Jump to content

Recommended Posts

Posted

Een korte impressie:

De Cobra Classic was zeker een goede SE (single edge) krabber maar de afwerking van het handvat en het sluitmechanisme waren ondermaats tegenover de prijs. Werd echter de hemel in geprijsd en is nu nog altijd een veel verkocht (gezocht) krabbertje. Die van mij mocht naar een nieuwe eigenaar omdat ik het toch prettiger vond om met mijn Feather DX modellen te scheren (leunt meer aan bij het open mes).

IMG_0476.jpg

IMG_0478.jpg

Het vernieuwde model dat onder de naam King Cobra op de markt verscheen is naar mijn bescheiden mening beter in de zin van afwerking en het sluitmechanisme, de uitstraling is minder dan de Classic. Is niet uit één stuk zoals de Classic (handvat kan verwijdert worden), greep is stukken beter (en langer) en het mechanisme sluit stevig aan wat voorheen niet het geval was.

Vond hem iets prettiger scheren als de Classic maar of hij het kopen waard is? Niet voor mij.

De Classic kost nu €146 + transport + douane kosten

De King Cobra kost €176 + transport + douane kosten

ik herinner me de transport kosten niet meer voor de Classic maar die waren niet mis.

En de douane kosten bedragen 21% tax bovenop de waarde plus douane behandelkosten (iets van een 10 euro). Dan zit je al ver boven de 200 euro voor dit krabbertje. En de prijs zal zeker niet dalen want ze lossen ze maar mondjesmaat.

Er zijn hopen reviews te vinden op de US forums en zoals verwacht is het (weeral) het langverwachte hemelse scheergerei die je absoluut moet ervaren hebben. Made in the USA!

Alhoewel ik niet ontken dat ze daar echt wel kwaliteit scheergerief maken (Weber, Tradere) heb ik persoonlijk veel mindere ervaringen met andere (Hart Steel, iKon, ATT, etc....).

Maar het was leuk om uit te proberen, is nu weer onderweg naar de goede ziel die hem uitleende.

• 5 weeks later...
Posted

Hopelijk komt het toch deze kant op ( Europa, liefst NL) en dan ga ik zeker de tweede editie kopen. Het ziet er zo gelikt uit

Posted

Is ook best goed, alhoewel er toch aardig wat reviews zijn van mensen die wat teleurgesteld zijn (nou ja teleurgesteld is een groot woord). Ik vond hem goed scheren in ieder geval.

Posted

Over enkele weken komt trouwens een ander krabbertje uit die dezelfde Feather en Kai mesjes gebruikt genaamd "Mongoose".

Stainless Steel en je kan er zowat alle gangbare handvaatjes op gebruiken, ik weet nog geen prijs. Eentje zal een drietal weken na verkrijgbaar hier aanbelanden om te testen.

[bBvideo 560,340]

[/bBvideo]
Posted

Van die Mongoose zag ik onlangs wat foto's voorbij komen in een Facebook post. Interessant ding, hij zag er erg strak uit bovendien. Ook van Cobra?

Posted

Nee van Bruce Weber (zelfde naam maar niet zelfde persoon van de gekende Weber krabbertjes). Ik laat wel weten hoe ie scheert, een goede vriend van me stuurt zodra ze beschikbaar zijn eentje mijn richting uit. Ik zat eigenlijk al heel lang te wachten op de HuntLee razor maar dat project is blijkbaar een stille dood gestorven.