Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vaak (heel vaak of eigenlijk elke dag) betrap ik me zelf er op het internet af te speuren naar nieuwe shaving soaps/cremes/aftershaves. Daardoor "gesteund" ( :lol: ) door the Big Shave op Facebook waar elke dag tientallen voor mij nieuwe shaving produkten besproken worden alsmede het forum hier.

Heb ik dan nog niet genoeg? Jawel maar blijkbaar wint het vinden van nieuwe dingen het van het gezonde verstand........

Posted

Wat me opvalt LongShave is dat je de speurtocht naar een zeep en/of geur voor ieder moment om de een of andere reden NIET gelijkschakelt met "Gezond Verstand".

In mijn bescheiden collectie langspeelplaten bevinden zich een stuk of veertig Zappa's, hoewel het er ook vijftig kunnen zijn. Met de CDs mee meer. Vroeg men mij waarom een mens er in hemelsnaam zoveel nodig had. "Maar na twee platen ken je het toch?" sprak de blasfemist. Het antwoord luidt: Neen.

Mijn muzikale voorkeuren zijn wat verschoven in de loop der tijd, dus ik ben wat roestig in mn Zappa geworden, maar ik had voor vrijwel iedere situatie een citaat paraat. Dat had me met twee stuks niet gelukt, en met tien ook niet.

Nu ben ik zelf niet van de zepen en de ASB's en de aftershaves etc. Ik ben zelfs niet van de kwasten en het uitproberen van vele DE-mesjes, maar ik kan genieten van de aanblik van het open mes. En dat mag best met de volkomen obligate dertien in een dozijn scales zoals ze vaak in het origineel komen. Dat is mijn tik. En ik kan je melden: vooralsnog heb ik er niet genoeg. Dus ik zoek verder, en er komen er steeds meer.

En tuurlijk, je leert al doende en je voorkeuren maken zich kenbaar, maar daardoor uit je je RAD gerichter, niet minder. Waardoor je uiteindelijk je eigen leven verrijkt.

Hetgeen wordt tegengesproken door je bankrekening.

Posted

Meestal wordt dat onder controle gehouden door je bankrekening, bij velen schijnt de aanschaf van een vriendin of vrouw heel goed te helpen :twisted:

persoonlijk heb ik twee keer per jaar een periode dat ik een en ander aanschaf, telkens gevolgd door een groter aantal maanden waarin ik totaal niks koop. Binnen die tijdspanne wordt dan alles getest wat ik in huis heb, slechts een heel klein percentage spullen blijft, al de rest wordt verkocht of geruild.

Posted

Ik heb een paar producten die ik heel veel gebruik, en koop af en toe iets nieuws. Last van RAD heb ik dan ook niet, vooral omdat er nog zoveel meer dingen zijn om geld aan uit te geven.

En laten we wel wezen, het dagelijkse leven (huis, kinderen, vervoer, verzekeringen, reserveringen) slokt het allergrootste deel van het budget op.

Posted
Meestal wordt dat onder controle gehouden door je bankrekening, bij velen schijnt de aanschaf van een vriendin of vrouw heel goed te helpen

Vrouwenhandel is verboden Snuff ;-)

Posted

RAD heb ik niet meer, aangezien die afkorting op de Engelstalige forums enkel betrekking heeft op krabbers (Razor acquisition disorder). Ik ben wel een ernstig geval geweest, met als gevolg dat ik tientallen krabbers heb. Geen moment spijt van gehad, enkel in toom gehouden door m'n budget.

SBAD (shaving brush acquisition disorder) en SSAD (Shaving soap acquisition disorder) heb ik lang zo ernstig niet gehad, maar waarschijnlijk genoeg om een normaal mens achter de oren te laten krabben :D

Posted

Helemaal met Johan eens. Het is dat ik nu wat verjaardagsgeld had en dat ik heel afentoe wat voor mezelf overhoud/vrij maak, maar normaal gesproken gaat het geld op aan levensonderhoud.

Posted

Gewoon aan toegeven.

Posted

Gezien het feit ik nu wel erg veel verschillende scheerzepen en cremes heb weten te verzamelen binnen dik maand tijd, begint de vraag steeds vaker voor te komen; hoe ik dit in godsnaam op zal krijgen binnen een jaar!?

Ik kan het gewoon niet weerstaan moet ik jullie toegeven. Misschien wordt het wel hoogtijd voor een vriendin die mij in toom kan houden!? :|

Posted
Gezien het feit ik nu wel erg veel verschillende scheerzepen en cremes heb weten te verzamelen binnen dik maand tijd, begint de vraag steeds vaker voor te komen; hoe ik dit in godsnaam op zal krijgen binnen een jaar!?

Ik kan het gewoon niet weerstaan moet ik jullie toegeven. Misschien wordt het wel hoogtijd voor een vriendin die mij in toom kan houden!? :|

Dat gaat niet lukken, opmaken binnen een jaar tijd. Ikzelf ben afgelopen Kerst met DE scheren begonnen en heb nu 2 scheercrèmes en 4 zepen maar niets is nog op. Hopelijk binnenkort eindelijk die Florena crème de deur uit (niet omdat tie slecht is, maar omdat ik voor mezelf wil rechtvaardigen om een nieuwe te kopen ;))

1z4fnlz.jpg

Posted

Maak een budget en leef je daarbinnen uit. Er zijn maar weinig scheerbeurten die een rondje met een Lord L6, een Captain, een Omega 10019, Palmolive stick en Pitralon Classic overtreffen dus duurder is beslist niet altijd beter.

Die nieuwsgierigheid moet/mag best bevredigd worden natuurlijk, maar als je een budget stelt is het toch leuker en bovendien, na een tijdje, wil je waarschijnlijk toch weer terug naar een beperkt aantal 'standaard' spullen.

Posted

toen ik dit topic gister middag las dacht ik. ik heb in ieder geval genoeg kwasten.. ontving ik 's avonds een mail van West Coast Shaving dat er een nieuwe Omega B&B kwast uit is die ik al lang graag wil proberen.. frick.

Posted

Ik heb besloten dat ik voor nu even genoeg zeep heb. Volgende aanschaf wordt afterhave (pinaud clubman waarschijnlijk en een Floid) en ik leg voor later dit jaar wat opzij voor ren volgende straight. DE mesjes heb ik zat voor de komende tien jaar.

Maarrrr ik zit over een maandje in Denemarken en later dit jaar in Amerika en als ik daar iets zie kan ik het natuurlijk niet laten liggen. Of wel... We gaan het zien haha

Posted

Ik heb 1 plank in de kast tot mijn beschikking, als die vol is houdt het op. Maar ik weet het aardig onder controle te houden. Eerst een bakje leeg en dan weer wat nieuws. Maar ik denk dat ik binnenkort ook wat ga verkopen, sommige producten bevallen met niet zo of worden echt heel weinig gebruikt.

Posted

Ik heb een halfjaar geleden de regel gesteld, dat ik het doe met het budget wat ik nu heb gespendeerd. Inhoudende dat als ik iets nieuw wil kopen er eerst iets uit zal moeten om de financien te dekken. Bevalt me prima moet ik zeggen!

Posted

Het probleem is dat ik al lijd aan:

VAD: vulpen AD

SAD: saxofoon AD

MAD: mondstuk AD

KAD: klarinet AD

ZAD: zakmes AD

FAD: fotografie AD

RAD past er gewoon niet meer bij ;)

Posted

Dat gaat niet lukken, opmaken binnen een jaar tijd. Ikzelf ben afgelopen Kerst met DE scheren begonnen en heb nu 2 scheercrèmes en 4 zepen maar niets is nog op. Hopelijk binnenkort eindelijk die Florena crème de deur uit (niet omdat tie slecht is, maar omdat ik voor mezelf wil rechtvaardigen om een nieuwe te kopen ;))

1z4fnlz.jpg

Ja, ik ben bang dat het zeker niet gaat lukken binnen het jaar.

En ik heb wel meer dan 8 zepen/ cremes staan, hoe bedoel je doomsday prepper :roll:

Wel leuk dat cirkelgrafiekje 8-)

Jammer dat ik bij mezelf niet alles heb bijgehouden, zou wel leuk zijn voor de statistieken!

Posted
Mwah.... Maak je niet druk, geen Hollander die een grotere zeepcollectie heeft dan Wim Bouman....

Lampuhkap ook niet?

Posted

Oeh een TTO wil ik ook nog graag en een slant! En een 5/8” straight met snakewood of een andere houtsoort. En skills. Die wil ik ook graag maar daar werk ik aan.

Posted

Die heeft ooit een lijst gepost met alleen wat er nu geopend is, dat kwam geloof ik al ruimschoots over de 50 zepen. Dan zal er vast ook nog wel wat ongeopend zijn ...