LongShave Posted July 3, 2014 Posted July 3, 2014 Na het scheren zit mijn DE mesje vol met scheercreme/zeep. Afspoelen onder de koude kraan helpt niet. Onder de warme kraan wel maar dan nog moet ik het mesje uit de houder halen om hem helemaal zeepvrij te maken. Tips of adviezen hoor ik graag.
Snowmiss Posted July 3, 2014 Posted July 3, 2014 Ik haal na elke scheerbeurt mijn DE krabber uit elkaar. Spoel alles af, droog af en polier de houder. Het mesje veeg ik schoon (als er lather aan plakt) met mijn vinger van de snede af. Weer in elkaar en terug in mijn krabberhouder.
Marcel Posted July 3, 2014 Posted July 3, 2014 Dompel je de krabber telkens in stilstaand water of spoel je de krabber af onder stromend water?
LongShave Posted July 3, 2014 Author Posted July 3, 2014 Dompel je de krabber telkens in stilstaand water of spoel je de krabber af onder stromend water? Ik doe dat in stilstaand water tijdens het scheren.
FairArie Posted July 3, 2014 Posted July 3, 2014 Tijdens het scheren "schud" ik de DE in een beker (warm) water. Na de scheerbeurt; Ik haal na elke scheerbeurt mijn DE krabber uit elkaar. Spoel alles af, droog af en polier de houder. Het mesje veeg ik schoon (als er lather aan plakt) met mijn vinger van de snede af. Weer in elkaar en terug in mijn krabberhouder.
Johan Posted July 3, 2014 Posted July 3, 2014 Ik zet een plastic bakje in de wasbak, en vul dat met heet water. Daar schud ik de krabber in schoon tijdens het scheren. Naderhand draai ik de deurtjes van de krabber een beetje open, en spoel ik hem onder de kraan af.
Marcel Posted July 3, 2014 Posted July 3, 2014 Dompel je de krabber telkens in stilstaand water of spoel je de krabber af onder stromend water? Ik doe dat in stilstaand water tijdens het scheren. Mijn eigen ervaring leert dat mijn krabbers het minste last van aanslag hebben als ik ze onder stromend water afspoel. Dompelen in stilstaand water leidt bij mij tot witte aanslag op de krabber. UEKAZ
marco Posted July 3, 2014 Posted July 3, 2014 Ligt er ook aan welke zeep je gebruikt. Proraso zorgt bijvoorbeeld voor een stuk meer aanslag. Verder spoel ik af in stilstaand water en heb eigenlijk nergens last van.
moxie66 Posted July 3, 2014 Posted July 3, 2014 ik spoel af onder stromend water. na het scheren draai ik de krabber wat losser zodat het mesje meer ruimte heeft en spoel dan met heet water. de volgende scheerbeurt draai ik hem weer aan. nergens last van. Na drie scheerbeurten gaat het mesje er uit en dan maak ik de krabber schoon met heet water, tandenborstel en Dettol power & pure multi reiniger.
Snuff Posted July 3, 2014 Posted July 3, 2014 Het mesje veeg ik schoon (als er lather aan plakt) met mijn vinger van de snede One of these days .....
Guest Posted July 4, 2014 Posted July 4, 2014 Oude tandenborstel doet wonderen en goed afspoelen. Ohhh zei moxi66 al, nou ja nu 2x
marzman Posted July 4, 2014 Posted July 4, 2014 Het mesje veeg ik schoon (als er lather aan plakt) met mijn vinger van de snede One of these days ..... Dat doe ik ook, zolang je van het mesje weg beweegd en niet de andere kant op gebeurd er niet zo veel. Maar vaak is even afspoelen on de kraan ook al voldoende. Ik haal het mesje pas uit de krabber na de laatste scheerbeurt. Ook is dat het moment dat ik de krabber wat schoon maak (ligt erg aan de gebruikte zeep hoe nodig dat is).
Johan Posted July 4, 2014 Posted July 4, 2014 Ik maak de krabber haast nooit schoon, om eerlijk te zijn.
CeesT Posted July 4, 2014 Posted July 4, 2014 Hoi, Ik spoel de krabbers af onder goed heet stromend water na de scheerbeurt en wrijf ze op met een droge doek. Na drie of vier keer scheren wissel ik altijd het mesje en dan maak ik de krabber, wederom met heet water en een oude tandenborstel goed schoon. Dat gaat dan gemakkelijk omdat de krabber toch uit elkaar is voor de wissel van het mesje. Dit werkt voor mij het fijnste en dat beetje lather aanslag wat tussen de scheerbeurten op het mesje zit zal de scheerprestaties echt niet beïnvloeden, het zit immers niet op het snijvlak
SakasakaHeyhey Posted July 4, 2014 Posted July 4, 2014 Ik doe hetzelfde alleen met een nagelborsteltje. De schroefdraad smeer ik één keer in de zoveel tijd in met kranenvet. Blijft alles lekker soepel8-)
highlander78 Posted July 4, 2014 Posted July 4, 2014 Ik spoel de krabber af onder stromend water. Vervolgens draai ik de krabber iets losser en blaas ik de krabber vanaf de zijkant droog. Mesjes gaan meestal na drie keer weg.
marzman Posted July 4, 2014 Posted July 4, 2014 Ik doe hetzelfde alleen met een nagelborsteltje. De schroefdraad smeer ik één keer in de zoveel tijd in met kranenvet. Blijft alles lekker soepel8-) Ik doe soms wat olie in de schroefdraad die ik bij een tondeuze gehad heb.Dat zal wel hetzelfde effect hebben. Maar ook niet elke keer als ik de krabber openmaak/schoonmaak
Stoppel Posted July 4, 2014 Posted July 4, 2014 Het mesje veeg ik schoon (als er lather aan plakt) met mijn vinger van de snede One of these days ..... Dat doe ik ook, zolang je van het mesje weg beweegd en niet de andere kant op gebeurd er niet zo veel. Maar vaak is even afspoelen on de kraan ook al voldoende. Ik haal het mesje pas uit de krabber na de laatste scheerbeurt. Ook is dat het moment dat ik de krabber wat schoon maak (ligt erg aan de gebruikte zeep hoe nodig dat is). Hier hetzelfde.
Robert79 Posted September 1, 2014 Posted September 1, 2014 Ik heb meestal geen zeep resten op het snijvlak zitten van het mesje, maar spoel m wel af omdat het wel iets vettig is.Vervolgens blaas ik 'm droog en plaats ik het weer terug in de krabber, die ik overigens ook al had schoon gemaakt en afgedroogd.
LongShave Posted September 1, 2014 Author Posted September 1, 2014 Het verschilt ook welke zeep/creme ik gebruik. TOBS laat resten achter terwijl bv de Crabtree & Evelyn een blank mesje achterlaat. Heeft misschien te maken met de vettigheid.
Robert79 Posted September 1, 2014 Posted September 1, 2014 Ik denk eerder met teveel product en te weinig water.
Harkos Posted September 1, 2014 Posted September 1, 2014 Mesje haal ik er altijd uit, heb ik een veilig plekje voor. Poets vervolgens schoon met een vezeldoekje en spuiten zo nu en dan wat WD40 in de steel van de adjustables en tto's. De anderen doe ik zo nu en dan wat vaseline het draad.
Stoppel Posted September 1, 2014 Posted September 1, 2014 Mesje haal ik er altijd uit, heb ik een veilig plekje voor. Poets vervolgens schoon met een vezeldoekje en spuiten zo nu en dan wat WD40 in de steel van de adjustables en tto's. De anderen doe ik zo nu en dan wat vaseline het draad. De WD40 van onderaf in de steel Harkos?
Harkos Posted September 1, 2014 Posted September 1, 2014 Spuiten het voorzichtig inde kop tot het beneden vettig voelt. Even laten verdampen en heb je weer een prima coating. Overtollige later even met een doekje wegpoetsen.
Recommended Posts