Kogel Posted July 6, 2014 Posted July 6, 2014 Ik heb enige tijd geleden een spaanse Ralf Aust 6/8 gekocht. Heel mooi mes.miets te licht handvat maar verder mooi. Ik kan er ook goed mee scheren behalve een dingetje. Zoals je wellicht kan zien zit er een klein venijnig puntje aan. En dat klen venijnige puntje doet zijn naam eer aan. Hij (ik citeer CeesT) hapt naar de baas, en telkens weer. Ik heb een klein beetje de indruk dat dit puntje eigenlijk net iets ronder had moeten zijn. Vraag. Zal ik dat puntje temmen (ff afronden) of zou het mijn techniek zijn?
Mesmer Posted July 6, 2014 Posted July 6, 2014 Zo'n puntje heeft mijn Ralf Aust met spaanse punt niet Ik ben morgenavond weer thuis en wil dan wel een close up foto van de punt maken. Het beste lijkt mij overigens om deze foto naar Ralf Aust zelf te sturen met de vraag of dit juist is.
Kogel Posted July 6, 2014 Author Posted July 6, 2014 Ik zie het. Het verschil is niet groot maar precies het nare puntje is het verschil.
Noxa Posted July 6, 2014 Posted July 6, 2014 Dan slijp je dat puntje er toch af? Het zal aan de snede verder niks veranderen.
Snuff Posted July 6, 2014 Posted July 6, 2014 Vraag. Zal ik dat puntje temmen (ff afronden) of zou het mijn techniek zijn? Heb je het mes zelf al een keer geslepen? Zoniet dan is er wat aan de aandacht van de heer Aust ontsnapt. Als je er telkens tegenaan loopt zou ik het inderdaad heel miniem een afgerond puntje aan slijpen (pas op, je doet snel te veel). Anderen houden wel van een scherpe punt ook al moeten ze er echt hun aandacht bij houden, je komt er wel overal mee bij, zelfs je neusharen kan je scheren
Kogel Posted July 6, 2014 Author Posted July 6, 2014 Ik rond hem wel ff een beetje af. Mijn neusharen slacht ik met een pincet. Krijg je wel tranen in je ogen van maar tenminste geen stoppels (en een beetje bidden tegen de meningitis)
joostmoree Posted July 7, 2014 Posted July 7, 2014 Ha Kogel! Mijn spanish points en spikes moeten altijd nauwlettend in hun loop worden gevolgd. Het bewustzijn van waar de punt zich bevindt is essentieel maar de eigenschap van het mes brengt deze norm met zich. Als je het puntje echt naar vindt dan is een paar streken onder een hoek van 55 graden op een 400 korrel waterproof schuurpapiertje voldoende. Maar belangrijker is mijn gedachtegang over het met een pincet verwijderen van haar uit de neus. Je meldt ironisch meningitis. Dat krijg je er niet zo snel van. Maar de slijmvliezen van de neus zijn een warme vochtige voorplantingsplaats van een ware "dierentuin" van gemene bacillen. Een beschadiging daarvan kan de moeder van alle zweren opleveren. Gebruik een slanke kromme schaar met afgeronde toppen. J
Mesmer Posted July 7, 2014 Posted July 7, 2014 Dit is het beste wat ik met de camera van mijn telefoon heb kunnen doen. (ik heb opgeruimd en.. ehm.. geen idee waar de digitale camera is gebleven haha) als ik goed naar jouw foto kijk dan lijkt het net of de punt ergens tegenaan geslagen is.
Kogel Posted July 7, 2014 Author Posted July 7, 2014 Heb hem net een paar keer over een chosera 1000 gehaald. Het venijn is er af denk ik. Daarna even alleen maar over de 12k ss en diamand pasta.
Kogel Posted July 7, 2014 Author Posted July 7, 2014 Joost, ik weet het. Ik ben het zwarte schaap uit een volledig medische familie. Maar ik kan het niet laten.
Recommended Posts