Jump to content

Recommended Posts

Posted

Het was een tijdje geleden dat ik wat besteld had bij Barbiere di Figaro.

Dus eens lekker op de site wezen rommelen en wat vragen afgevuurd op Lysbet en nette antwoorden terug gekregen

aangezien mij vrouw aromazorg heeft gedaan viel de keus snel op

TFS Scheerzeep Bergamotto Neroli Forte 150 ml

TFS Aftershave Balm Bergamotto Neroli Forte 100ml

TFS pre e dopo Rasozero Bergamotto Neroli 100ml

Verdere info van mijn vrouw haar aroma zorg

De Bergamoto in deze producten zorgen ervoor,

is goed voor huidklachten, zoals exeem, acné en een vette huid.

Bovendien remt bergamot de activiteit van herpervirus ( Koortslip, waterpokken en Gordelroos)

De Neroli in deze producten zorgen ervoor,

Neroli houd de huid elastisch en soepel is goed voor alle huid typen en kan een gunstig effect hebben op

couperose (kleine adertjes onder de huid zoals op wangen)

littekens en striae

Een kleine review,

Geschoren met een 5 dagen oude baart groei

Met het openen van de pre shave lijkt uiterlijk van de pre op een goedkoop nacht nacht cremé

lekker zompig en wat lichtgroenig van kleur en ruikt wat zoetig, maar schijn bedriegt.

eenmaal op de wangetjes en de keel gesmeerd te hebben trekt het snel in en maakt de haren goed zacht.

de zeep schuimt lekker op, persoonlijk schuim ik het verder op met de kwast aan mijn gezicht.

De zeep ruikt lekker en laat zich goed smeren, met scheren glijd je krabber over je gezicht als een schaats op het ijs,

ook de 2e fase scheren gaat fantastisch.

Ik bemerk wel dat de melkachtige laag bij de 2e fase erg dun is tegen over de 2e fase die ik bij andere zeepjes krijg, dat is wat dikker, maar uiteindelijk niet echt storend

tenslotte de ASB,

Een aparte geur moet ik bemerken, ik omschrijf het als een weeïge zoete geur, en allerminst Chemisch als in een eerdere recentie aangegeven.

maar ik probeer het gewoon, en eenmaal gesmeerd te hebben valt de geur voor omstanders best mee en wordt als prettig ervaren, (getest door 5 vrouwen met een super ruik vermogen)

De huid voelt lekker zacht en verzorgt aan en ik bemerk dat de plekjes waar ik normaal wat schilfertjes (droge Huid) heb na drie dagen nog niet aanwezig zijn

Na de nieuwe spullen gebruikt te hebben, kan ik zeggen dat ik er weer een top pre-shave, zeepje en asb erbij heb

het bemerkende resultaat wat me opviel is dat er wéér minder haar ingroei is.

Of het toeval is weet ik niet, dit zal na meerdere scheerbeurten moeten uitwijzen.

Geschoren met een Merkur Longhandle adjustable 1e fase op stand 3 en 2e fase op stand 1 met een Rapira SS mesje erin. Als kwast heb ik een Simson Commodore gebruikt

Qua producten is dit een echte aanrader.

Willieman

Posted

Persoonlijk vind ik dit ook de lekkerste geur tot nog toe. Lekker zomers en fris. Ik heb de andere zepen, twee andere asb's en een preshave uit de linea forte, en nog de Italian fern en DiVino. Helaas ben ik erg verkouden en ruik nauwelijks iets.

De positieve eigenschappen van de bergamot en neroli, zoals beschreven door je vrouw, vind ik interessant. Zou zij dit ook voor de andere zepen kunnen? Ik zou dit erg interessant vinden, en ik denk dat je onze vrienden van BdF daar ook wel een plezier mee zou doen.

Posted

Ik vind deze informatie ook heel erg interessant! En zou ook best wel eens de eigenschappen van de andere geuren willen weten.

Meneer, u is een aanwinst voor dit forum!

En nu hopen dat je vrouw wil meewerken :mrgreen:

Posted

mijn vrouw wil hier erg graag haar medewerking aan meegeven.

ze weet niet alles, maar als jullie wat willen weten, laat het weten per Pm of open een topic.

ze werkt veel met essentiële oliën en de geuren ervan, en de werking van deze.

alles is zeer persoonlijk toebedeelt, wat bij de een wel werkt, hoeft bij de ander niet zo zijn, maar dat hoeft niet te betekenen

dat dit het einde is.iedereen reageert anders

ik heb hier een link waar in staat omschreven waar aromazorg voor is en wat en waar het aan word toegeschreven

het is nu eenmaal een onderdeel van haar werk als verpleegkundige voor mensen die de ziekte van huntington hebben

wat aromazorg inhoud

Posted

Hallo Willieman!

Erg leuk om je bijdrage te lezen en wat je vrouw doet.

Ik heb ooit voor plaatjes bij de Bergamotto Neroli onder andere deze site gevonden:

Bergamot

Daar ook wel het een en ander van gekopieerd, maar met enige terughoudendheid omdat ik me afvroeg of al die positieve eigenschappen wel aan de orde waren als je het alleen op je wangen opbrengt, maar blijkbaar is dat toch wel zo, als ik jouw vrouw's bijdrage zo lees.

Erg leuk en zeer benieuwd naar andere geuren en hun eigenschappen.

Posted

en wat willen jullie weten ?

mijn vrouw is nu aan het werk, maar dat komt goed

ik zie sandelhout voorbijkomen, en heligrise, Manderine, vanilië, en nog meer benamingen,

Kijk eens op jullie potjes en mail me eens wat door

Posted

Tsja, ik ben blij dat die vijf vrouwen een goed ruik vermogen hebben, want ik en mijn vriendin hebben een andere mening :D