Jump to content

moet Italian Fern (Annyversary) de 5e geur van BdF worden?  

20 members have voted

1. 1. moet Italian Fern (Annyversary) de 5e geur van BdF worden?

• Ja
      14
    • Nee
      5
    • Ja, maar dan zou ik .... anders willen (geef aan in post)
      1

Recommended Posts

Posted

Ik had in een ander topic al "gegrapt" dat Italian Fern de vijfde geur van BdF zou moeten worden. En nu ik het geroken heb ben ik er nog meer van overtuigd. Deze geur is geweldig, maar helaas een limited edition. "Zonde!" hoor ik je denken.

Dus misschien kunnen we met genoeg stemmen BdF ertoe aanzetten om in samenwerking met en met goedkeuring van TFS deze geur op te nemen in de BdF lijn?

Laat u horen, misschien kunnen we Eric en Lysbet verrassen als ze terugkomen van vakantie ;)

Posted

Ik ken de geur niet dus ik kan niet stemmen.

Heb wel dat ik ook wel nieuwsgierig zou zijn naar een door TFS geproduceerde echte sandalwood.

Voor deze zeep zit ik een beetje je loeren naar TOBS.

Posted

@ Henk

ff offtopic, maar volgens mij is de blauwe uit de tradizionale lijn met sandalwood....

Posted
Ik zie ook een nee.

Waarom niet als ik vragen mag?

Van mij een nee omdat een Limited Edition exclusief moet zijn. Ook een nee omdat ik geen fan ben van TFS/BDF zepen.

Posted

Persoonlijk houd ik er ook van als een "Limited Edition" ook echt exclusief is. Wordt het niet eens tijd voor een Shaving Society Zeep oid...

(edit) overigens wel een geweldige zeep en fijne geur. Ik heb zelfs gisteren een varen gekocht.!! (geen grap)

Posted
Persoonlijk houd ik er ook van als een "Limited Edition" ook echt exclusief is. Wordt het niet eens tijd voor een Shaving Society Zeep oid...

605480_thumbs_up_with_clipping_path_zpsac3587d2.jpg

Posted

@ longshave

Dan zou het voor jou dus ook niet moeten uitmaken wat BdF wel of niet opneemt in de lijn...

Het gaat hier natuurlijk om TFS en BdF liefhebbers....

@ maxim

Een limited edition is inderdaad bijzonder, maar wel prettig als het iets blijvends is, zoals bijvoorbeeld een special edition van een cd ofzo.

De zeep gaat een keer op, en het zou jammer zijn om het niet meer te kunnen krijgen.

Posted

Van mij ook een nee en niet omdat ik niet van TFS/BdF zepen hou, want dat doe ik wel, en ook niet omdat deze niet lekker is (want dat weet ik helemaal niet) maar omdat ik het met enkele andere posters eens ben dat een ltd-versie ook limited moet blijven. Bij succes een keer in herhaling, over een jaar of wat, prima, maar de kracht van éénmalige producten zit hem nou juist in het vergankelijke, denk maar aan aardbeien of asperges.

Posted (edited)

Ha Marco,

dat begrijp ik maar hoe leuk is het zoeken naar de originele Old Spice zeep die wanneer ik hem vind waarschijnlijk tegen gaat vallen... Ik verzamel vinyl en moet vaak heel veel moeite doen om iets te vinden indien betaalbaar.

misschien ben ik te naïef en denk dat als dit niet de 5de zeep wordt er misschien één komt die nog lekkerder ruikt en nog beter is. Ik heb te veel zepen (sad) en gebruik ze bijna allemaal. op is op en dan zoek ik verder (helaas is dat opmaken nog een hele klus, alhoewel helaas..)

Ik was onlangs enigszins teleurgesteld toen de Barbear Classico ltd 2013 kwast van Semogue opnieuw werd uitgegeven (zonder nummer, waarvan ik er eerlijk gezegd ook twee van heb) Maar ik gun het iedereen van harte dus heb niet gestemd.

Edited by Guest
Posted
Van mij ook een nee en niet omdat ik niet van TFS/BdF zepen hou, want dat doe ik wel, en ook niet omdat deze niet lekker is (want dat weet ik helemaal niet) maar omdat ik het met enkele andere posters eens ben dat een ltd-versie ook limited moet blijven. Bij succes een keer in herhaling, over een jaar of wat, prima, maar de kracht van éénmalige producten zit hem nou juist in het vergankelijke, denk maar aan aardbeien of asperges.

dit bedoelde ik eigenlijk te zeggen!!

Posted
@ longshave

Dan zou het voor jou dus ook niet moeten uitmaken wat BdF wel of niet opneemt in de lijn...

Het gaat hier natuurlijk om TFS en BdF liefhebbers....

Klopt. Voor mij maakt het niet uit omdat ik geen liefhebber ben van BDF/TFS zepen.

Wel ben ik een voorstander van Limited Editions die exclusief verkrijgbaar zijn bij (in dit geval) BDF, De allerbelangrijkste taak van een Limited Edition is verrassen en inspireren. Het is belangrijk dat dit verrassende element de doelgroep aanspreekt.

Een Limited Edition verkoopt ook vaak beter dan een Regular Edition. Het woord LE triggert (goed voor de verkopende partij). Zie verder het antwoord van Tailbeard, daar ben ik het roerend mee eens.

Posted

Begrijpelijk, maar ik blijf erbij dat deze geur zo goed is dat het zonde zou zijn om er niks mee te doen. Als dit potje op is wil ik namelijk zeker weten weer een nieuwe. Dat is het lullige van een l.e. van iets wat op kan gaan. Laten we eerlijk zijn; wie zou er bijvoorbeeld niet willen dat Klar weer de Kabinett in productie neemt?

Ik zou ook niet voor elke l.e. een oproep doen. Bijvoorbeeld de vino in glas is ontzettend origineel en ook echt typisch een speciale l.e. en zou ook vooral vanwege de bijzondere verpakking exclusief moeten blijven. (Hoewel het ook wat mij betreft hierbij niet persé voor de geur zelf hoeft te gelden)

Maar voor deze geur een uitzondering zouden een hoop mensen denk ik geen slecht idee vinden.

Maar goed, het is een poll, dus ik wil verder niet proberen iemand zijn mening te ontnemen ;)

Posted

limited edition is uniek dus een nee van mij.

• 1 month later...
Posted
limited edition is uniek dus een nee van mij.

idem hier, ook al is het nog zo goed bij gewone verkrijgbaarheid is een deel van de magie weg.

Posted

Hoi Marco,

Ik had gestemd voor optie 3. (bedankt voor het vriendelijk initiatief overigens)

Ik vond en vind de Italian Fern een topzeep en zou om die reden die ook wel als 5e geur voor ons gehad willen hebben. Nu die als de anniversary en limited edition is uitgebracht, vervalt de mogelijkheid om precies dezelfde geur ook voor ons te gaan gebruiken. Daarmee zou het hele idee van een limited edition ondermijnd worden.

Maar, ik denk wel, dat als we een 5e geur zouden willen, dan zou best de Italian Fern als ingrediënt (naast andere ingrediënten) er in mogen zitten. Met name een geur of variant die een verkoelend gevoel geeft, zou ik persoonlijk wel fijn vinden als aanvulling. Ik geloof dat TFS daar ook al mee bezig is, maar dan dus als TFS-zeep.

Afgezien van een 5e geur zou voor ons ook wel mooi zijn, net als bij de linea intenso, om een preshave en harde zeep-variant te hebben. Ik denk dat daar, gezien het succes van de BdF-zeep, ook wel vraag naar zou kunnen zijn.

Kortom, er is nog veel te verwachten van TFS!