ceekee Posted June 29, 2014 Posted June 29, 2014 Ik heb op EB een Gillette Slim I-4 gekocht en ik vroeg mij af of jullie nog hints of tips hebben voor dat ik hem kan gebruiken. Moet ik bijvoorbeeld eerst koken of iets anders doen om de houder de ontsmetten of is dat helemaal niet nodig.
Marcel Posted June 29, 2014 Posted June 29, 2014 Koken doet soms meer kwaad dan goed, ik week mijn krabbers na aankoop altijd in een sopje van warm water met afwasmiddel. Na een tijdje neem ik de krabber onder handen met een zachte tandenborstel. Als het vuil niet weg wil, gewoon weer opnieuw weken in een sopje. Ontsmetten kan maar het is eigenlijk niet nodig. Heel veel krabbers zijn al tientallen jaren niet meer gebruikt. Zo lang overleven de meeste narigheden niet op metaal in een droge omgeving. Maar onderdompelen in alcohol, dettol oid kan geen kwaad.
talibeard Posted June 29, 2014 Posted June 29, 2014 Eens met Marcel; ik heb op diverse fora al genoeg vernielde krabbers gezien door (zwaar) overdreven schoonmaakacties. Als het vuil er echt niet af wil leg ik de krabbers (mits ze helemaal van metaal zijn; met kunststof delen moet je nog meer oppassen!) wel eens een nachtje in brandspiritus te weken. Dat krijgt tot nu toe alles wel weg en heb je meteen de boel ontsmet. Hoewel dat laatste meestal niet echt nodig is; je scheert je tenslotte met het mesje, niet met de krabber zelf.
Johan Posted June 29, 2014 Posted June 29, 2014 In Amerika mag je zelfs niet aan iemands toetsenbord komen zonder "hand sanitizer" te gebruiken. De ontsmettingsmaatregelen die ze daar aanbevelen moet met een korreltje zout nemen volgens mij.
Mesmer Posted June 29, 2014 Posted June 29, 2014 Ik kom regelmatig in Amerika en die hebben daar allemaal last van "allergies" waar dan ook enorm veel pilletjes en smeerseltjes en zooi voor verkrijgbaar is. Het is echt bizar hoe snel Amerikanen ziek worden.
Marcel Posted June 29, 2014 Posted June 29, 2014 Niks meer gewend die stumpers, van een beetje viezigheid ga je niet dood. Integendeel.
ceekee Posted June 29, 2014 Author Posted June 29, 2014 Bedankt voor de tip. Ik ga direct een flesje Dettol halen. Moet ik verder nog ergens op letten bijvoorbeeld hoe het mesje past?
ocellaris Posted June 29, 2014 Posted June 29, 2014 Ik race altijd naar mn oma om van die reinigingstabletten voor haar kunstgebit te bietsen. Naar de supermarkt kan ook maar das niet gratis Edit: das toch de slim adjustable? Die heb ik ook, erg fijn mesje. Gewoon het mesje erin drukken en stevig vastdraaien, standje kiezen en gaan.
Harkos Posted June 29, 2014 Posted June 29, 2014 Ben nog met vakantie, maar toch even een tip. Heb meerdere adjustables. Begin altijd met een nachtje inweken in WD40. Goed voor schroefdraad etc. Lost tevens inwendige vervuiling op. Volgende dag goed soppen met afwasmiddel en heb je een schone krabber. Na poetsen met een microvezel doekje. Denk dat je dan niets meer overkomt en de techniek goed hebt geconserveerd. Succes.
ceekee Posted June 29, 2014 Author Posted June 29, 2014 Gents, Bedankt voor de tips. Ik zal ze zeker toe gaan passen. Want ik wist echt niet hoe ik dit aan moest pakken.
Recommended Posts