SakasakaHeyhey Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 Beste mede-natscheerders, Ik kwam er achter dat ik mij nog niet heb voorgesteld op dit forum en schaam mij diep. Dus bij deze: Ik ben Remco 35 jaar, getrouwd en heb een zoontje van drie. Scheren was bij mij nooit een plezierige bezigheid; ik zag het meer als een noodzakelijk kwaad. Van mijn vader heb ik het niet meegekregen. Die klooide eerlijk gezegd maar wat aan met de goedkope cartridges en deed maar wat. Hij kon mij er niets over vertellen. Geen tips en trucs en do’s en don’ts. “ Gewoon inzepen en scheren” zei hij altijd. Ik kwam altijd gehavend uit de strijd. Snijwondjes en een roodgevlekte nek. “Ja, dan heb je iets verkeerds gedaan!” was zijn antwoord. En ik zei dan: “Wat doe ik dan verkeerd?” “Ik scheer mij op dezelfde manier als u” Ja ik was een beleefde puber haha. Ik kwam alleen niet verder. Dan krijg je van die goedbedoelde adviezen van iedereen. De philishave, de braun, de wilkinsons en gilettecartridgemesjes etc…ik schoot er alleen niets mee op. Ik heb wel alles geprobeerd en ben geëindigd bij de tondeuse. Ik liep altijd rond met een stoppelbaardje om er nog enigszins fatsoenlijk uit te zien…en toen leerde ik mijn vrouw kennen;-) Een echte Surinaamse met het Zuid-Amerikaanse temperament…en ja heren de liefde gaat echt door de maag Binnen een paar weken was ik zo veel aangekomen dat mijn broek niet meer dichtging, ja logisch wanneer je iedere dag 3 borden opschept. Het is ook zo’n lekker eten de Surinaamse keuken. Hoe ben ik uiteindelijk bij het DE-scheren uitgekomen? Komt indirect ook door mijn vrouw. Ik ben naar dezelfde kapper gegaan als mijn vrouw, een afro-kapper. Daar scheren ze met een shavette de lijntjes van je haargrens en wanneer je wilt, wordt je ook geschoren. Dat had ik laten doen en dat was voor mij de beste scheerbeurt die ik in mijn hele leven gehad heb. Gelijk al mijn vragen gespuwd en ook gevraagd waar ik terecht kan, een klein Turks groenteboertje, twee staatjes verder. Daar heb ik mijn eerste DE-krabber gekocht, een plastic supermaxx met een doos Derby Extra mesjes waarvan ik nog een hele voorraad van heb. Het beviel zo goed dat ik via Google bij Badger and Blade uit ben gekomen en heb mij flink ingelezen. Zo ben ik uiteindelijk ook bij de Nederlandse webshops uitgekomen en via BdF op dit forum. Erg leuk allemaal en wat is internet toch en fijn medium. Op deze manier informatie met elkaar delen is grandioos!
marzman Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 Dan bij deze ook een late welkom op het forum Remco Leuk verhaal.
Henkiepenkie Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 Nou Remco, Hartelijk welkom natuurlijk maar dat weet je al.
donnie Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 Welkom kerel, super leuk om te lezen, vooral de turkse groenteboer haha. Wij hebben er verderop ook 1 zitten, maar is kijken wat die aan scheergerei heeft veel plezier hier!
Snowmiss Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 Dan toch zeker nog veel lees- en scheerplezier gewenst!
CeesT Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 Hoi, Ook namens mij van harte welkom. Leuk om te lezen hoe je tot nat scheren bent gekomen.
PI56 Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 Toch leuk om te lezen hoe iedereen aan de DE of open mes geraakt. Alsnog welkom.
3gor4 Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 Gegroet, mede scheerder! Welkom in het wondere wereld van scheren waar het eenmaal een plezier is geworden EN blijft!
cutthroat Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 Een verlaat van harte welkom en veel plezier verder.
marco Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 Sakasakaheyhey daar ben je wel erg laat mee. Wil je vergiffenis, dan is dat goed. Maar een verse roti of bara is wat je dan brengen moet. Welkom, en ja ik oefen inderdaad alvast slechte sinterklaas-rijmpjes...
SakasakaHeyhey Posted July 9, 2014 Author Posted July 9, 2014 Dank, dank en wederom dank:D Inderdaad ben ik laat... heb mij aangepast aan de Surinaamse cultuur haha. In onze relatie is mijn vrouw op tijd en ben ik altijd te laat8-)
jctsoares Posted July 17, 2014 Posted July 17, 2014 Welkom, leuk zo'n groenteboer met scheerspullen om de hoek, wellicht heeft ie beroemde turkse scheerspullen zoals Arko zeep.
SakasakaHeyhey Posted July 17, 2014 Author Posted July 17, 2014 Thanx jctsoares. Helaas bestaat de groenteboer niet meer. Weggeconcureerd door de grote ketens. Een paar jaar geleden heb ik al de DE's die hij nog had ingeslagen omdat ik niet wist waar ik het anders kon kopen. Erg jammer en heel erg snel dat dat soort kleine winkeltjes niet overeind kunnen blijven terwijl ze er heel hard voor moeten werken.
SakasakaHeyhey Posted July 17, 2014 Author Posted July 17, 2014 Leuk die autocorrectie ik tik sneu en hij maakt er snel van
Recommended Posts