3gor4 Posted July 2, 2014 Posted July 2, 2014 Recensie HTGAM/ synergy vanetiver De How To Grow A Moustache (HTGAM) Synergy Shaving Soap is een vrij nieuw product in het niche wereld van klassiek scheren. Het is een Amerikaanse zeep die waarschijnlijk uit dezelfde stal komt als de Petal Pusher Fancies zepen. Het zit verpakt in een brede platte tinnen blik. Zoals de fabrikant omschrijft hebben ze de oppervlakte groot gemaakt om je kwast zo makkelijk mogelijk vol te laden. De inhoud betreft 8 ounce (225 gram) en de zeep heeft een licht doorzichtige amber kleur. De geur Vanetiver moet vanilla met vetiver voorstellen. Het eerste wat je reukzin raakt is dan ook vanilla zoet met een sterke middentoon van aardse bodem met een lichte ondertoon van droge gras. Maar het zoetige overheerst. Op normale kamertemperatuur is de zeep vrij hard maar als deze warmer is neigt het naar gummi-achtige substantie. De fabrikant adviseert een temperatuur van 95 tot 145 Fahrenheit zodat de zeep het beste tot zijn recht komt om je kwast te laden. Tevens zeggen ze dat de zeep zowel in hard als zacht water goed werkt. Mijn ervaring met dit zeep om op te schuimen is anders dan met andere zepen. Met mijn vochtige kwast roer ik een paar seconde over de zeep om het daarna op te schuimen in de scuttle. Wat resulteert in een dikke droge schuim en dat lust wel een paar druppels water. Daarmee doorgaand tot ik een redelijk schuimpje heb geklopt, slaat het schuim toch dood in de warme scuttle. Hierna doe ik dan weer wat extra druppels water in de scuttle om op te schuimen maar krijg dan grote belletjes. Daar houd ik dan ook op en geef de kwast een paar draaien over de zeep en ga verder met het opschuimen op mij baard. Door af en toe een beetje water en een dipje in de scuttle te doen krijg ik toch een zeer mooi, zachte, vettige schuim op mijn baard. Het scheren verloopt dan ook naar wens en tussen de passes door merk ik toch wel tijdens het afspoelen dat het een vrij vettige, smerende zeep is. Dat in tegenstelling tot bijvoorbeeld Tabac zeep, die binnen een paar vegen van je baard heb gespoeld. Na het scheren laat het toch wel een gevoede huid achter. En dat is ook precies wat ik wil. Kort samengevat is het een vrij goede zeep met goede scheereigenschappen in de zin van smering en verzorging van je huid. De geur blijft altijd een persoonlijke beleving maar ik ben er niet weg van en zou deze dan in het vervolg ook laten staan. Pro's: - vettig/ smerend - verzorgend Con's: - geur (blijft UEKAZ) In gebruik genomen met; - Muhle R41 icm Personna blue - Thiers Issard Badger - Steve Woodhead Mega Scuttle - Aluin - Biodermal Sensative Het branderige/ bijterige gevoel heb ik express buitenwegen gelaten omdat iemand anders er misschien geen last van zal hebben. En moet er ook bij zeggen dat het na elke scheerbeurt minder werd.
LongShave Posted July 2, 2014 Posted July 2, 2014 Chapeau! Fantastische review! Zo zien we ze graag. Je "voelt" haast het gebruik ervan.
Snuff Posted July 2, 2014 Posted July 2, 2014 Inderdaad een prachtige review, waarvoor hartelijk dank!
Robert79 Posted August 12, 2014 Posted August 12, 2014 Goede revieuw, alleen jammer dat je het alleen in de U.S.A kan bestellen.
moxie66 Posted August 12, 2014 Posted August 12, 2014 Goede revieuw, alleen jammer dat je het alleen in de U.S.A kan bestellen. er zijn meer plekken en misschien volgende maand bij Barbiere di Figaro.. de laatste keer had Paul Kox in ieder geval nog Petal Pusher Fancies - Briar liggen.
3gor4 Posted August 12, 2014 Author Posted August 12, 2014 Bedankt voor de reacties. Tips, adviezen en kritiek op het review zijn van harte welkom. De zepen zijn trouwens ook te bestellen bij knights barbers in dublin. Ze hebben niet alle geuren die de htgam stal te bieden heeft.
Lampuhkap Posted August 12, 2014 Posted August 12, 2014 Doodslaand schuim heb ik hier geen last van, met zowel de Cavendish, Pumpkin 3.14, WSR Chocolate Bourbon en Peach Seduction niet. Zijn idd ook betrokken bij de PPF zepen ja, dat klopt. Seifenglatt verrkoopt ze ook, maar is qua shipping niet al te goedkoop. Ook maar beperkt aantal geuren leverbaar en vaak uitverkocht. Gelukkig heeft Barbiere ze binnenkort ook!
Recommended Posts