marco Posted July 7, 2014 Posted July 7, 2014 Omega 10019 Cella EJ de89l Voskhod (2*) Proraso splash Nivea sensitive asb Kappa Azzurro edt Ik zie net pas dat ik vorige week het jaar 3014 heb aangehouden voor de sotd... En niemand die even wat zegt.....
donnie Posted July 7, 2014 Posted July 7, 2014 Simpson beaufort Gillette black beauty met een feather (4e maal) triple pass Proraso pre-shave en zeep afgemaakt met een Proraso splash Heerlijke menthol kick voor deze maandag ochtend! Vandaag ging het weer een stuk beter met het scheren in de nek, had de laatste paar keer redelijk wat irritatie in de nek en vrij veel razorburn. Sinds ik nu Kyle's prep doe (warme handdoek op het gezicht) gaat het een stuk beter, wat ook helpt is dat ik niet meteen ATG ga in de nek maar eerst WTG en XTG en dan pas ATG. Fijne dag allemaal weer!
efsk Posted July 7, 2014 Posted July 7, 2014 Ik zie net pas dat ik vorige week het jaar 3014 heb aangehouden voor de sotd...En niemand die even wat zegt..... ik dacht dat je vast aan het vooruit plannen was. da's handig. weet je vast welk zeepje en watertje je op voorraad moet houden tegen die tijd.
marco Posted July 7, 2014 Author Posted July 7, 2014 Dan ben ik al een hoopje stof denk ik zo Ben bang dat ik de "croaps" ook niet zo lang goed houd
iwan073 Posted July 7, 2014 Posted July 7, 2014 Waarom beginnen jullie deze thread? De vorige is nog 1000 jaar geldig
Johan Posted July 7, 2014 Posted July 7, 2014 Maandag Arko-dag! En afgemaakt met REWE ASB en Cella Classica cologne.
highlander78 Posted July 7, 2014 Posted July 7, 2014 Aaargh!! Vol enthousiasme de straight weer gepakt voor poging 4. Begonnen met het stroppen, 40+ keer zonder druk in x-beweging over de strop. Lekker gedoucht en de Proraso pre-shave opgedaan. De D. R. Harris Arlington opgeklopt tot een mooie lather en aan de slag gegaan. Gelijk al veel pulling. Hoek aangepast, druk aangepast, maar trekkende gevoel bleef. Zo kan scheren met een straight niet bedoeld zijn. Wangen en kin geschoren, toen opgegeven en overgestapt op de DE. Conclusie: ik doe iets fout bij het stroppen en krijg het mes niet goed scherp? Snap niet helemaal wat er dan precies fout gaat, maar ga toch maar weer wat video's over stroppen bekijken. Positief aspect van de scheerbeurt, de Arlington-zeep en aftershave zijn top! - semogue 1305 - D.R. Harris Arlington - Engelswerk open scheermes - Gillette super speed - Voskhod (2) (erg enthousiast over de Voshkods) - aluin - D.R. Harris Arlington aftershave
Noxa Posted July 7, 2014 Posted July 7, 2014 Aaargh!! Vol enthousiasme de straight weer gepakt voor poging 4. Begonnen met het stroppen, 40+ keer zonder druk in x-beweging over de strop. Lekker gedoucht en de Proraso pre-shave opgedaan. De D. R. Harris Arlington opgeklopt tot een mooie lather en aan de slag gegaan. Gelijk al veel pulling. Hoek aangepast, druk aangepast, maar trekkende gevoel bleef. Zo kan scheren met een straight niet bedoeld zijn. Wangen en kin geschoren, toen opgegeven en overgestapt op de DE. Conclusie: ik doe iets fout bij het stroppen en krijg het mes niet goed scherp? Snap niet helemaal wat er dan precies fout gaat, maar ga toch maar weer wat video's over stroppen bekijken. Positief aspect van de scheerbeurt, de Arlington-zeep en aftershave zijn top! - semogue 1305 - D.R. Harris Arlington - Engelswerk open scheermes - Gillette super speed - Voskhod (2) (erg enthousiast over de Voshkods) - aluin - D.R. Harris Arlington aftershave Stropping is key bij het scheren met een straight. Doe je het goed dan scheert het fantastisch, doe je iets niet goed dan is het meteen crap. Het voordeel is dat slecht stroppen te corrigeren is met goed stroppen. Strop tight, strop light. Oefenen, oefenen en oefenen .
Noxa Posted July 7, 2014 Posted July 7, 2014 Weer eens een SOTD met foto De setup: - Paddle strop van Razurpur.de - Badger kwast, eigen fabrikaat - 5/8 Straight Damocles van Carl Schaaf - Tabac scheerzeep - Pinaud Clubman Virgin Island Bay Rum aftershave Heb vanmiddag het mes een touchup gegeven en vanavond de vuurproef. En het resultaat was top, een BBS shave met nul irritatie. Maar tering jantje wat brand die Bay Rum aftershave zeg.
LongShave Posted July 7, 2014 Posted July 7, 2014 Aaargh!! Vol enthousiasme de straight weer gepakt voor poging 4. Begonnen met het stroppen, 40+ keer zonder druk in x-beweging over de strop. Lekker gedoucht en de Proraso pre-shave opgedaan. De D. R. Harris Arlington opgeklopt tot een mooie lather en aan de slag gegaan. Gelijk al veel pulling. Hoek aangepast, druk aangepast, maar trekkende gevoel bleef. Zo kan scheren met een straight niet bedoeld zijn. Wangen en kin geschoren, toen opgegeven en overgestapt op de DE. Conclusie: ik doe iets fout bij het stroppen en krijg het mes niet goed scherp? Snap niet helemaal wat er dan precies fout gaat, maar ga toch maar weer wat video's over stroppen bekijken. Positief aspect van de scheerbeurt, de Arlington-zeep en aftershave zijn top! - semogue 1305 - D.R. Harris Arlington - Engelswerk open scheermes - Gillette super speed - Voskhod (2) (erg enthousiast over de Voshkods) - aluin - D.R. Harris Arlington aftershave Hoe bevalt de D.R. Harris Arlington zeep en aftershave?
highlander78 Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 Erg goed! Krijg gemakkelijk een goede lather met deze zeep. Aangename, frisse geur. Zeep en aftershave matchen goed. Aftershave geeft lekker wat prik bij het aanbrengen. Ik vind het een zomerse geur. Kan de combinatie zeker aanraden.
Robert79 Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 Weber classic handle Voskhod 2* Muhle silvertip fiber Pre-shave Proraso groen Scheercreme Proraso groen ASB Proraso groen Een heerlijke scheerbeurt gehad vandaag. Net als gisteren na wtg en atg een BBS
moxie66 Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 Gillette Canadian Tech Rapira (1) Semogue ltd 2013 Mistura Haslinger Aloë Vera Dickinson's Witch Hazel Nivea Sensitive ASB
cutthroat Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 Even een SOTD vanuit het warme en zonnige Tunesië, gewoon omdat het kan - Lord L6 - Lord Captain Red - HJM das - TFS bergamotto neroli forte - Floid suave - TFS bergamotto neroli forte asb Met het zonnetje dat de hotelkamer inschijnt, en vanochtend vroeg al een graadje of 25, heerlijk in de badkamer mezelf verwend met de zomerse geur van de bergamotto neroli. De Lord L6 erbij, geladen met een Rooie Kapitein, en weer een heerlijke soepele scheerbeurt. Na drie passes nagenoeg een BBS resultaat. Dat ik vakantie heb is geen reden om er onverzorgd bij te lopen . Zeker niet met zulke lekkere spullen in de toilettas. Ik snap al die heren hier niet met een driedaagse baard. Afgemaakt met de Floid en de heerlijke TFS asb. Klaar voor een dag verpozen in de zon.
Marcel Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 Driedaagse baard?! Ik moet bekennen dat ik er inmiddels ook bijloop als een gemiddelde vakantieganger, met een 3+ dagen baard. Maar ja, ik ben dan ook op vakantie
cutthroat Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 Schande Marcel! Juist op vakantie hebben we alle tijd om onze hobby te beoefenen. En ik moet zeggen dat ik als goed en gladgeschoren en lekker ruikende man genoeg bekijks trek van de wederhelften van de gemiddelde vakantieganger
marco Posted July 8, 2014 Author Posted July 8, 2014 Omega 10019 Cella EJ de89l Voskhod (3) Aluin Proraso splash Nivea sensitive asb JP Gaultier - le male edt Ik weet het niet met die Voskhods, als ik sta te scheren vind ik ze wel prettig, maar een uurtje later heb ik toch het idee dat ze meer irriteren dan het lijkt tijdens het scheren. Nu ik weer een paar keer de Omega heb gebruikt, moet ik zeggen dat dit toch ook wel een heerlijke kwast is voor die drie piek. Je koopt wat anders omdat je nieuwsgierig bent en wel eens iets anders wilt, maar als ik de rest van mn leven alleen maar de 10019 zou mogen gebruiken zou ik het geen straf vinden.
LongShave Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 Omega 10019 Ik weet het niet met die Voskhods, als ik sta te scheren vind ik ze wel prettig, maar een uurtje later heb ik toch het idee dat ze meer irriteren dan het lijkt tijdens het scheren. Idem hier. Ook na een aantal keer proberen bleef ik, ongeacht welke scheerzeep/creme ik ook gebruikte, irritatie houden na het gebruik van de Voskhods. Over de Derby's maar niet te praten. Dat mesje zorgde ervoor dat de ehbo kist er aan te pas moest komen..... Ik durf het haast niet te zeggen maar gelukkig had ik dan nog altijd OR om één en ander te blussen.....
donnie Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Vanmorgen om 5 uur (!!!) toch nog maar even geschoren na een douche Gillette black beauty Simpson beaufort kwastje Bdf Mistero Proraso wit asb Floid splash Vandaag wederom een 3* pass gedaan, de Pearl opencomb maar even in de standaard laten staan en toch weer voor de Gillette blackbeauty gekozen, standje 8. Ik merk toch dat ik hier veel makkelijker mee scheer, mogelijk zet ik dus nog wat te veel drukbij de Pearl, mede door het gewicht van de krabber. Voor het eerst in mijn scheercarrière kwam er vandaag geen aluin aan te pas, ik ben trots Fijne dag allemaal!
marco Posted July 9, 2014 Author Posted July 9, 2014 Mühle sf The Bluebeards Revenge shaving cream Lord s625 Shark super stainless (1*) Aluin The Bluebeards Revenge aftershave cologne The Bluebeards Revenge postshave balm De week gaat weer doormidden, dus dan neem ik net als in het weekend een "break" van de "potjes-leegmaak-missie". Vandaag dus lekker een piratendagje. Weer heerlijk glad en zacht, wel eerst twee minuten door het branden van de asb heen bijten.
Robert79 Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Weber classic handle Voskhod 3* Muhle silvertip fiber pre shave Proraso groen Scheercreme Proraso groen ASB Proraso groen In 2 passes een BBS
Lampuhkap Posted July 9, 2014 Posted July 9, 2014 Wazige Woensdag, zullen we zo de dag maar noemen? Raar weer, vies en nat. Terwijl we eigenlijk met deze tijd van het jaar zon horen te hebben. Maar goed, het is op deze Wazige Woensdag ook gewoon tijd voor een shave. Vandaag met dank aan Scott Hamilton van The Big Shave voor de zeep die ik van hem over genomen had. Setup: R.Schäfer 6/8 Full Hollow (30x strop) Semogue SOC 2 Band Finest How To Grow A Moustache Pumpk'n 3.14 Ogallala Bay Rum Aftershave In het haar vandaag: Layrite Super Hold. Vandaag is, zoals jullie allemaal buiten wel kunnen zien, het echt een zooitje wat weer betreft. Lijkt verdorie wel herfst! Dus dan ook maar een herfstachtige setup. Daar valt deze HTGAM Pumpk'n 3.14 heel goed onder. Het is een seizoenszeep, word dus ook alleen gemaakt in de herfst, in kleine oplages. De zeep ruikt echt heerlijk, als je het blik open doet ruik je meteen de geur van gevuld speculaas! Lekker zoetig en kruidig, je krijgt er echt gewoon trek van! Deze zepen van HTGAM werken het beste als het water wat je gebruikt om op te schuimen dat tussen de 35 °C en 62 °C is. Laten wij nou over een thermostaatkraan beschikken, dus water van zo'n 50° gepakt en daar mijn kwast in laten weken terwijl ik stond te douchen, om het beste resultaat uit de zeep te krijgen. De puck zeep is qua doorsnee echt heel groot, maakt het laden van de brush lekker makkelijk! Zoals je kan zien, is de Semogue niet bepaald een klein kwastje, dus dat kwam dan wel weer mooi uit. Met een redelijk vochtige kwast maar eens begonnen aan het laden van de kwast, wat bijzonder gemakkelijk ging. Binnen no time had ik de kwast vol met zeep zitten! Opkloppen van de zeep ging erg gemakkelijk in mijn kommetje. Enorme lading superdik en slick schuim in de kom met nog steeds die lekker sterke geur van gevuld speculaas erbij! Mjom, mjom! Scheren met de zeep ging uitstekend! Geur blijft goed aanwezig, De zeep bied uitstekende slick en goede bescherming voor de huid, Huid blijft ook na het scheren erg fijn aanvoelen. Omdat het nogal vroeg op de ochtend was, heb ik echt maar weer half op staan letten met scheren :') Niet heel erg slim als je met een open scheermes bezig bent, maar goed... 2 plekjes op mijn nek te pakken gehad. Was na het afspoelen met koud water al niet meer te zien. De shave heerlijk afgerond met de Ogallala Bay Rum Aftershave. Paste er eigenlijk door zijn kruidige geur perfect bij. Lichte sting bij het opdoen en daarna een lekkere warme gloed over het gezicht met die heerlijke kruidige Bay Rum geur erbij. Daarna maar eens bezig geweest met het haar en gezien de rest van de setup was qua geur de Layrite de beste keus. Ruikt lekker naar vanille, dus dat paste wel mooi bij de rest. Haar werkte vandaag goed mee, geen rare dingen Dat was het weer voor vandaag! Kan niet wachten tot ik vrijdag weer met deze zeep verder kan. Fijne dag allemaal!
Recommended Posts