het scherps zit achter slot en grendel of hoog aan de muur. Oude mesjes gaan een container in. Zomaar een DE mesje tegenkomen zal ze dus niet gebeuren.

Posted

Hier 1 van 5 maanden... Scheren is bij mij altijd 's avonds en dan meestal ook met hindernissen haha.

Je staat net je zeep te kloppen... blehhh vanuit de babykamer, even heen en weer en weer door.

Je zeept je net in voor de 1e pass, blehhh.... etc etc ;)

Gelukkig heeft ze dit alleen 's avonds en niet overdag haha, in de ochtend scheren is voor mij helaas geen doen, dan ga ik er om 5:15 namelijk al uit en is het zeker te vroeg. Ach ja, het komt vast wel goed over een tijdje ;)

Posted

Geen kinderen maar er durft wel eens een van de katten op m'n schouder springen terwijl ik aan het scheren ben, vind ik niet erg alleen als ze dan ook nog kopjes geven zitten ze onder het schuim :-)

Posted

Hier geen kleine kinderen meer, als ik me in de middag scheer heb ik kans dat docher lief de badkamer in komt lopen om uitgebreid te gaan douchen, resultaat beslagen spiegel.(dat kind heeft altijd haast door haar verkeerde planning) Dus dat doen we niet meer op dat tijdstip. Scheren doe ik dus meestal net voor het avond eten, is moeders bezig met de maaltijd en kan ik ongestoord mijn gang gaan.

Posted

Ik heb mijn kinderen (bijna 4 en 5) vanaf dag één duidelijk gemaakt dat de scheermessen van papa héél scherp zijn en dat ze daar ook absoluut en onder geen beding aan mogen komen. Dit mag alleen met papa er bij. Dit doe ik dan ook regelmatig spelenderwijs. Ik maak schuim voor ze en "scheer" ze, of laat ze dit zelf doen. Ze vragen dan zelf al: er zit geen mesje in hè papa, want dat doet heel auw? Mijn DE mesjes liggen gewoon in het kastje, en twee krabbers en twee open messen op de wastafel. Door ze hier spelenderwijs mee te confronteren leren ze het gevaar ervan onderkennen. Wil niet zeggen dat ze nooit eraan zullen zitten, maar ze zijn zich nu al bewust van het feit dat ze heel scherp en dus gevaarlijk zijn.

Tijdens het scheren met de krabber maak ik me niet zo druk over rondrennende kinderen. Met het open mes ben ik wat voorzichtiger. Maar ook zonder rondrennende kinderen snij ik me wel hoor :D . Meestal komen ze vol bewondering en in stilte kijken ;). Overigens sta ik doordeweeks al om 4.50 uur in de badkamer, en dan ligt het grut nog diep te slapen.

Posted

Hoi,

Hier geen kleine kinderen meer maar wel kleinkinderen waarvan de jongste net een jaar is, die regelmatig bij opa en oma logeren. Vroeg in de ochtend scheren is voor mij geen optie omdat ik om 04:40 op moet dus dat wordt meestal later op de avond en als die kleintjes dan bij ons zijn liggen ze altijd al in bed. Verder hebben wij nooit zo vaak last van wakker wordende kleinkids of ze moeten toevallig een keer ziek zijn of zo.

Verder is ons hele huis beagle- en kleindkind proof, tenminste, we hebben een serieuze poging ondernomen.

dog-graphics-beagles-092516.gif

En denk nou niet dat beagleproof zal wel meevallen, nee met een beagle als onze Tobi, de jongste van de twee die we hebben, moet dat soms aan strengere normen voldoen dan bij kinderen... :roll:

Posted

Mijn kleine is 6 maanden, moet het er een beetje om heen plannen maar verder geen hinder van.

Posted

Ik scheer in principe alleen als de kleine in bad zit. Stel ze loopt los en er gebeurt hetzelfde als bij Kamp, maar ik laat van schrik mijn krabber op haar hoofdje vallen...

Messen bewaren waar kinderen erbij kunnen? Nooit!

Je moet beseffen dat een kind niet denkt en handelt als een volwassen mens. Wij weten dat iets gevaarlijk is en herkennen dat gevaar dan ook in verschillende situaties.

Bij kinderen, vooral als ze heel jong zijn, werkt dat anders. Die weten dat iets gevaarlijk is, omdat ze dat hebben geleerd, naar herkennen dat gevaar niet altijd.

Mijn dochtertje weet bijvoorbeeld dondersgoed dat auto's en de weg gevaarlijk zijn. Toch probeert ze soms in haar enthousiasme en/of speelsheid de weg op te rennen. Simpelweg omdat haar kinderhersentjes op dat moment niet bezig zijn met gevaar en het dus niet herkennen. Dat is de taak van de ouders namelijk, je kinderen beschermen.

Stel je voor je kind is wat ouder en wil zich ook wel eens scheren net als papa. Vroeger deed ik dat ook stiekem, maar dan met een "veilige" Gillette G2.

Wat kan er wel niet gebeuren als je kind een straight of aggresieve krabber pakt? Als het meevalt een sneetje, of iets erger misschien en er ligt een stukje vinger of oorlel af. Of hij zet met het mes te veel druk op zn keeltje.

Op dat moment herkent het kind in zn enthousiasme en speelsheid het gevaar niet en ontstaat er een levensgevaarlijke situatie.

En dan kan je alleen nog maar denken: had ik nu maar.....

Dus, laten we eerlijk zijn; hoeveel moeite is het nou om gewoon gevaarlijke spullen goed op te bergen?

Andere gevaren worden toch ook verborgen?

Ik wil over niemand oordelen, maar besef wel dat er altijd iets mis kan gaan en dat kinderen dus nog niet als volwassenen denken....

Posted

Ik persoonlijk zou mijn messen ook buiten het bereik van kinderhandjes opbergen. Je kunt ze het 100x verbieden of waarschuwen maar vroeg of laat neemt de nieuwsgierigheid het over.

Maar ieder zijn keuzes natuurlijk.

Posted

Hier ook een kleine van 14 maanden. Hij begint al te lachen als hij me met een witte latherbaard ziet.

Gister hing hij aan m'n broek toen ik aan het scheren was, puur uit interesse.

Ik berg m'n spullen op de hoogste plank van een hoge kast. Zodat ik niet verast kan worden dat hij toch iets vast heeft.

Voorlopig maar beter voorkomen dan genezen:)

Posted

Met m'n 21 jaar ben ik nog lang niet aan kinderen toe. Ik heb wel een onwetende vader, dat dan weer wel. :)

Posted
Met m'n 21 jaar ben ik nog lang niet aan kinderen toe. Ik heb wel een onwetende vader, dat dan weer wel. :)

21 jaar! Ik had je pa kunnen wezen :mrgreen:

(in theorie dan :D )

Posted

Ik heb nog geen kinderen maar zou het ook hoog opbergen. Open scheermessen denk ik zelfs achter een slot of ik zou ze zelfs weg doen (heb nu ook alleen krabbers dus kan dat makkelijk zeggen ;) )

Als je kind wil spelen kun je hem natuurlijk wel een krabber zonder mesje geven.