CeesT Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 Beste scheervrienden, Ik ben de laatste tijd vrij fanatiek met het klassiek scheren en dan met name met de Safety Razor bezig zoals sommigen van jullie zullen weten. Dit gaat prima en in mijn ogen steeds beter. Informatie is er genoeg te vinden op het internet en niet in de laatste plaats door dit geweldige forum. Nou had ik op diverse plaatsen gelezen dat Mitchell's WoolFat een enorm goede scheerzeep is waar velen bij zweren. Je raad het al ik moest dat ook proberen. Afgelopen middag kwam het pakje binnen met daarin een puck WoolFat en nog wat snuisterijen. Ik kon uiteraard bijna niet wachten om mezelf te gaan scheren en deze nieuwe zeep uit te proberen. Dus na het eten eerst een goede douche en toen aan de gang met de WoolFat. Mooie lather en ik moet zeggen dat het scheren prima ging in een 3 pass shave. Mijn gezicht na het scheren zoals gewoonlijk met aluin behandeld en daarna ook net als gewoonlijk ingesmeerd met De Vergulde Hand aftershave balsem. Na een tijdje begon de balsem in te trekken en ik had me daar een brandend gezicht, tjeezus. Op zijn Brabants gezegd "ik had me doar un braandend bakkes ", daar ging een olifant spontaan van achteruit kuieren. Van pure ellende nog maar een keer ingesmeerd met balsem en nu begint het brandende gevoel een beetje weg te trekken. Het leek wel of ik met de Black&Decker Excenter in mijn gezicht had gezeten, dit heb ik in meer dan 30 jaar scheren nog nooit gehad. Ik heb verder ook niets vreemds gedaan, scheer me altijd maximaal. 3 x met een mesje en dat was nu ook niet ouder. Zelfde kwast gebruikt als anders gedoucht voor het scheren net als anders. Ik kan alleen bedenken dat de scheerzeep anders was dan normaal. Zou het daar aan kunnen liggen? Ik gebruik normaal toch ook 3 tot 4 verschillende zepen door elkaar. Heeft hier iemand ook deze ervaring met de "schapie schapie" WoolFat scheerzeep van mijnheer Mitchell?
Snuff Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 Ik heb er al jaren heel goede ervaringen mee maar ja dat zegt niks, ik heb ook wel eens zepen gehad die niet compatibel zijn met mijn huid en waar anderen lovend over waren. Ik zou het over enkele dagen nog eens proberen en kijken hoe het dan verloopt.
moxie66 Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 Lanoline kan de boosdoener zijn. Met name een in grotere hoeveelheden. Persoonlijk ben ik er allergisch voor en krijg vooral bij Musgo Real enorme uitslag. Bij MWF in mindere mate maar ik kan het niet twee keer achter elkaar gebruiken. Probeer het nog een keer (of enkele keren) om te kijken of het minder wordt. Lanoline is trouwens vet uit schapenwol.
talibeard Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 Klinkt inderdaad als overgevoeligheid voor lanoline. Daar hebben meer mensen last van maar het is nu juist het ingrediënt dat de naam "fat" rechtvaardigt.
CeesT Posted July 9, 2014 Author Posted July 9, 2014 Lanoline kan de boosdoener zijn. Met name een in grotere hoeveelheden. Hoi, Dat zou best kunnen natuurlijk. Het ergste leed lijkt nu wel geleden. Ik probeer het over een paar dagen gewoon nog eens. Vanmorgen bedacht ik mezelf net voordat ik gewoontegetrouw de fles after shave wilde pakken toch even... en heb maar balsem genomen. Dat leek me voor vandaag een beetje prettiger... .
miguelan Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Het kan aan de lanoline liggen. Een andere zeep die ook lanoline bevat is Haslinger Schafmilch. Men zou ook dit kunnen proberen om te bevestigen of de lanoline de boosdoener is. Anders, misschien ligt het aan een ander ingrediënt van de MWF. Laatste opmerking is dat mijn ervaring met MWF is dat het een totaal andere soort zeep is dan de rest. Het schuimen ervaar ik het anders en het gevoel op de huid ook.
donnie Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Mocht het de 2e x ook niks voor je zijn dan neem ik de puck graag van je over Cees
CeesT Posted July 10, 2014 Author Posted July 10, 2014 Mocht het de 2e x ook niks voor je zijn dan neem ik de puck graag van je over Cees Hoi, Kijk eens aan, liefhebbers genoeg dus. Mijn zoon zei ongeveer hetzelfde, die wil hem ook graag hebben als ik er niet tegen kan . Die kan trouwens niet tegen de Sandalwood scheercréme van ToOBS. Dat is trouwens weer een van mijn favorieten. Toch vreemd als ik er niet tegen zou kunnen. Over een dag of wat zullen we het weten want dan ga ik het gewoon nog een keer proberen.
CeesT Posted July 11, 2014 Author Posted July 11, 2014 Hoi, Ik weet dat twee keer posten achter elkaar eigenlijk niet is toegestaan (heb het in de regels nagezocht) maar het voorgaande bericht bewerken om een update toe te voegen zet ook geen zoden aan de dijk omdat het onderwerp dan niet "gebumped" wordt en dus ook niet zal opvallen. Dus Heren Moderaters als dit niet mag voeg de berichten dan maar samen en wees dan meteen ook zo vriendelijk om mijn welgemeende excuses te accepteren. -------- Update gebruik Mitchell's Wool Fat-------- Gisteravond, na de minder prettige ervaring van afgelopen week, zoals eerder gemeld in dit topic, toch de stoute schoenen weer maar aangetrokken en wederom de puck met Mitchell's Wool Fat maar tevoorschijn gehaald. Ik heb mezelf er wederom mee geschoren, nieuw mesje in de Safety Razor en ik moet eerlijk zeggen dan het branderige minder is maar een "ZwitserLeven gevoel" wat ik anders heb is het toch echt niet. Ik vrees dat deze puck een donatie gaat worden aan mijn zoon die er afgelopen week al om vroeg. Mitchell's Wool Fat is het voor mij dus blijkbaar niet. Gelukkig is er in scheerzeep- en crémeland zoveel keus dat ik tot in lengte van jaren zal kunnen kiezen tussen en variëren met met de meest uiteenlopende producten. Dus niet getreurd, op naar de volgende.
Marcel Posted July 11, 2014 Posted July 11, 2014 Voor een update een dag na de vorige post, lijkt een nieuw bericht mij prima. Jammer van de zeep maar er Is nog genoeg keuze aan andere uitstekende zepen.
donnie Posted July 11, 2014 Posted July 11, 2014 Helaas man, jammer dat je zoon hem lekker vind dan ga ik hem de volgende keer maar erbij bestellen haha.
wimbouman Posted July 11, 2014 Posted July 11, 2014 Toch maar even blijven proberen? Lanoline is inderdaad een bekende boosdoener, en verhalen over irritatie met lanoline houdende producten lees je wel vaker op de verschillende fora. Maar wellicht is drie keer scheepsrecht en kun je er toch aan wennen, wie weet. Ik ga ondertussen ook maar eens op zoek naar mijn MWF!
CeesT Posted July 12, 2014 Author Posted July 12, 2014 Helaas man, jammer dat je zoon hem lekker vind dan ga ik hem de volgende keer maar erbij bestellen haha. Hoi Donnie, Misschien dat mijn zoon er ook niet tegen kan, de appel valt misschien niet ver van de boom, dan zal ik tegen hem zeggen dat ik nog wel iemand weet die interesse heeft . Maar wellicht is drie keer scheepsrecht en kun je er toch aan wennen, wie weet. Ik denk dat ik het hier toch maar bij laat Wim, het is het me niet waard, wat een rotgevoel was dat. Kijk, als MWF nou de enige zeep op deze aardkloot was dan zou ik zeggen vooruit maar aangezien de mogelijkheden legio zijn zoek ik wel wat anders.
efsk Posted October 9, 2014 Posted October 9, 2014 Het lijkt erop dat ik m goed kan hebben. Heden voor het eerst mee geschoren, en vooralsnog nergens last van. Scheerbeurt zelf was prima. Waaruit maar weer blijkt: uekaz. Zo. Heb ik die ook eens gebruikt.
Robert79 Posted October 13, 2014 Posted October 13, 2014 Hier ga ik ook nog wel is een sample van nemen, ik heb tenslotte ook een gevoelige huid dus een sample lijkt mij verstandig.
Thorical Posted October 13, 2014 Posted October 13, 2014 Vandaag voor het eerst geschoren met MWF en dat ging perfect. Begonnen met een vrij droog Plisson synth. kwast en rustig opbouwen. Het een slick, verzorgend schuimpje waar m'n picolootje met rapira mesje overheen roetste. In 3 gangen bbs en ik snap nog steeds niet hoe mensen dat in 2 voor elkaar krijgen. Daarna ff afgemaakt met een korres aftershave VGC (geweldig spul trouwens) en ik was weer het heertje.
Recommended Posts