Jump to content

Recommended Posts

Posted
Ik zit op het ogenblik in Nashville / Amerika.

In de Walmart, Wallgreen, Kroger nog geen klassieke scheerspullen gezien. Morgen naar een mall om daar eens te kijken.

Iemand een tip over wat ik toch echt mee terug zou moeten nemen?

In veel Mall's zit een winkel van de The Art of Shaving daar zou ik naar op zoek gaan. Moet je wel een wat sjiekenere mall hebben.

Posted

Morgen naar Edinburgh maar veel lijkt er niet te vinden te zijn; net internet afgestruind naar scheergerelateerd spul maar behalve Penhaligon's, Boots en C&E zit er niet veel schijnbaar.....

Posted

Crabtree & Evelyn zal daar waarschijnlijk niet voordeliger zijn. Maar het is natuurlijk wel leuk om ff alles in je handen te hebben en te ruiken.

Ik heb een Nomad zeep overgenomen van Lampie, ik vind het een geweldige zeep!

Lijkt me wel leuk om een keer zo'n winkel binnenstebuiten te keren :D

Veel plezier!

Posted

Tja weet niet, Penhaligon's schijnt weer prima te scheren maar ik heb toch een beetje moeite met fabrikanten die denken dat het met de kwaliteit ook rustig een beetje minder kan. Zeker als ze zichzelf bij de top rekenen krijg ik dan toch een zekere weerstand tegen een merk....

Posted

Net terug van mijn vakantie naar Sicilië en het volgende mee genomen:

Foto%2019-10-14%2010%2033%2033.jpg

Proraso zeep groen (die had ik al, maar bijna op)

Proraso zeep wit

Proraso zeep rood

Proraso crème rood (in eerste instantie de crème gekocht omdat ik de rode pot zeep niet kon vinden)

Proraso pre-shave groen

Proraso aftershave balsem

Prep

Prep scheerzeep

Geen verkeerde score!

Posted

Net terug uit Edinburrah en me lekker ingehouden, althans wat betreft scheerspulletjes. Net om de hoek zat Penhaligon's maar daar ben ik om eerdergenoemde reden niet naar toe geweest, ondanks de uitnodigende verkoopster. Een eindje verderop zat C&E, een merk waar ik eigenlijk ook niks mee heb, maar daar ben ik toch even naar binnen geweest al was het maar omdat er 25% korting op de men's grooming producten zat. Stel je daar overigens niet teveel van voor want met 9 pond voor een stuk scheerzeep is dat maar nauwelijks goedkoper dan in Nederland. Ik ben voor de Moroccan Myrrh (voorheen Nomad) gegaan; de West Indian Lime vond ik wel lekker maar ronduit vrouwelijk en met Sandalwoods ben ik na TOBS wat voorzichtig.

Om de hoek van C&E zat dan weer een Boots waarvan ik de eigen zeep al had maar ik had op hun website Aramis scheerzeep gezien en die wilde ik wel eens proberen. Alleen niet aanwezig in de winkel.....Bij navraag kon ik hem wel laten bestellen; het was zondagmiddag en ze konden hem in huis hebben maandagochtend 9u00 bij opening! Iemand bij Boots heeft dus echt een klotebaantje!! De verleiding niet weestaan en besteld natuurlijk; de zeep was er ook nog de volgende dag.

Nu maar hopen dat de originele geuren weer terugkomen want het flesje Pinaud Bay Rum was een tikkie gaan lekken en alles, tandenborstel, deo en dus ook de nieuwe zeepjes, ruikt nu flink naar de AS..... :roll:

Posted

Deze zomer was ik met mijn gezin op vakantie op Kreta.

Tijdens een wandeling door het dorp Tavronitis nabij ons resort, vond ik de zeepmakerij Fisika (ze zijn ook op Etsy te vinden).

oNTpdk.jpg

De winkel werd "bemand" door drie dames die duidelijk wisten waar ze mee bezig waren. Achterin was ook de ruimte te bezichtigen waar ze de zeep maken. Uiteraard heb ik de zeep meegenomen en vrij snel geprobeerd. Ik had slechts een bakje Bartex en Gillette Bue II disposables mee en geen kwast maar ik kon er desalnietemin toch een glad tjappie van maken (geen schuim natuurlijk). Het voelde dusdanig goed dat ik een paar dagen later met mijn vrouw terugkwam voor nog meer producten. Met name de "Men's face cream with juniper" bevalt me erg goed. Ik hou gewoonlijk meer van lotions maar deze wax-achtige substantie werkt erg goed maar dient heel voorzichtig gedoseerd te worden.

Thuis heb ik de zeep uiteraard ook geprobeerd met kwast maar op de een of andere manier krijg ik 'm niet zo goed aan het werk, zelfs wanneer ik hem aanbreng als stick heb ik moeite om er voor twee gangen aan zeep van te krijgen. Ik moet wel bekennen dan mijn talenten met harde plantaardige zepen beperkt zijn.

• 9 years later...
Posted
Op 23-10-2014 om 20:40, talibeard zei:

Net terug uit Edinburrah en me lekker ingehouden, althans wat betreft scheerspulletjes. Net om de hoek zat Penhaligon's maar daar ben ik om eerdergenoemde reden niet naar toe geweest, ondanks de uitnodigende verkoopster. Een eindje verderop zat C&E, een merk waar ik eigenlijk ook niks mee heb, maar daar ben ik toch even naar binnen geweest al was het maar omdat er 25% korting op de men's grooming producten zat. Stel je daar overigens niet teveel van voor want met 9 pond voor een stuk scheerzeep is dat maar nauwelijks goedkoper dan in Nederland. Ik ben voor de Moroccan Myrrh (voorheen Nomad) gegaan; de West Indian Lime vond ik wel lekker maar ronduit vrouwelijk en met Sandalwoods ben ik na TOBS wat voorzichtig.

Om de hoek van C&E zat dan weer een Boots waarvan ik de eigen zeep al had maar ik had op hun website Aramis scheerzeep gezien en die wilde ik wel eens proberen. Alleen niet aanwezig in de winkel.....Bij navraag kon ik hem wel laten bestellen; het was zondagmiddag en ze konden hem in huis hebben maandagochtend 9u00 bij opening! Iemand bij Boots heeft dus echt een klotebaantje!! De verleiding niet weestaan en besteld natuurlijk; de zeep was er ook nog de volgende dag.

Nu maar hopen dat de originele geuren weer terugkomen want het flesje Pinaud Bay Rum was een tikkie gaan lekken en alles, tandenborstel, deo en dus ook de nieuwe zeepjes, ruikt nu flink naar de AS..... :roll:

Een kleine 10 jaar later.... maar ga ik over een paar maanden naar Schotland (rondreis, beginnende in Edinburrah en eindigt in Glasgow)
Nog merken of winkels waar ik "persé" aandacht aan moet besteden? :P 

• I like it 1
Posted
2 hours ago, Magic666 said:

Een kleine 10 jaar later.... maar ga ik over een paar maanden naar Schotland (rondreis, beginnende in Edinburrah en eindigt in Glasgow)

kwam ik toevallig een paar maanden geleden tegen op B&B

RIP

talibeard, passed away on December 15, 2021.
He joined B&B on February 8, 2008 and last posted here on December 12, 2021.
From the Netherlands, and a tool maker by trade, we were informed of his passing by his widow.
If you have information you would like to share about talibeard, please contact a Moderator of your choice.
He certainly will be missed by his friends and associates here at B&B.

Posted
4 uren geleden, Magic666 zei:

Whisky🥃

Posted
4 uren geleden, Magic666 zei:

Castle forbes ??

Posted

@ Julyan : ai, dat is spijtig, al kende ik de beste man niet dit blijft nooit leuk om te lezen :( 

Whisky. totaal niet mijn ding maar ik zal er ongetwijfeld niet aan ontkomen hier of daar een klein nipje te nemen.

Castle Forbes! Goeie! Nog niet zo lang geleden een proefsetje gehad van hun EdP en sommige bevielen wel, die noteer ik wel even :) 

Posted

Als je over een paar maanden naar Schotland gaat zou ik vooral voldoende DEET die kant mee opnemen 😖 🦟🦟🦟

• Agreed 1
  • Haha 2
Posted

Dat is wel een goede tip Niek!
We zijn redelijk veel in de natuur die weken dus in Edinburrah ff langs de lokale Etos is een muzzzzt zo te zien :)

Posted
2 uren geleden, Magic666 zei:

Dat is wel een goede tip Niek!
We zijn redelijk veel in de natuur die weken dus in Edinburrah ff langs de lokale Etos is een muzzzzt zo te zien :)

Was eigenlijk JVDK die er een opmerking over maakte. Ik heb m alleen aangevuld met een verwijzing :-)  Ikzelf ging altijd trekken daar,in de driehoek Lairg, Thurso en Brora half tot eind oktober. Veel wind, veel regen maar onvergetelijk !! (en in die periode geen midges) 👍

• I like it 1
  • Haha 1
Posted

Na Edinburrah, is de eerste stop Pitlochry, Dundee zit "een soort van" op de route daar naar toe... hm..... is kijken of we een aftakking kunnen maken :P