Timbo35 Posted July 11, 2014 Posted July 11, 2014 Als ik mij ATG op mijn kin scheer blijft de krabber vast hangen in de haren, iemand ervaring mee?
Snuff Posted July 12, 2014 Posted July 12, 2014 Komt bij veel mensen voor, het vraagt om een heel scherp mesje, heel korte bewegingen maar toch met een zekere snelheid echter zonder druk uit te oefenen en een goed aangespannen huid. Bij mij werkt ATG best met een niet te dik veel water bevattend schuim. Een ietwat schuin opwaarts (naar rechts of links) scherende beweging werkt vaak makkelijker dan echt noord - zuid.
Noxa Posted July 12, 2014 Posted July 12, 2014 Ik doe de kin ook net niet loodrecht ATG maar ik kantel het mesje een paar graden zodat je ergens tussen ARG en XTG in zit.
Johan Posted July 12, 2014 Posted July 12, 2014 Iets andere hoek, korte haaltjes, geen druk (maar dat zou vanzelfsprekend moeten zijn), en goed glijdend schuim. Ik doe eigenlijk alleen in de weekends een ATG scheergang; doordeweeks vind ik twee goed genoeg.
Timbo35 Posted July 12, 2014 Author Posted July 12, 2014 Met een goed glijdende schuim, stuitert het mesje eroverheen, dus ik denk ook gewoon een scherper mesjes, ATG is mij iig nog nooit volledig gelukt.
Frank Posted July 12, 2014 Posted July 12, 2014 inderdaad een andere hoek hanteren. Zo krijg je een snijdend effect.
cutthroat Posted July 14, 2014 Posted July 14, 2014 Is denk ik inderdaad een kwestie van een scherp mesje en dan met snelle korte haaltjes zonder druk (het zogenaamde "buffing") proberen te scheren. Als dat niet helpt heb je staaldraad uit je kin groeien en kun je, zoals eerder ook al genoemd, onder een iets schuinere hoek proberen te scheren. De tip van Snuff is trouwens ook een goede. Bij een te dik schuim kan je krabber vollopen en dat scheert niet zo best. Succes!
Timbo35 Posted July 14, 2014 Author Posted July 14, 2014 ik heb idd een baard, type staaldraad, mesjes gaan maar 2 a 3x mee.
Recommended Posts