moxie66 Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 Heeft er iemand informatie over de scheermessen van Bastet? Ik heb een twee scheermessen set allebei 11/16 die samen in een eiken doos zitten. Helaas niet heel veel informatie gevonden alleen dat de winkel van Bastet in de Kalverstraat zat tot 1981. Ook heb ik gevonden dat sommige gemaakt zijn van Sheffield staal. Maar op mijn messen staat alleen de naam van de winkel. Ik moet ze nog opknappen en ze zijn niet heel bijzonder maar een twee scheermessenset is hopelijk de opmars naar een 7 dagen set.. Hier enkele afbeeldingen, alle informatie en tips is welkom.
Guest Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 Wees er zuinig op zoveel bastets vind je niet op het net.Er liep een treat op straightrazorplace een tijd terug over de bastets toen konden ze ook al niet veel vinden. Wel gaaf dat je er 2 gevonden hebt
efsk Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 Gut-rasiert heeft er ook een paar staan, daar hadden ze nog achterhaald: Firma T.F. Bastet. Chirurgische instrumenten en messen, van ca. 1876- ca.1931 In deze post http://www.gut-rasiert.de/forum/index.php/topic,24631.msg444845.html#msg444845 een foto waaruit staal uit sheffield blijkt inderdaad. Ze hebben ook nog een Platterlmesser van Bastet, met scales en platterl van ivoor.
moxie66 Posted July 8, 2014 Author Posted July 8, 2014 Dank voor de info en link. Had inderdaad al even op straightrazorplace gekeken. Ik zoek verder en laat het wel weten als ik iets vind. Ik ben in ieder geval al begonnen met het opknappen van het doosje. Hier de oude winkel:
Tony Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Goede vondst, zelf heb ik een Bastet uit Den Haag. Ik meen dat er twee vestigingen waren.
moxie66 Posted July 9, 2014 Author Posted July 9, 2014 Bedankt, goed te weten. Lijkt wel een soort van Bonnetterie voor messen of iets dergelijks. Gebruik je het mes? nieuwsgierig hoe het scheert..
Tony Posted July 10, 2014 Posted July 10, 2014 Het is een comfortabel scherend mes dat ook nog eens makkelijk te slijpen en onderhouden is. Ik verwacht geen problemen met jouw pas verworven buit. Succes, Tony
mr.SCHICK Posted July 4, 2021 Posted July 4, 2021 Bastaet was de Koninklijke levancier vd Konijnklijke Huis....dus een beetje bijzonder messen. Ik heb een scheer mes ( geen klap of barbier mes )...met deze naam, gr danny 1
Recommended Posts