Leander Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 nu me scheertechniek is verbetert heb ik het feather mesje een 2e kans gegeven. het ging nu veel beter,ik ben super glad en dit wordt samen met de astra mijn mesje. geen last van razor burn,meer het is wel wat rood in de hals maar daar heb ik altijd wel last van gehad ook een sample gebruikt van de muhle aftershave balsem,maar dit is niet mijn geur,het is een beetje citrus achtig
Henkiepenkie Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Mooi Leander. Ik denk dat het Feather mesje de favoriet gaat worden van je. Het is scherp (is voor scheren ideaal) en de standtijd is over het algemeen ook beter dan de rest.
Henkiepenkie Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Zie het hoe lang scherpte (om goed te snijden) stand houd. De benaming standtijd wordt veel gebruikt voor snijgereedschap in de industrie.
CeesT Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Hoi, Ik merk dat die Feathers vlijmscherp zijn en ik heb ze al een paar keer geprobeerd maar voor mij werkt het niet. Ik vind het regelrechte ondingen ze scheren voor mij niet comfortabel. Ik heb liever een Rapira of zo. Maar scherp zijn ze wel die Feathers.
Razor77 Posted July 11, 2014 Posted July 11, 2014 Mijn favoriete mesje. Veel soorten geprobeerd maar feather werkt het lekkerst voor mij. Geen irritatie en goed glad. Belangrijk is de kop het werk te laten doen, absoluut geen druk zetten.
Tjebbe Posted July 11, 2014 Posted July 11, 2014 Laatste dagen gebruik ik het Feather mesje in mijn iKon Slant en dat is toch wel een erg doeltreffende combinatie! 'Geen druk!' is hierbij wel een belangrijk mantra... Nu mijn techniek een beetje op orde is, haal ik hiermee toch wel het beste resultaat.
Bass Posted July 11, 2014 Posted July 11, 2014 Ik vind de Feather mesjes niet fijn. Te scherp misschien? Dorco vind ik te bot en de rest zit er tussenin. Die rest scheert allemaal ongeveer even goed. Vanochtend geschoren met een nieuwe Rapira. Daarvoor had ik een dag of vier (misschien vijf, ik houd het niet zo bij) een Personna. Het is me allemaal lood om oud ijzer (rare uitdrukking, zeker als het om scheermesjes gaat).
Recommended Posts