Jump to content

Recommended Posts

Posted

Bij de Lord S625 worden 5 mesjes in dispenser geleverd:

xZUaEUu.jpg

Op de dispenser staat "Special Quality" en op de mesjes zelf "Lord" en "Super Stainless".

Ik neem aan dat dit originele Lord mesjes zijn - maar welke ?

Is het veilig om ze te proberen ?

Posted

Ik heb ook nog zo'n dispenser liggen maar erg genoeg heb ik ze nog niet geprobeerd....

Ik heb ooit begrepen dat het om de Platinum Class zou moeten gaan, ook daar staat "super stainless" op, maar ik durf daar mijn handen niet voor in het vuur te steken. Er zijn in totaal 5 verschillende (en ja, echt verschillend) Lord mesjes met daarop de opdruk "super stainless" te weten; Lord Cool, Lord SS Super, Lord SS Extra, Lord SS Classic en de Lord Platinum Class.......

De dispenser ken ik echter alleen als bijgevoegd bij een krabber, ik heb ze nog nooit los in de verkoop gezien bij een reguliere handelaar.

Posted

Heb op dit moment een lijstje van 20 verschillende mesjes (waaronder deze) die ik wil uitproberen, hiervan

heb ik pas 5 uitgeprobeerd.

Stel je bij deze beginneling niet teveel voor van deze test - ik test voornamelijk uit hoe lang een mesje meegaat ....

Enfin, ook het "S625 mesje" wordt op deze manier getest, hopelijk dat talibeard tegen die tijd ook kan vertellen

welk Lord mesje dit is - in het geval dat 't een toppertje blijkt te zijn ... :geek:

• 2 weeks later...
Posted

Heb me inmiddels 4 keer geschoren met dit mesje.

Niet het fijnste mesje, maar lang niet het slechtste tot nu toe .... laat wel weten hoe lang 'ie 't uithoudt ... 8-)

Posted

Vanmorgen voor de achtste keer geschoren met dit mesje.

Was ook wel de laatste keer.

Tot nu toe net zo vaak als de Rapira Swedish Supersteel - maar de Rapira voelde wel prettiger aan ...

Ben ik nog steeds benieuwd welk mesje uit de Lord stal dit is - Harrie (met de mesjes) ?

Posted

Harrie (met de mesjes) is nog aan het bijkomen van zijn avontuurtjes met de Polsilvertjes en had nog even geen zin in nieuwe experimentjes, zelfs niet met een Lordje....

Maar als mijn huidige mesje op is zal ik er eens eentje gaan proberen....

• 3 weeks later...
Posted
(op 19 juli j.l.)

Harrie, je gaat me toch niet vertellen dat dat huidige mesje na ruim 3 weken nog niet op is ? :mrgreen::mrgreen:

Posted
(op 19 juli j.l.)

Harrie, je gaat me toch niet vertellen dat dat huidige mesje na ruim 3 weken nog niet op is ? :mrgreen::mrgreen:

:roll: Net terug van vakantie en ik kan meteen weer aan het werk zie ik! Klopt Jan, het mesje was net voor de vakantie op en op reis doe ik geen experimentjes met mesjes omdat ik dan al genoeg variabelen heb; geen preshave, andere zeep, hard/zacht/koud/geen water en zo....

Maar beloofd is beloofd (en ik wil het zelf ook wel eens weten) dus mijn volgende wissel..... :mrgreen:

Posted

Ja vakantie was goed Jan, maar eindigde wel een beetje nat.

Goed ik heb mijn eerste rondje met het mesje van de S625 gehad. Geladen in mijn L6 miste hij de scherpte van mijn favoriete Lord mesjes (de SS Super (blauw/wit) en SS Extra (blauw/blauw)) en de smoothness van de SS Classic (blauw/groen). Een Super Chrome is het zeker niet want behalve dat er Super Stainless op staat was hij WTG niet scherp genoeg en ATG niet moeilijk genoeg.

Blijven er twee over (waar ik me al meer dan een jaar niet meer mee geschoren heb in de L6) nl. de Lord Cool en de Platinum Class (die ik ook wat trekkerig vind in de L6). Ik neig naar de Lord Cool omdat de PC weliswaar wat trekt maar toch scherper aanvoelt in mijn herinnering. Maar zoals gezegd is het te lang en teveel verschillende mesjes geleden om meteen zeker van mijn zaak te zijn dus er zit niets anders op dan na dit mesje die andere twee weer eens te gebruiken.

Tja, dat klassieke scheren is wel leuk maar je zadelt jezelf wel met een hoop huiswerk op hoor! :roll:

Posted
Man, dat jij al die verschillende lord mesjes nog uit elkaar houdt...

Ach, je hebt ook mensen die voetbaluitslagen van 30 jaar geleden nog uit hun hoofd kennen. Dat kan ik dan weer niet! :D

• 2 weeks later...
Posted

Na een 3-tal scheerbeurten met het 'S625' mesje was het nog niet 'op' maar kon ik mijn nieuwsgierigheid niet meer bedwingen en heb ik de grootste verdachte, de Lord SS Cool, geladen en zijn mijn vermoedens inderdaad bevestigd. Het mesje bij de S625 is de Lord SS Cool.

Ik heb het sterke vermoeden dat dat ook het 'basismesje' van Lord is dat ze verkopen onder andere merknamen zoals Asco, Silver Star, Rainbow e.a..

Voor mij een bruikbaar mesje maar het houdt niet over en zal ik verder dan ook niet in huis halen.