Bunny Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Hallo scheerfreaks! Ik scheerde mij altijd met een elektrisch Philips apparaat waar ik nooit naar uit keek want ik zat altijd onder de razor burn. Daarom ook maar 1 a 2 keer per week scheren. Ik ben in de zomer van 2012 begonnen met het verdiepen in het klassiek scheren. Toen veel gelezen op andere fora en vervolgens het volgende besteld: Bluebeards Revenge pre shave olie Bluebeards Revenge scheercrème 100ml Bluebeards Revenge after shave balm Edwin Jagger aluinblok Edwin Jagger scheerkwast dashaar/bestbadger zwart M Edwin Jagger klassiek scheermes chroom Merkur double edge scheermesjes Derby sample pack Edwin Jagger scheerkom porselein zwart Mijn huid is ontzettend gevoelig en scheer daarom ook maar 1 pass (WTG), als ik daarna nog een pass WTG of XTG doe heb ik al heel snel last van wondjes. Maar met 1 pass voelt mijn huid nog zo grof aan en wil graag ook een wat gladder scheer resultaat, nu heb ik 3 vragen voor jullie? Welke mesjes raden jullie mij aan? scherper of minder scherp dan de merkur of Derby? Wilde zelf al de Feather gaan proberen Welke scheercrème raden jullie mij aan? Ik zie door de bomen het bos niet meer, kwam hier ergens Jermyn Street Sens al tegen welke ik wel wil proberen. Nog meer scheercrème's die ik moet proberen? Welke after shave raden jullie mij aan? hetzelfde verhaal als hierboven de Bluebeards Revenge vond ik wel fijn ruiken maar wil ook wel eens wat anders proberen. Ik hoop dat jullie mij een beetje in de goede richting kunnen helpen
Snuff Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Bluebeards Revenge pre shave olie Persoonlijk vind ik pre shave olie niet nodig, beste resultaat heb ik altijd met eerst het gezicht wassen met een zachte natuurlijke zeep (om van olierestjes en vuil op het gezicht af te raken) en zie het nut niet in om dan weer olie op m'n gezicht te smeren. Bij mij is het resultaat altijd minder bij gebruik van maar dat ligt per persoon anders. Edwin Jagger scheerkwast dashaar/bestbadger zwart M Nogmaals persoonlijk maar ik vind de silvertip een stuk beter dan de best badger van EJ. Beetje ruw op het gezicht. Edwin Jagger klassiek scheermes chroom Ik neem aan dat dit dan de EJ86 is? Een heel goed krabbertje! Merkur double edge scheermesjesDerby sample pack Twee mesjes die mij absoluut niet liggen maar ook een van de onderwerpen waarbij het onmogelijk is een ander te adviseren. Kun je eindeloos over discussiëren. Bij een of andere shop een aantal samples bestellen en uitproberen. Mijn huid is ontzettend gevoelig en scheer daarom ook maar 1 pass (WTG), als ik daarna nog een pass WTG of XTG doe heb ik al heel snel last van wondjes. Maar met 1 pass voelt mijn huid nog zo grof aan en wil graag ook een wat gladder scheer resultaat, nu heb ik 3 vragen voor jullie? Of het ligt aan de mesjes die je gebruikt of aan je scheertechniek, de Edwin Jagger krabber is niet bepaald agressief dus daar zou ik het niet direct zoeken. Je kan voor een heel milde krabber gaan zoals de Feather AS-D2 maar dan ben je wel veel geld kwijt en weet je nog altijd niet of het zal bevallen. Zou eerst alle andere variabelen uitzoeken want daar ligt het volgens mij aan. (teveel druk op het krabbertje waarschijnlijk of verkeerde scheerhoek). Welke mesjes raden jullie mij aan? scherper of minder scherp dan de merkur of Derby? Wilde zelf al de Feather gaan proberen Sample pack kopen en proberen, ik vind de Feather heel goed maar er zijn er evenveel die ze niet goed vinden. Welke scheercrème raden jullie mij aan? Ik zie door de bomen het bos niet meer, kwam hier ergens Jermyn Street Sens al tegen welke ik wel wil proberen. Nog meer scheercrème's die ik moet proberen? Waarom niet beginnen met wat goedkopere scheercremes die door velen goed bevonden zijn zoals Nivea, proraso, palmolive .... makkelijk verkrijgbaar en goed. Later kan je nog altijd meer geld gaan uitgeven aan duurdere (maar daarom niet altijd betere) scheercremes. Misschien ook eens kijken bij scheerzeep? Welke after shave raden jullie mij aan? hetzelfde verhaal als hierboven de Bluebeards Revenge vond ik wel fijn ruiken maar wil ook wel eens wat anders proberen. Onmogelijk te beantwoorden, alleen als je wat hints geeft over welke geuren je liggen of tegenstaan, moet het lang blijven hangen of niet, enz.... zullen de mensen je wat kunnen aanraden. Beetje bij beetje kom je er wel! Succes met de zoektocht
Bunny Posted July 9, 2014 Author Posted July 9, 2014 Bedankt voor je pb! mocht nog niet antwoorden dus dan maar zo Persoonlijk vind ik pre shave olie niet nodig, beste resultaat heb ik altijd met eerst het gezicht wassen met een zachte natuurlijke zeep (om van olierestjes en vuil op het gezicht af te raken) en zie het nut niet in om dan weer olie op m'n gezicht te smeren. Bij mij is het resultaat altijd minder bij gebruik van maar dat ligt per persoon anders. Die pre shave olie gebruik ik al een tijdje niet meer Nogmaals persoonlijk maar ik vind de silvertip een stuk beter dan de best badger van EJ. Beetje ruw op het gezicht. Heb je voor mij een linkje oid naar een (goeie) silvertip? Ik neem aan dat dit dan de EJ86 is? Een heel goed krabbertje! Nee is een DE89 Twee mesjes die mij absoluut niet liggen maar ook een van de onderwerpen waarbij het onmogelijk is een ander te adviseren. Kun je eindeloos over discussiëren. Bij een of andere shop een aantal samples bestellen en uitproberen. Ik heb ook het gevoel dat dat mijn mesjes niet zijn, welke samples zou ik sowieso moeten bestellen?
marzman Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Ik vond de groene Astra's altijd heel goed met mijn huid omgaan. Tegenwoordig heb ik er vaker een ander mesje inzitten (omdat ik varieren leuk vind en omdat er scherpere mesjes zijn), maar ik denk dat Astra's nog steeds heel hoog scoren als ik mesjes zou moeten rangschikken op mogelijkheid tot iritatie. Ze zijn al een stuk scherper als de Derby's. Ik vind nu Feathers het ook heel goed doen in mijn EJ DE86, maar toen ik net begon met DE-scheren vond ik Astra's fijner.
donnie Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Misschien de persona mesjes is proberen, zijn erg vergevensgezind maar wel heerlijk scherp en niet te duur... De Taylor of old bondstreet Jermyn street kan ik je erg aanbevelen, ik heb ook een gevoelige huid en moet wel zeggen dat ik met deze zeep(creme eigenlijk) ik daar geen last van heb. http://www.barbieredifigaro.nl/scheerproducten/scheerzeep-tobs-taylor-of-old-bond-street-jermyn-street-sens-150-g Qua aftershave kun je eigenlijk niet mis gaan met een floid, ook deze is te krijgen bij bdf http://www.barbieredifigaro.nl/after-shave-floid-amber-400ml-superprijs?search=floid
Bunny Posted July 9, 2014 Author Posted July 9, 2014 Thanks! Shit, zie nu dat ze pas in augustus weer versturen
Henkiepenkie Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Thanks! Shit, zie nu dat ze pas in augustus weer versturen Kun je nog even zepen en andere spullen uitzoeken. Overigens ben ik zelf erg gecharmeerd van de Tcheon Fung Sing Linea Intenso serie. Goede zeep met super scheereigenschappen die ook nog lekker ruikt. Om te proberen kun je de 50 ml verpakkingen nemen.
Bunny Posted July 9, 2014 Author Posted July 9, 2014 Ja behalve dat ik beetje laat ben met het bijhouden van mijn voorraad , ga ook bijna op vakantie Dan maar in twee bestellingen
3gor4 Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Het blijft een UEKAZ verhaal. Maar gek genoeg heeft het bij mij wel geholpen! Ik was namelijk begonnen met een zelfde krabber als jou EJ DE89, maar kreeg hier toch net niet de gewenste resultaat mee. Waar ik wat meer druk uitoefende om de haartjes beter te pakken kreeg ik last van onaangename razorburn. Nou ik al een paar weken ben overgegaan naar een 'agressievere' Muhle R41, krijg ik veel betere resultaat met veel minder razorburn. Je zal je dan wel misschien afvragen hoe dat komt. En ik kan je als antwoord geven dat ik persoonlijk met een agressievere krabber en een scherpe feather mesje automatisch minder druk ben gaan uitoefenen en daarnaast pakt zo'n agressievere krabber de haren beter dan zo'n milde krabber bij mij. Ik voel de mesje beter door mijn baard snijden, hoor het mesje haartjes pakken en krijg ik met minder passes een gewenste en aangename resultaat. Tevens vraag ik me af of er nog andere leden zijn die een soort zelfde ervaring hebben meegemaakt?
Marcel Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Yep, liever een agressieve krabber met een scherp mesje dan een milde krabber waarbij je meer passes nodig hebt. Ik heb anderen wel eens proberen duidelijk te maken dat dat bij mij beter werkt, maar dat stuitte regelmatig op onbegrip. "Dat kan toch niet!"
Bunny Posted July 9, 2014 Author Posted July 9, 2014 Interessant, ik ga het eerst proberen met andere mesjes en scheercrème (wel 1 factor per keer). Als daar niks mee veranderd kan ik altijd nog een andere krabber proberen
Snuff Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Tevens vraag ik me af of er nog andere leden zijn die een soort zelfde ervaring hebben meegemaakt? ik geef net als Marcel de voorkeur aan een agressievere krabber zoals de Joris, één pass is voldoende voor een aanvaardbare look, twee passes en alles is weg, super glad. dat gecombineerd met de mesjes die mij het meest bevallen hebben ervoor gezorgd dat door de jaren heen alle andere krabbertjes terug de stal verlaten hebben. Natuurlijk grijp ik nog liever naar een open scheermes maar dat is een andere zaak.
moxie66 Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 probeer ook je baardgroei in kaart te brengen. Scheer je wel echt wtg? zie afbeelding: ondanks dat mesjes heel persoonlijk zijn ken ik echt weinig mensen die graag met Merkur scheren. De Derby's zijn vooral goedkoop meen ik maar het is echt persoonlijk. Heb je Feathers liggen? dan zou ik ze zeker proberen. Na twee jaar denk ik dat je techniek wel op orde is. Zeep, tja dat is moeilijk. veel proberen, een Speick stick is onder de 5 euro en erg verzorgend. Ik ben geen fan van Proraso en ToBS Jermyn Street ruikt geweldig maar kan mijn gevoelige huid niet tegen. (gek genoeg). Tabac werkt ook erg goed als de geur je aanstaat. Als after shave bevalt mij een witch hazel heel goed, Thayers of Dickinson's. In Nederland moeilijk te krijgen. Of de Speick after shave lotion (ik heb geen banden met Speick maar vind het echt heel erg fijn...) Veel uitproberen dus..
Mesmer Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Omdat een aantal webshops met vakantie zijn kan ik je ook zeker de Speick after shave aanraden. Deze is te koop bij alle EkoPlaza winkels. Op het moment mijn favoriete after shave.
moxie66 Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Omdat een aantal webshops met vakantie zijn kan ik je ook zeker de Speick after shave aanraden. Deze is te koop bij alle EkoPlaza winkels. Op het moment mijn favoriete after shave. goed te horen, ben ook echt een fan. en de Nivea Sensitive ASB maar niet elke dag.
3gor4 Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Yep, liever een agressieve krabber met een scherp mesje dan een milde krabber waarbij je meer passes nodig hebt. +1 Natuurlijk grijp ik nog liever naar een open scheermes maar dat is een andere zaak. De denkbeeldige appel valt niet ver van de boom, denk ik. Naar mijn inziens blijft de principe hetzelfde, namelijk dat je met een zo scherp mogelijk voorwerp je baardhaartjes eraf snijdt zonder je huid open te snijden. Ik zie een open scheermes ook als een ultra agressieve krabber die niet vergevingsgezind is. En dat laatste is een agressieve krabbertje enigszins wel. Interessant, ik ga het eerst proberen met andere mesjes en scheercrème (wel 1 factor per keer). Als daar niks mee veranderd kan ik altijd nog een andere krabber proberen Natuurlijk, je moet het zelf ondervinden en lering trekken uit je eigen ervaringen.
highlander78 Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Ik heb altijd goede resultaten met Proraso. Vooraf de pre-shave, dan Proraso groen en als balsem Sul filo del Rasoio (en de onmisbare aluin). Dit was zeker aan het begin een goede setup als ik bij het experimenteren met andere producten m'n huid van streek had gemaakt. Feathers zijn fijn, maar niet mild voor de huid (bij mij iig).
3gor4 Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Proraso. Vooraf de pre-shave, Hoe gebruik jij je preshave van Proraso? Opsmeren, even tijdje laten inwerken en dan afspoelen om vervolgens schuim op je gezicht te kwasten. Of laat je je preshave zitten en daar overheen weer schuim kwasten? Het spijt me jongens dat ik deze vraag stel, maar ik kon even niet zo snel een topic vinden die over preshaves ging.
highlander78 Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Ik douche eerst en breng daarna de pre-shave aan. Dan maak ik mijn schuim. Vervolgens wangen weer beetje vochtig maken en schuim aanbrengen.
3gor4 Posted July 10, 2014 Posted July 10, 2014 Oke! Mijn ervaring met de witte proraso preshave is beter als ik het laat inwerken tijdens het opschuimen en daarna afspoel. Als ik het laat zitten en erover heen schuim, heeft het bij mij niet echt een fijne smerende werking.
cutthroat Posted July 11, 2014 Posted July 11, 2014 De preshave van proraso is, als ik het goed heb, bedoeld om de baard te weken. Dit effect merk ik het best als ik met een open mes scheer. De preshave van TFS is wat vettiger, en ik merk minder van het wekende effect. Maar dat kan ook aan mijn perceptie liggen, ik heb deze pas twee of drie keer gebruikt. Ik was mijn gezicht altijd eerst goed met een gewone handzeep of facial scrub, daarna proraso aanbrengen en in laten werken. Ondertussen klop ik dan een lekker schuimpje en strop mijn mes. Daarna proraso afspoelen met heet water en inschuimen. Spoel ik niet af, dan willen sommige zepen in meer of mindere mate "doodslaan".
3gor4 Posted July 11, 2014 Posted July 11, 2014 Ik heb nagenoeg dezelfde ervaring met de preshaves die je noemt. Ben er sindskort eigenlijk achtergekomen met het afspoelen van de proraso preshave. Na het inweken gaf het weldegelijk een verbetering tijdens het scheren. En het licht tintelende huid vind ik ook wel aangenaam. Al heb ik de tfs bergamotto nog maar drie keer gebruikt. En vond hem ook wat vettiger aanvoelen. Maar had het destijds niet afgespoeld. Dus die ga ik een dezer dagen weer eens proberen. Misschien kan het ook wel wezen dat de ene preshave bedoeld is om te laten zitten en de andere eraf te spoelen?
cutthroat Posted July 11, 2014 Posted July 11, 2014 Ik begon al te denken dat de ene preshave bedoeld is om de baard weker te maken, en de andere een vettig laagje op de huid aan moet brengen zodat je mes beter glijdt. Dat zou op zich wel jammer van de preshaves van TFS zijn, want die vind ik qua geur vele malen beter als de Proraso.
Bunny Posted July 12, 2014 Author Posted July 12, 2014 Vandaag 2 pakketjes mogen ontvangen Eentje van Mesmer met daarin Astra, Voskhod en Feather mesjes. (super bedankt!) Daarnaast nog een pakketje mogen ontvangen van scheerwinkel.nl met daarin de tobs Jermyn Street scheer crème en de witte Proraso after shave. Vandaag was het dus tijd voor een lekkere scheerbeurt. Bluebeards Revenge scheer crème met een Feather mesje en de Proraso als after shave. Damn wat scheert dat tienduizend keer beter met de Feather mesjes! Jammer dat ik ze niet eerder had gekocht, was altijd een beetje bang dat ze te scherp zouden zijn... Nog wel een beetje te enthousiast aan het scheren geweest, denk dat dat nog een kwestie van wennen is. Aan de geur van de Proraso moet ik nog wel even wennen (ondertussen paar uur laten schiet dat al aardig op ). Volgende stap is de tobs scheer crème uitproberen, kan niet wachten
Recommended Posts