cutthroat Posted June 30, 2014 Posted June 30, 2014 Collega scheerders, De vakantieperiode is al weer aangebroken. Sommigen gaan binnenkort (zoals ik), anderen zijn misschien al weer terug. Het leek me leuk om een topic te starten waarin ieder bij kan houden wat er mee gaat, en tips kan vragen of geven voor interessante scheergerelateerde artikelen voor de diverse vakantiebestemmingen. Voor mijzelf ben ik er nog niet helemaal uit wat er mee gaat. Wel mijn Lord L6 met een doosje Red Captains en mijn HJM borstel (beiden goedkoop en geen ramp als deze kapot of verloren gaan). Een open mes neem ik maar niet mee, ik zie de gezichten bij de douane al als ze mijn 8/8 Koraat near wedge uit de koffer halen . Qua software ben ik er nog niet uit, behalve dan dat het een zeep van TFS gaat worden. Ik heb vorige week mijn bestelling met zeven verschillende TFS zepen binnen gekregen, maar ik ben nog steeds dusdanig verkouden dat ik er nauwelijks iets van ruik. De bergamotto neroli kende en had ik al, ook de asb, dus dat is een kanshebber. Ik hoop dat het gauw gedaan is met de verkoudheid, want zaterdag vertrek ik al richting Tunesië. En dit brengt me bij de volgende vraag: wie heeft er ervaring met dit land en de scheergerelateerde produkten die er te krijgen zijn. Ik verwacht er niet heel veel (of eigenlijk nagenoeg niks) te kunnen vinden, maar wellicht dat één van jullie andere ervaringen met dit land heeft.
Mesmer Posted June 30, 2014 Posted June 30, 2014 Deze al gezien? viewtopic.php?f=6&t=1094 Het - mee terug - gedeelte vind ik dan wel weer een gave toevoeging.
cutthroat Posted June 30, 2014 Author Posted June 30, 2014 Sorry . Ik meende wel dat er een dergelijk topic was, maar kon het zogauw niet vinden (mental note: zoekfunctie gebruiken ). Het ging me ook om spullen die mensen mee terug van de vakantie nemen en om het tips uitwisselen en/of aanreiken.
Marcel Posted June 30, 2014 Posted June 30, 2014 Aangezien ik maar 35 km van huis bivakkeer (ivm verbouwing), gok ik dat er niks nieuws mee terug gaat. Tenzij ik via BdF zou rijden, maar die zijn op vakantie
FairArie Posted July 1, 2014 Posted July 1, 2014 Laten we gewoon hier verder gaan. Misschien kan een moderator de topics samenvoegen
Okke Posted July 1, 2014 Posted July 1, 2014 Ik ben enkele dagen in Barcelona vrijwilligers werk doen en 2 weken in de buurt van Nice. In Barcelona zal ik niet de tijd hebben om rustig te scheren dus zal dat de gillette gaan doen. Iemand nog tips voor winkels/producten/locaties uit Barcelona en Nice?
Okke Posted July 1, 2014 Posted July 1, 2014 Gast! Scheer je dan gewoon een paar dagen niet! Dat vind ik teveel jeuken in mijn hals met temperaturen boven de 30 graden. Ik ga nooit helemaal glad
nielsgaastra Posted July 1, 2014 Posted July 1, 2014 Ik ben inmiddels alweer terug van mijn vakantie in Spanje en kwam terug met: en . Beiden voor een zeer schappelijke prijs, weet het precieze bedrag niet meer. Een stuk goedkoper dan hier in ider geval!
Bass Posted July 1, 2014 Posted July 1, 2014 Die twee had ik vorig jaar ook mee genomen uit Spanje. Twee prima producten.
LongShave Posted July 1, 2014 Posted July 1, 2014 Net terug van een weekje Curacao en daar aangeschaft: 4 flessen Alcolado Glacial
Willieman Posted July 2, 2014 Posted July 2, 2014 in Augustus naar Teneriffe, ben benieuwd wat ik daar kan vinden aan scheer producten
Noxa Posted July 2, 2014 Posted July 2, 2014 Vorig jaar heb ik uit Italie 2 Floid aftershave en wat Proraso spullen mee genomen. Verder vooral veel wijn .
Alexander Posted July 2, 2014 Posted July 2, 2014 over 2 weken naar Oostenrijk. Ben benieuwd of ik leuke dingen ga vinden.
Bass Posted July 11, 2014 Posted July 11, 2014 Ik verwacht in Frankrijk niet veel bijzonders te vinden in de supermarchés.
Marcel Posted July 11, 2014 Posted July 11, 2014 Monsavon zeep, Gillette Bleue Extra mesjes en Aqua Velva moet geen probleem zijn om te vinden en zijn alledrie prettig geprijst.
Bass Posted July 11, 2014 Posted July 11, 2014 Die Monsavon vind ik helemaal niets. Die Gilettemesjes was ik vergeten. Aqua Velva? We zullen het eens proberen.
Noxa Posted July 11, 2014 Posted July 11, 2014 In Frankrijk kun je ook naar de winkels van L'Occitane die verkopen hele goed zeep, crème en ASB. Wel prijzig maar goede producten met een prettige geur. (UEKAZ)
Bass Posted July 11, 2014 Posted July 11, 2014 L'Occitane zit ook in Nederland. Maar inderdaad: heel fijne producten.
michigalex Posted July 11, 2014 Posted July 11, 2014 Over 2 maanden naar Toscane. Ga daar zeker op zoek naar scheerzeep, etc.
Bunny Posted July 12, 2014 Posted July 12, 2014 Binnenkort naar Denemarken, eens kijken of ik een legokrabber kan scoren Iemand die weet of ze daar nog wat bijzonders hebben?
Noxa Posted July 12, 2014 Posted July 12, 2014 Over 2 maanden naar Toscane. Ga daar zeker op zoek naar scheerzeep, etc. In Florence zit een oude apotheek die zijn eigen scheerzeep verkoopt, Munstermann heet het. Zit op een steenworp afstand van de ponte Vecchio.
Marcel Posted July 12, 2014 Posted July 12, 2014 Binnenkort naar Denemarken, eens kijken of ik een legokrabber kan scoren Iemand die weet of ze daar nog wat bijzonders hebben? Japanese Natural Stones: http://www.japanesenaturalstones.com Voor als uw slijpbenodigdheden, mocht dat je interesse hebben.
Recommended Posts