joostmoree Posted July 13, 2014 Posted July 13, 2014 Zie pagina 9 en 10 van de thread: Aanloop tot Koraat IV; voering; Mallee Burl En, vanavond naar de stenen! J
joostmoree Posted July 15, 2014 Author Posted July 15, 2014 (edited) De Koraat de inmiddels bekend slijping meegegeven. Het bouwen van een bevel kostte aanzienlijk meer tijd met 2K dan de vorige messen. Koraat IV kwam zo goedmoedig aan dat ik onder het werken ermede niet hoefde af te plakken om veiligheidsredenen. Het is fantastisch om op een near wedge een facet te bouwen dat je na het polijsten met een breedte van ca. 0.6 mm je tegemoet glanst. De Rasur was zoals bij zijn soortgenoten. Buiten iedere competitie! Ulrik is ondertussen in overweging gegeven de productie van Koraat V in aanvang te nemen. Moet iets worden a la Koraat IV maar dan met een Spanish point. Over de spine versiering wordt nog nagedacht. Welk model scales ik in mijn hoofd heb, houd ik onder de pet. Maar in ieder geval met een voering. En de Mallee Burl uiteraard. J Edited July 15, 2014 by Guest
joostmoree Posted July 15, 2014 Author Posted July 15, 2014 Terzijde, ik zal deze thread niet meer gebruiken voor de Koraat V. doch ter wille van de duidelijkheid een nieuwe openen met de titel: Koraat V Joost. J
Recommended Posts