Jump to content

Recommended Posts

Posted

Zo’n distilleerderij bezoeken blijft een bedroevende gebeurtenis. Het is triest dat, ondanks al die mooie ingrediënten, de Schotten het brouwproces om er een heerlijk biertje van te brouwen maar niet onder de knie krijgen. Ze blijven maar doorslaan met koken en blijven dan weer met 99,8% alcohol zitten. Dat was handig tijdens COVID-19 omdat je het als handalcohol kon gebruiken maar voor de rest kan je er weinig mee. Ze stoppen het niet voor niets een paar jaar in goedkope 2e hands Port vaten uit Portugal of Whiskey vaten uit Amerika.  Gelukkig verdampt een deel van de alcohol (weg is weg👼😇) maar het restant verkleurt wel 🥃 Nadat ze Astrix en Obelix hadden gelezen proberen de Schotten dit restant als “toverdrank” te verkopen. Ze doen er opgewonden over en vertellen je dat het naar chocolade, krenten of kersen smaakt. Maar pas,  op het smaakt meestal naar jodium of petroleum 😖

Let op mijn woorden, dat spul gaat nooit wat worden…….

• I like it 1
  • Haha 2
Posted

Die "bende" is voor mij sowieso te sterk...
We hebben blijkbaar 2 wandelroutes bij Pitlochry en daar zit die distilleerderij bij dacht ik :) 

• I like it 2