Jump to content

Recommended Posts

Posted

Momenteel zit ik voor werk aan boord en heb een beperkte scheergerei ter beschikking.

Omdat ik alleen reis met handbagage kan ik bijvoorbeeld mijn open messen niet meenemen.

En mag ik een beperkte hoeveelheid aan vloeibare stoffen meenemen, jawel, in dat hele kleine zakje. Zo heb ik dus dit keer alleen proraso witte preshave, biodermal sensative en BdF classico sample meegenomen.

Op de site van BdF staat dat de samples 100gr. zijn, echter staat er op het etiket 200gr. ?

Aangezien mijn zakje al vol zat met ook andere vloeibare spullen heb ik de sample apart in mijn tas gestopt met de hoop dat het een "vaste" stof is, dus gewoon mag meenemen.

Hier en daar heb ik wel gelezen dat scheerzeep verboden is. Maar ook heb ik gelezen dat het verbod alleen geldt voor vloeibare stoffen.

Wie kan mij dit verhelderen? of heeft ervaring met het meenemen van scheerzepen (zachte, harde)?

Dit keer hebben ze verder niet in mijn tas gekeken maar ik ga van het weekend in Dublin stad een paar scheerzepen halen van HTGAM/ Synergy, die 225gr. zijn, en wil deze dan ook graag meenemen naar huis toe. Zou het heel erg zonde vinden als ze deze afpakken op het vliegveld!

Posted

Ik denk dat BdF maar 1 sticker heeft laten drukken, standaard voor op de "luxe" doosjes. Daarom staat er 200 gram op de refill denk ik zo.

Maar op BdF kunnen we natuurlijk nooit boos worden, al helemaal niet vanwege zo'n kleinigheidje ;):D

Posted

Van een verbod op scheerzeep is mij niets bekend; ik vlieg er gewoon mee in de handbagage. Ook preshave crèmes hebben nog nooit een probleem gegeven; ik weet niet hoe de regels precies worden uitgelegd maar volgens mij valt dit echt niet onder vloeistoffen. Mijn mesjes (dus niet de krabber) en mijn aftershave gaan altijd ingecheckt mee zelfs al zou ik met alleen handbagage kunnen reizen.

Posted
Van een verbod op scheerzeep is mij niets bekend; ik vlieg er gewoon mee in de handbagage. Ook preshave crèmes hebben nog nooit een probleem gegeven; ik weet niet hoe de regels precies worden uitgelegd maar volgens mij valt dit echt niet onder vloeistoffen. Mijn mesjes (dus niet de krabber) en mijn aftershave gaan altijd ingecheckt mee zelfs al zou ik met alleen handbagage kunnen reizen.

quote van http://www.vliegtickets.nl/klantenservice/bagage/handbagage---eu-wetgeving/55

De nieuwe regels gelden voor vloeistoffen zoals water en andere consumptiedranken, maar ook voor gels, pasta's,lotions en de inhoud van spuitbussen. Hieronder vallen dus ook toiletartikelen zoals tandpasta, scheerzeep, haargel, lipgloss, gezichtscrémes, mascara's en vloeibare lippenbalsems.

Zo heb ik ook gelezen dat er sommige douaniers zijn die zeggen dat scheerzeep onder vloeistoffen valt. Of zolang ze het kunnen indrukken met hun nagel, dus ook onder vloeistof valt.

En Talibeard, je zegt dat je je mesjes e.d. ingecheckt meeneemt? Bedoel je in je koffer als ruimbagage? Of geef je je toilettas af als ruimbagage? :|

Ik heb mijn koffer met werkkleding gewoon aan boord staan. En mijn baas boekt niet elke reis ruimbagage op mijn ticket. Dus ik reis de komende weken gewoon met handbagage en laat mijn koffer aan boord staan.

Posted
Waarom niet per post? Althans je in Dublin te doene nieuwe inkopen.

Dat zou een optie kunnen zijn, maar de postbode vertrouw ik ook niet helemaal.

En het gaat maar om een paar HTGAM/ Synergy zepen die wij nog niet hebben in Nederland.

Voor de rest heb ik hier helemaal geen scheerwinkels kunnen vinden die een beter aanbod hebben dan in Nederland.

Kijk het aanbod maar op http://www.knightsshavingshop.com/.

Posted

Voor op reis gebruik ik altijd cassettemesjes (Gillette G2 of Contour compatible), en scheercreme in een tube. Tenzij ik ruimbagage meeneem, dan neem ik gewoon een krabber met mesjes mee.

Mijn reiskrabber is een plastic Feather Popular. Licht, goedkoop, scheert goed, en geen ramp als er iets mee gebeurt.

Posted

quote van http://www.vliegtickets.nl/klantenservice/bagage/handbagage---eu-wetgeving/55

De nieuwe regels gelden voor vloeistoffen zoals water en andere consumptiedranken, maar ook voor gels, pasta's,lotions en de inhoud van spuitbussen. Hieronder vallen dus ook toiletartikelen zoals tandpasta, scheerzeep, haargel, lipgloss, gezichtscrémes, mascara's en vloeibare lippenbalsems.

Zo heb ik ook gelezen dat er sommige douaniers zijn die zeggen dat scheerzeep onder vloeistoffen valt. Of zolang ze het kunnen indrukken met hun nagel, dus ook onder vloeistof valt..

De politiestaat is gearriveerd, eigenlijk zo het de vliegmaatschappij moeten zijn die regels wel/niet kan instellen. dit was 3 jaar in de USA zelf al aan de orde.

Posted

Ja, de dienst "veiligheid" is een staat binnenin een staat.

Hun bepalen wat wel of niet mag. Of je nou wil of niet.

Maargoed. Ik vlieg om de twee weken en telkens een koffer meenemen, inchecken en wachten tot je deze weer kan ophalen is gewoon vervelend.

Als ik nou een maand weg kon, zou het een ander verhaal zijn en zou ik gewoon de meeste spullen meenemen van huis, zo ook de straights.

Posted

Nee, het is de claimcultuur. Wanneer mensen niet zulke onhaalbaar hoge verwachtingen hadden van de overheid en bedrijven zoals luchthavens en vliegmaatschappijen, hoefden die zich niet zo in te dekken.

Geen enkele overheidsinstantie of (gekozen) politicus wil het nieuws halen met het bericht dat er een terrorist door de mazen van het net is geglipt. En wij met zijn allen willen niet meer accepteren dat je met allerlei risico's geconfronteerd kunt worden.

Posted
Nee, het is de claimcultuur. Wanneer mensen niet zulke onhaalbaar hoge verwachtingen hadden van de overheid en bedrijven zoals luchthavens en vliegmaatschappijen, hoefden die zich niet zo in te dekken.

Geen enkele overheidsinstantie of (gekozen) politicus wil het nieuws halen met het bericht dat er een terrorist door de mazen van het net is geglipt. En wij met zijn allen willen niet meer accepteren dat je met allerlei risico's geconfronteerd kunt worden.

De terrorist ontneemt jou niet de rechten.

@3gor4, heb je het al besproken met je collega's? of je werkgever.

Posted

Op de site van BdF staat dat de samples 100gr. zijn, echter staat er op het etiket 200gr. ?

Sorry, zie het nu pas,

We waren door de sample stickertjes heen, sneller dan de samples zelf zeg maar en hebben recent een paar normale stickers gebruikt voor de 100 ml samples (beetje te groot maar beter leesbaar). Overigens staat er 100 en 200 ml, geen gram.

Samples zijn nu op en we moeten weer nieuwe voorraad van samples en stickers gaan krijgen.

Posted

@ Timbo35

Ja, ik heb er met mijn collega's over gehad maar die zijn ook van mening dat je hardere zepen mee zou kunnen nemen.

Maar gegarandeerd weet niemand het!

@BdF

Maakt ook voor de rest niet uit wat voor hoeveelheid er op de sticker staat.

Vergeleken met andere producten van 100ml in mijn toilettas wogen ze hetzelfde. [WINKING FACE]

Maar die lui zijn natuurlijk zo stipt als de pest en kunnen vooral niet buiten de voorgeschreven lijntjes denken of handelen tijdens hun functie.

Posted

Ik denk ook dat een vaste zeep meenemen geen enkel probleem is. Vandaar dat ik ofwel een scheerzeep, ofwel een klein samplepotje met crème meeneem op reis. Dan nog een 100ml flesje aftershave balm en that's it.

In het verleden heb ik wel eens een DE mesje (in papier) meegesmokkeld tussen m'n muntstukken, maar op een bepaald moment (ik had er toen gelukkig géén bij) hebben ze daar gecontroleerd, dat kan ik dus niemand aanraden. Nu koop ik DE mesjes ter plekke.

Ze hebben wel al een paar keer de houder zelf gecontroleerd, dus daar zou ik zeker geen mesje in laten zitten, hoewel je dan wel kan zeggen dat je onoplettend geweest bent natuurlijk.

Posted

We gaan het gewoon proberen volgende week woensdag :)

Neem maar 1 HTGAM zeep mee in mijn handbagage. Als ze het afpakken ben ik in ieder geval maar 1 kwijt.

Mesjes ga ik sowieso niet proberen mee te nemen. En de lokale barbershop/ store vraagt belachelijke prijzen voor een pakje Feathers a 9 euro en 7 euro voor Personna Blue Plats. Danwel 10 stuks per pakje.

Aankomend verlof verstuur ik zelf gewoon een paar pakjes Feathers per post naar het schip en kan ik daarmee in ieder geval een hele lange tijd mee vooruit!

Posted

En ja hoor, ik mocht door het poortje zonder gefouilleerd te worden, echter werd mij gevraagd om mijn rugzak door te zoeken.

Uiteindelijk vonden ze inderdaad het brede platte tinnen blikje onderin mijn tas verdacht.

Hij keek naar de etiket en ik zei hem "maak maar open", dus dat deed die waarop ik gelijk zei "het is een harde zeep" en duwde er op met mijn vinger op en daarin stemde de beveiligingsbeambte in mee en antwoorde "dat het ook wel een creme kon wezen". Maar hij nam het mee naar zijn meerdere om na te checken of het door mocht of niet.

Vervolgens gaf die het terug en wenste me succes met de reis. Dus dan weet ik voor de volgende keer dat ik meer 'harde' zepen kan meenemen buiten het voorgeschreven ziploc zakje. :)

• 2 years later...
Posted

Wie heeft er recente ervaringen met scheerzeep in de handbagage?

Worden die inderdaad meestal toegestaan? Of worden die af en toe toch afgepakt.

De bedoeling is om wat zeep uit Londen mee te nemen. Ik neem alleen handbagage mee in het vliegtuig.

Posted

Vorig najaar is mijn dochter even bij TOBS binnengestapt en kon in de handbagage 2 tubes scheerzeep en 3 kleine flacons AS voor mij meenemen.

Posted

Zolang wat je vloeibaar (ongeacht viscositeit) meeneemt: max 100ml en in een afsluitbaar zakje zit, tegenwoordig 1 item per zak, is het bij mijn weten geen probleem. Maar zo vaak neem ik geen vloeibaar spul mee. Soms lenzenvloeistof en handsanitizer.

Ik moet toch dusdanig lang weg blijven dat ik maar beter een koffer of 2 kan inchecken.

Posted

Vorig jaar kwam mijn broer niet met de potten scheercreme van TOBS door de douane in zijn handbagage, de harde zeep mocht hij wel meenemen.

Posted
Dus mogen we aannemen dat harde zeep wél mag, maar zachte niet?

Zolang 't maar niet op C-4 lijkt... :?