Jump to content

Kleine schat gevonden ?!

Shave and More

Recommended Posts

Gekocht op marktplaats en vandaag ontvangen.

Op de foto's van marktplaats was weliswaar te zien hoe het mes eruit zag, maar niet echt in detail. Dus zojuist op zoek gegaan naar het type mes wat ik eigenlijk had gekocht. Wat blijkt, op de website van mr-razor staat exact hetzelfde scheermes (Link naar mr-razor). Het blijkt een 1948 Gillette Aristocrat #21 Rhodium plated Australian Set te zijn......en in top conditie. :D:D

new3.jpg

new4.jpg

new1.jpg

new2.jpg

Wat een find! Gefeliciteerd man! :D

Rhodium *kwijl kwijl kwijl* Dat is dus echt iets wat ik in mn collectie zeker te weten nog eens wil zien te krijgen, rhodium plated Aristrocrat.

Is deze ook voor gebruik of puur en alleen verzamel?

Als je deze gaat gebruiken, verwachten we wel een leuke review :D

Grrmmbl, dat is mijn holy grail scheermes, hoe kon je die nou inpikken?

:D

Gefeliciteerd! Dat is een hele mooie aanwinst, en inderdaad mijn holy grail scheermes. De andere Britse aristocrats heb ik reeds, maar deze wil maar niet lukken. Althans, niet voor een redelijk bedrag.

Pfff.....door mijn enthousiasme iets te voorbarig geweest en oogkleppen op gehad.

De #21 heeft namelijk een closed comb, terwijl die van mij open comb is. :D

Na wat speurwerk (met behulp van Shavenook) tot de conclusie gekomen dat het een Aristocrat #15 is.

Desalniettemin ben ik nog steeds super tevreden met dit koopje !!

US Aristocrats zijn vrijwel allemaal gold plated,, de Executive van eind jaren '40/begin jaren' 50 is de enige US made krabber met rhodium plating. Deze lijkt heel erg veel op de Britse #21 Aristocrat, maar heeft als voornaamste verschil weer een andere kop.