Marcel Posted June 27, 2014 Posted June 27, 2014 [offtopic] Heel goed Ron. Ik had een hele repliek klaar naar aanleiding van het betoog van Richard. De buurman komt binnen voor een borrel. Ik druk daarna op de Verstuurknop. Blijk ik voor de zoveelste keer niet aangemeld te zijn dan wel is de aanmelding ondertussen verijdeld. Bericht half A4-tje foetsie. In de marge, ik word hier wel wat beroerd van. Ik weet wel dat je de berichten moet schrijven in een woordeditor en vervolgens naar de het forum moet copieren. Maar een beetje handicappo allemaal. Joost, afgezien van netwerkhikjes die we een tijd terug regelmatig hadden, raak je niet zomaar uitgelogd van dit forum. Ik heb het donkerbruine vermoeden dat je de oorzaak moet zoeken in een of ander ijverig antivirus- of opruimprogramma dat op gezette tijden je browsercookies verwijdert. Met als gevolg dat je opnieuw moet inloggen.[/offtopic]
joostmoree Posted June 27, 2014 Posted June 27, 2014 "Ik heb het donkerbruine vermoeden dat je de oorzaak moet zoeken in een of ander ijverig antivirus- of opruimprogramma dat op gezette tijden je browsercookies verwijdert. Met als gevolg dat je opnieuw moet inloggen." Hartelijk dank voor je nadenken en berichtgeving Marcel! Ik denk dat je het gelijk aan je zijde hebt. Ik vermoed dat mijn opruimer aan de slag gaat als mijn laptop uit de slaapstand wordt gewekt. J
Mesmer Posted June 27, 2014 Posted June 27, 2014 [offtopic] Heel goed Ron. Ik had een hele repliek klaar naar aanleiding van het betoog van Richard. De buurman komt binnen voor een borrel. Ik druk daarna op de Verstuurknop. Blijk ik voor de zoveelste keer niet aangemeld te zijn dan wel is de aanmelding ondertussen verijdeld. Bericht half A4-tje foetsie. In de marge, ik word hier wel wat beroerd van. Ik weet wel dat je de berichten moet schrijven in een woordeditor en vervolgens naar de het forum moet copieren. Maar een beetje handicappo allemaal. Joost, afgezien van netwerkhikjes die we een tijd terug regelmatig hadden, raak je niet zomaar uitgelogd van dit forum. Ik heb het donkerbruine vermoeden dat je de oorzaak moet zoeken in een of ander ijverig antivirus- of opruimprogramma dat op gezette tijden je browsercookies verwijdert. Met als gevolg dat je opnieuw moet inloggen.[/offtopic] Ik raak enorm vaak uitgelogd van dit forum. Ik zit hier vaak vanaf mijn ipad met een 3G verbinding. Daarbij vergeet ik vaak wifi op de ipad uit te zetten. Ik ben veel onderweg en elke keer als de ipad van wifi naar 3G springt dan ben ik uitgelogd. Sowieso ben ik uitgelogd als het wifi signaal ineens weg valt. Dus elke keer opnieuw verbinden is opnieuw inloggen en mij overkomt dat vaak. Bij lange stukken kopieer ik vaak eerst de tekst (ctrl+c) zodat als het mis gaat, ik het daarna simpel weer kan plakken (ctrl+v) in een nieuw schermpje. Dat is iets minder omslachtig dan het in een texteditor tikken.
marco Posted June 27, 2014 Posted June 27, 2014 Met tapatalk word ik in ieder geval nooit uitgelogd. Via de website ook niet volgens mij. Als ik op mn telefoon met Chrome de website open ben ik gewoon nog steeds ingelogd, ook al heb ik de site weken niet geopend. Op mn laptop zou ik even moeten nakijken, maar moet na een "schone" upgrade (Ubuntu 14.04) nog ff een en ander installeren en instellen. Als Chrome er weer op staat zal ik het eens testen. Misschien dat ik ook nog met Firefox test.
efsk Posted June 27, 2014 Posted June 27, 2014 Met firefox raak ik ook uitgelogd. De timeout is echter wel iets van een uur ofzo. Eens per uur een knop en je blijft ingelogd, en vreemd genoeg is het typen van een lange post voor de forumsoftware niet gelijk aan het indrukken van een knop. Maar goed. Ik ben er slechts eentje kwijtgeraakt, sindsdien alles waarvan ik denk dat het formuleren langer gaat duren dan kort in de externe editor.
marzman Posted June 27, 2014 Posted June 27, 2014 Hebben jullie het vinkje bij 'Bij elk bezoek mij automatisch aanmelden' wel aan staan? Op een normale computer raak je niet zo snel uitgelogd, op een telefoon die continu van ip veranderd misschien wel. Op mijn telefoon gebruik ik Tapatalk en die logt automatisch in.
Noxa Posted June 27, 2014 Posted June 27, 2014 Hebben jullie het vinkje bij 'Bij elk bezoek mij automatisch aanmelden' wel aan staan? Op een normale computer raak je niet zo snel uitgelogd, op een telefoon die continu van ip veranderd misschien wel. Op mijn telefoon gebruik ik Tapatalk en die logt automatisch in. Zowel als iPhone, ipad en MacBook word ik frequent uitgelogd. Ondanks het vakje "automatisch aanmelden".
marzman Posted June 27, 2014 Posted June 27, 2014 Dat is ook niet helemaal de bedoeling. Ik heb de offtopic posts afgesplitst.
Marcel Posted June 27, 2014 Author Posted June 27, 2014 Dank Marzman! Ik wordt eigenlijk nooit uitgelogd, zowel niet op m'n macbook met Firefox en Chrome, als op m'n mobieltjes (android met browser of Tapatalk). Ik heb geen enkel bijdehand programma draaien die morrelt aan m'n cookies oid, dat moet ik vanwege m'n werk (webdeveloper) zelf in de hand kunnen houden. Wat zeker kan helpen is dat je browser bij elk bezoek aan de pagina checkt of hij de meest actuele versie van die pagina te pakken heeft. Internet Explorer is (nog steeds) bijzonder irritant op dat vlak IMHO.
marco Posted June 27, 2014 Posted June 27, 2014 Gebruiken mensen dat nog dan? Wel raar dat er blijkbaar een groep mensen is die er wel last van hebben en een groep zonder enig probleem.
PI56 Posted June 27, 2014 Posted June 27, 2014 Hier nog een IE gebruiker . Eigenlijk zonder problemen (behoudens vorige maand een paar weken). De functie automatisch aanmelden is ingeschakeld. Iedere keer als ik de site open gebeurt dat ook. Ik gebruik alleen mijn laptop, mobiel ben ik wat conservatiever. Laat ik het zo zeggen; ik kan met m'n toestel bellen
Dr.Paranoid! Posted June 28, 2014 Posted June 28, 2014 De site logt je niet automatisch uit, dit is 100% lokaal / browser gerelateerd.
Mesmer Posted June 28, 2014 Posted June 28, 2014 Is het ook niet zo dat je maar vanaf 1 ip adres ingelogd kunt zijn? Ik switch door verschillende netwerken en apparaten nogal vaak en dacht dat dat dan de oorzaak van het steeds opnieuw inloggen moest zijn.
efsk Posted June 29, 2014 Posted June 29, 2014 Ik krijg het idee dat het het knopje automatisch aanmelden is. Ik zal het eens in de gaten houden. By the way, meneer DrParanoid: is u nu al getrouwd?
Snowmiss Posted June 29, 2014 Posted June 29, 2014 Ik krijg het idee dat het het knopje automatisch aanmelden is. Ik zal het eens in de gaten houden. By the way, meneer DrParanoid: is u nu al getrouwd? Ondanks dat knopje wordt ik hier (alleen op de laptop) ook regelmatig uitgelogd. De desktop blijft prima, eens zien of er inderdaad een ongewenst iets aanwezig is op die laptop. BTW zo ja, van harte!
cutthroat Posted June 29, 2014 Posted June 29, 2014 Zowel op mijn mobiel (Samsung Galaxy S4), als op mijn laptop en werkcomputer (beide met IE) blijf ik gewoon ingelogd. Ook met wisselen tussen WiFi en 4g, en ook met meerdere apparaten tegelijk. Een hele enkele keer logt mijn mobiel wel uit, maar even opnieuw inloggen, met "onthoudt mij" aangevinkt, en ik kan er weer een poos tegenaan.
Snowmiss Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 De site logt je niet automatisch uit, dit is 100% lokaal / browser gerelateerd. Dat was ook mijn idee. En om alles uit te sluiten ben ik deze laptop gaan opschonen mbv de mensen van hijackthis.nl en er zijn wel wat tracking cookies gevonden maar verder niets bijzonders. Het meest vreemde is namelijk dat ik op deze laptop alleen wordt uitgelogd bij ShaSoc terwijl ik bij facebook, tweakers, en het hijackforum wel ingelogd blijf. Weet je dus zeker dat het 100% lokaal/browser gerelateerd is?!
Mesmer Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 Ik blijf steeds uitgelogd worden op netbook met chrome, samsung s3 mini van mijn werk, samsung s4 mini prive, ipad van mijn werk, Acer laptop ook met chrome. Dus tsja.. Zou een klein stukje schelen als de inlog-balk die onderaan de homepage staat naar boven verhuist. Scheelt een keer klikken haha Verder heeft het inloggen mij er nog niet van weerhouden dit forum met grote regelmaat te bezoeken.
Dr.Paranoid! Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 De site logt je niet automatisch uit, dit is 100% lokaal / browser gerelateerd. Dat was ook mijn idee. En om alles uit te sluiten ben ik deze laptop gaan opschonen mbv de mensen van hijackthis.nl en er zijn wel wat tracking cookies gevonden maar verder niets bijzonders. Het meest vreemde is namelijk dat ik op deze laptop alleen wordt uitgelogd bij ShaSoc terwijl ik bij facebook, tweakers, en het hijackforum wel ingelogd blijf. Weet je dus zeker dat het 100% lokaal/browser gerelateerd is?! Aangezien een handvol gebruikers er last van heeft (ik bijvoorbeeld niet) lijkt me het niet server gerelateerd. Wel logged hij je 1x in de zoveel tijd uit wegens security measures (zit wel een time out op je "stay logged in") maar zou niet vaak moeten zijn. Ik sta nu nog ingelogged na een week weinig activiteit
Dr.Paranoid! Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 Cookie wel even hernoemd naar "shasoc_koekje" - mocht jullie dus iets opvallen ivm de shaving society cookies dan hoor ik het graag.
Dr.Paranoid! Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 Ook zit hijacking prevention ingebouwd, waardoor je uitgelogged word als je via vage proxies werkt of veel van IP wisselt etc. (kan je ISP zijn, of werken op meerdere locaties etc) Kan het ook verklaren.
marzman Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 Cookie wel even hernoemd naar "shasoc_koekje" - mocht jullie dus iets opvallen ivm de shaving society cookies dan hoor ik het graag. Ah, daarom was ik uitgelogd Inloggen duurt trouwens niet meer dan 2 seconden als je loginnaam en wachtwoord wel in de browser staan dus lijkt me niet echt een grote issue. Voor grote berichten (misschien heeft Joost er iets aan) zou je voor het verzenden ook even CTRL+A en dan CTRL+C kunnen doen dan hoef je ze niet in kladblok of word te typen want dan zit het als extra ook nog in het klembord van je computer opgeslagen.
Snowmiss Posted July 8, 2014 Posted July 8, 2014 Ook zit hijacking prevention ingebouwd, waardoor je uitgelogged word als je via vage proxies werkt of veel van IP wisselt etc. (kan je ISP zijn, of werken op meerdere locaties etc) Kan het ook verklaren. Zo, net even de kinderen van school gehaald en terug thuis weer opnieuw inloggen Maar dat zal de nieuwe cookienaam zijn Het blijft vreemd, inderdaad meerdere devices, maar allemaal hier thuis.
Recommended Posts