Jump to content

Recommended Posts

Posted

Omega 10019

Cella

Lord s625

Captain (4*)

Aluin

Floïd Black

Nivea sensitive asb

Om de een of andere reden zijn de Mühle silvertip fibre en de Cella geen vriendjes hier in huis.

Met de goedkope omega krijg ik veel beter schuim wanneer ik Cella gebruik.

Vreemd verschijnsel....

Posted

Fatip met een Astra

Muhle silvertip

Proraso pre-shave

ToOBS Jeremyn Strt crème

Proraso groen ASB

Hugo Boss cologne.

Even een quick shave vanmorgen dus de krabber er weer eens bij gepakt. Die ASB is echt geweldig, verkoeld goed en trek snel in en de geur is na een uurtje bijna verdwenen dus het valt goed te combineren met een eau de toilette of cologne.

Posted

- Kropp 5/8

- Jerusalem silvertip

- TFS Italian fern

- Aluin

- Pinaud Clubman aftershave lotion

- TFS tabacco verde ASB

Snelle, simpele drie pass scheerbeurt met een DFS resultaat. De Italian fern schuimt als een gek, maar geuren ruik ik nog steeds amper.

Beetje prik van de aluin, maar dit haalde de Pinaud ruimschoots in. Gelukkig was de tabacco verde voorhanden om de boel te blussen.

Posted

Muhle R41 icm nieuwe Personna blue

Thiers Issard badger

HTGAM/ synergy vanetiver zeep

Aluin

ASB combinatie van arko c en biodermal sensative.

Eerst over de zeep. Deze neem ik in vergelijking met de BdF classico.

De zeep is harder, semi doorzichting en heeft een donkere amber kleur.

Vanetiver moet vanilla en ventiver voorstellen. Het ruikt zoetig maar persoonlijk ben ik niet weg van de geur.

Voor het douchen had ik een laagje warm water op de zeep gedaan zodat ik het daarna makkelijker op de kwast kon krijgen.

Achteraf kreeg ik een soort gelei achtige vlies waarmee ik schuim kon aanmaken in de scuttle.

Het schuim sloeg snel dood in de scuttle. Dus ik heb nogmaals een paar keer over de zeep gekwast en verder gelathered op mijn gezicht.

Ik kreeg hierna wel een fijne vettige en rijke lather op mijn baard.

Na de eerste pass kreeg ik toch een branderig gevoel rond mijn wangen.

Wat ik nog met geen enkele creme of zeep heb meegemaakt!

Ik weet niet of dat komt omdat ik tijdens het douchen mijn gezicht had gescrubd met de T&H no. 10 cleansing scrub.

2e pass op sommige plekken ATG en sommige XTG voor een near BBS resultaat.

Afgerond met een koude spoeling gevolgd door aluin en afgemaakt met een gecombineerde biodermal sensative plus een klein dotje arko c.

Morgen nog een keer testen en kijken we wel hoe het dan uitpakt. Momenteel vind ik het qua geur geen super zeep. Daarnaast het branderig gevoel. Maar de rijke, vettige schuim is dan wel weer een enorme plus punt!

Posted

GEM 1912

GEM SS PTFE

Morris & Forndran Polo 26mm Ivory Blonde Badger Two Band

TFS Italian Fern

Old Spice

BdF Mistero ASB

De TFS Anniversary en Mistero vorige week al binnen gekregen van BdF, maar was zo ontzettend verkouden dat ik niks rook =)

Vandaag herkansing dus. Ik ben een Fern (=Fougere) liefhebber. De Italian Fern is een frisse uitvoering van de Fougere geur. Prima zaak. Zeep is van consistentie zeer zacht, waardoor ik het niet eens echt een Croap vind, maar meer een creme. Mede door mijn kwasten merk ik dat ik redelijk veel product gebruik, maar dat mag de pret absoluut niet drukken. Hoeveel potjes maken we nou eigenlijk echt op? =)

De Mistero ASB is prettig. Wel dunner dan ik gewend ben van de TFS aftershaves, maar met een uitstekende verzorging. Geur matcht naadloos met de Mistero scheerzeep en vind hem zelf bij de Anniversary zeep erg passend!

Posted

@3gor4

Meestal wordt geadviseerd om niet te scrubben en scheren direct na elkaar. Met scrubben beschadig/irriteer je toch je huid en met scheren ook. Je kan beter 's avonds scrubben, 's nachts herstelt je huid namelijk. Dan kan je 's morgens weer lekker scheren.

Branderig gevoel kan ook van de zeep komen, dit had ik helaas met tobs.

Posted

Weber Classic handle

Lord 'super'

Muhle silvertip fiber

Pre shave Proraso groen

scheercreme Proraso groen

ASB Proraso groen

Na 2passes en 3passes met wat touchups in mn rechter hals een BBS resultaat zonder schade.

Posted

Volgens mij blijf jij me stalken tot ik het gekocht heb... Nou, no f#cking way! Door jullie ge-enable heb ik vorige week alweer een extra bestelling gedaan... Het blijft geen feest he... Schaam je ;)

Posted
@3gor4

Meestal wordt geadviseerd om niet te scrubben en scheren direct na elkaar. Met scrubben beschadig/irriteer je toch je huid en met scheren ook. Je kan beter 's avonds scrubben, 's nachts herstelt je huid namelijk. Dan kan je 's morgens weer lekker scheren.

Branderig gevoel kan ook van de zeep komen, dit had ik helaas met tobs.

Ik scrub elke ochtend voor het scheren (Clinique) en het werkt voor mij prima! Klinkt meer als te veel druk of een verkeerde hoek met de R41.

Posted

Hahaha.

@ marco, thnx voor het advies.

Maar het vreemde is dat ik thuis body scrub van rituals heb staan (jaja, van me ex gekregen als cadeautje) en die wil ik ook wel eens tijdens douchen voor het scheren op mijn gezicht scrubben. Maar daar heb ik nog geen enkele last mee gehad.

@longshave.

Is die osage rub dan echt zo goed? Heb thuis alcolado glacial staan... Zijn die twee vergelijkbaar?

Posted

Dat branderige gevoel kan ook komen door een overgevoeligheid voor een van de bestanddelen van de zeep. Je zal de laatste niet zijn waarbij dat het geval Is.

Posted

@longshave.

Is die osage rub dan echt zo goed? Heb thuis alcolado glacial staan... Zijn die twee vergelijkbaar?

Die twee zijn wat mij betreft van een totaal andere orde. ik vind Alcolado ruiken naar citronella, beetje chemisch en daarnaast absoluut niet verzorgend.

Osage Rub ruikt naar groentjes (die snoepjes) en is matig verzorgend. Voelt veel meer echt als een after shave splash dan de alcolado.

Alcolado helpt dan wel weer enorm goed tegen de jeuk van muggenbulten. Dat wel.

Posted
Dat branderige gevoel kan ook komen door een overgevoeligheid voor een van de bestanddelen van de zeep. Je zal de laatste niet zijn waarbij dat het geval Is.

Dat hoop ik niet, dan zal dit namelijk de eerste zeep zijn waar ik last van zou krijgen.

Ik scrub elke ochtend voor het scheren (Clinique) en het werkt voor mij prima! Klinkt meer als te veel druk of een verkeerde hoek met de R41.

Als ik met verkeerde druk of hoek scheer is het wel bij mijn hals. Maar het branderige gevoel komt echt bij mijn wangen. En dat heb ik nog niet eerder meegemaakt tijdens geen enkele scheerbeurt!

Ik vind het vreemd en hoop dat de volgende scheerbeurt beter zal verlopen dan deze.

Als ik nog steeds een branderig gevoel krijg dan zal ik het nog eens proberen met preshave van proraso om te kijken wat voor effect dat heeft.

Die twee zijn wat mij betreft van een totaal andere orde. ik vind Alcolado ruiken naar citronella, beetje chemisch en daarnaast absoluut niet verzorgend.

Osage Rub ruikt naar groentjes (die snoepjes) en is matig verzorgend. Voelt veel meer echt als een after shave splash dan de alcolado.

Alcolado helpt dan wel weer enorm goed tegen de jeuk van muggenbulten. Dat wel.

Oke, bedankt Mesmer.. ben wel benieuwd naar de OR splash

Ja, die alcolado is niet verzorgd maar helpt zeer goed tegen scheerbrand, beter dan Arko C naar mijn mening. Wel altijd even met een balsem nasmeren voor het verzorgende effect.

Posted

@longshave.

Twee weken geleden ben ik terug gekomen van een weekje Curacao. Daar heb ik flink wat Alcolado Glacial ingeslagen (land van herkomst). Dit nav diverse reviews van deze "airconditioning in a bottle".

Ben een groot fan van coole splashes en aftershaves en ben nog World wide zoekende.

Osage Rub staat nog steeds met stip op 1. Waanzinnig lekker na het scheren (Fire in the Hole!!). Alcolado Glacial is een goede tweede. Ook cool maar niet zo "erg" als Osage Rub. Heb wel het idee dat het wat meer verzorgend is. Op 3 staat Billy Jealousy Shaved Ice After Shave Balm.

Posted

EJ DE89L

Personna Blue

TOBS Sandelwood

Semogue (de SOC Pure Badger Cherrywood)

Aluin

Osage Rub

ASB Proraso verkoelend

Whoeeeeeiiii de Osage Rub! Wat is dat toch een heerlijke coole Splash.

Hierna de ASB Proraso verkoelend.

Posted

Toch maar weer een keertje een sotd plaatsen dan.

nave5e8a.jpg

De nieuwe zeep van TFS is weer helemaal super!

In een handomdraai weer een volle kop met heerlijk ruikend schuim :)

De geur is lekker apart, net als di vino een blijvertje!

Posted

Wat dat betreft is het wel weer jammer dat het een l.e. is.

Misschien kunnen we Eric zo gek krijgen om er de vijfde geur van BdF van te maken...

Posted

Ik ben iig fan. Maar heb ook al twee Anniversary thuis staan. Geen idee hoe lang ik daar mee ga doen want ik heb meer zepen.

Posted
Wat dat betreft is het wel weer jammer dat het een l.e. is.

Misschien kunnen we Eric zo gek krijgen om er de vijfde geur van BdF van te maken...

Ik ben helemaal voor!

Posted

Proraso pre-shave

Engelswerk open scheermes

Tabac Cream

Muhle synthetic fiber

Aluin

Weleda ASB

Inmiddels de vierde scheerbeurt met een straight. Vandaag extra gelet op de druk. Aan het einde van scheerbeurt met knikkende knietjes de aluin gegrepen, maar de feedback viel verrassend mee. Ben dus op de goede weg!

Posted

Proraso sensitive pre shave

Proraso sensetive soap

Heljestrand MK 32

Semogue 620

Aluin blok

Geo F Trumper skinfood Sandalwood

dit keer weer eens de Proraso set up gebruikt. Ik ben echt geen fan helaas. De zeep is me te dik en niet slick genoeg. Het maakt het voor mij onmogelijk om een dfs te behalen. (ook zonder de pre shave)

Ook maar weer eens het aluin blok te voorschijn gehaald. Geen prik, wel rode uitslag en een droge huid. Gaat het ook niet meer worden.. Het mes is meer dan geweldig!! morgen eens met een andere zeep..

Posted

Bij mij zorgt juist de preshave van Proraso dat mijn zeep vaak niet goed wordt en mijn scheerbeurt matig.

Posted

Semogue Barbear Classico Cerda

Proraso groen zeep

Gillette #77 (British NEW)

KAI

Proraso groen splash/Proraso groen ASB

Posted

Omdat ik mijn Koraat niet op optimale scherpte kreeg, had ik Joost gevraagd of hij het mes voor me wilde slijpen. Zo kon ik tegelijkertijd kijken hoe hij het deed, en of ik iets verkeerd deed. Ik was dus gisteren te gast in huize Moree. Het was een bijzonder prettige en onderhoudende middag. Naast de obligate scheergerelateerde zaken, hebben we het over nog diverse andere zaken gehad. In tegenstelling tot wat zijn berichtgevingen soms doen vermoeden is Joost juist een uitermate onderhoudende, aimabele en humorvolle man. Uiteraard heb ik zijn werkelijk schitterende collectie messen mogen bewonderen. Bij de meeste messen hoort een verhaal dat hij graag verteld. Als afsluiter is mijn Koraat geslepen op een successieve reeks Naniwa's, een Shapton 16k en tot besluit een JNAT. Joost, ook langs deze weg nog hartelijk dank aan jou en je vrouw voor de hulp en genoten gastvrijheid.

Na alle slijpgeweld was het vanochtend tijd voor de "proof of the pudding".

- Koraat 8/8 near wedge

- HJM das

- Proraso groen preshave

- TFS tabacco verde forte

- Aluin

- TFS tabacco verde forte asb

Tijdens het inweken van de Proraso een lekker schuimpje geklopt van de tabacco verde. Makkelijk klusje dat een vol en romig schuim oplevert. Qua geur kan ik er helaas nog steeds weinig over zeggen. De Proraso afgespoeld en flink ingezeept met de tabacco. En toen, the moment of truth. Mes aangezet onder de bakkebaard en..... deze gleed moeiteloos en zonder noemenswaardig geluid naar beneden, onderwijl de haren meenemend. Dat is het! Zo moet het zijn! Volgende baan en de volgende, moeiteloos glijdt het mes door de baard. Al snel is de eerste gang ten einde.

Opnieuw inzepen, en ditmaal dwars op de groei. Beginnend bij het linkeroor, richting de neus. Eerste beweging gaat goed, de tweede voel ik weerstand. K.t! In m'n huid. Sukkel! Waarschijnlijk het mes onder een te grote hoek gehad. Nou ja, in ieder geval een teken dat het mes goed scherp is :D . Stukje toiletpapier ertegen en doorgaan. Deze gang, en ook de volgende, zonder problemen afgemaakt. Afgezien van een flinke snee is het resultaat een DFS.

Aluin doet bijna niks, behalve op de snee ( :shock: ). Afgemaakt met de heerlijk aanvoelende TFS tabacco verde forte asb.

Ondanks de snee was dit een bijzonder prettige scheerbeurt. Het mes is zo op goede scherpte, met dank aan Joost. Ik begrijp nu nog beter waarom deze messen "silent assassins" worden genoemd. Ik kan dit type mes in deze grote bijzonder waarderen, dus er zullen er hoogstwaarschijnlijk nog wel meer volgen.