Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik kan mij inmiddels al behoorlijk goed scheren met een straight. Voor later in het jaar staat een Koraat in de planning.

Voor nu en de komende maanden heb ik mij voorgenomen meer te leren over het scherp krijgen van mijn straights.

Ik heb een paddlesstrop met aan de lichte kant diamandpasta (volgens mij te veel maar daar kom ik later op terug want na een paar keer over die kant werd mijn mes er niet beter op.. Een hele boel keer over de donkere kant maakte het weer goed) en ik heb een SS 12k.

Zal op termijn nog wel meer bij komen op advies van de heren hier.

Als eerste, volgens mij geen dure, aanschaf zit ik te denken aan een loepje om goed te kunnen zien wat de uitgangspositie is en wat een heel aantal keren stroppen en de 12k steen precies doet.

Ik zit nu hier te kijken: http://www.loepenshop.com

Wat is handig? Een zakloep of een opzetloep of wellicht nog een ander type en naar welke vergroting zou ik moeten kijken?

Concrete tips zijn ook van harte welkom

Posted

Een microscoop!!

Ik heb deze op aanraden van Michigalex. Heb er nog niet veel mee kunnen spelen maar hij doet het prima, met een beetje oefening zie je haarfijn alle krassporen van de steen.

Posted

Een gewone juweliers loep die 10x vergroot is afdoende om je bevel te bekijken.

Heb er zelf een gekocht op een klokken beurs in houten,4 euro heb ik ervoor betaald.

Gr ton

• 2 weeks later...
Posted
http://www.vergrootglas-shop.nl/Inslagloepen-Triplet/Belomo-Triplet-Loupe.html?XTCsid=d2d0fbe62d6e66e8791b6374e27421bd

Deze gebruikt buffel en vond ik net iets fijner kijken dan degene die ik heb. Zou minimaal 20x nemen

Het is deze geworden. Volgens mij is dit eentje die voor mij uitstekend zal voldoen en daarnaast is een belangrijke reden dat digitaal en scheren met een straight bij mij niet samen gaan. Tijdens mijn werk loop ik rond met telefoons, ipad, laptop.. thuis fotografeer ik analoog, rij ik een oldtimer en scheer ik met een straight. Ook al is het waarschijnlijk beter, voor mij passen daar geen lampjes, usb kabels en batterijen bij.

Posted

Kun je misschien eens proberen een foto te maken van de vergroting met de loep? Ik ben benieuwd hoeveel detail je kunt zien met 20x.

Posted

Zodra de loep binnen is zal ik een fotootje maken met een.. ehm... toch maar digitale camera ;)